Streda12. jún 2024, meniny má Zlatko, zajtra Anton

Podporuje trávenie, bojuje s nadúvaním aj nechutenstvom: Táto rastlinka zmení vaše zdravie

(Zdroj: GettyImages)

Má antioxidačné účinky, znižuje cholesterol. Lucerna nazývaná aj Alfaalfa má aj ďalšie zdravotné výhody. Navyše aj skvele chutí.

Ide o rastlinu z čeľade hrachovej, ktorá sa často používala ako krmivo. Už storočia je neodmysliteľnou súčasťou čínskej medicíny a indickej ajurvédy. Lucernu používali na zvýšenie chuti do jedla, v boji s artritídou aj na odvodnenie tela. Jej konzumácia zlepšuje celkové zdravie a keďže je bohatá na železo, je ideálna pri anémii. Všetky časti rastliny sú vhodné na použitie.

- Kvety sa používajú na čaj.
- Z listov sa vyrába šťava.
- Klíčky sú lahodnou prísadou do šalátu.
- Koreň sa využíva na zníženie horúčky.
- Vlhké mleté semená zmierňujú nepríjemné bodnutie hmyzom.

Čo obsahuje?

- Vitamín A napomáha správnemu fungovaniu pľúc a srdca.
- Minerály horčík, vápnik, železo a selén, ktoré sú nevyhnutné pre životne dôležité telesné funkcie.
- Vitamín C má antioxidačný účinok a spolupracuje pri tvorbe kolagénu.
- Bielkoviny, vďaka ktorým je užitočná v boji proti niektorým typom rakoviny.
- Vitamín K je nevyhnutný pre zrážanie krvi.

Aké sú výhody pravidelnej konzumácie lucerny?

1. Posilňuje imunitný systém

Stimuluje imunitný systém a optimalizuje jeho reakciu na vírusy a baktérie. Jedenie klíčkov lucerny je najlepší spôsob, ako zvýšiť túto výhodu, pretože obsahuje glukozinoláty, čo sú zlúčeniny s vlastnosťami boja proti rakovine.

2. Detoxikuje organizmus

Lucerna je ideálna rastlina na zbavovanie tela toxínov. Pomáha tiež pri liečbe zlyhania obličiek a žalúdočných vredov.

3. Zabraňuje anémii

Vďaka vysokému obsahu železa pomáha nielen predchádzať, ale aj bojovať proti anémii z nedostatku železa.

4. Zmierňuje príznaky menopauzy

Môžu za to fytoestrogény, ktoré zvyšujú hladinu estrogénu v tele. Jeho konzumácia sa odporúča ženám, ktoré trápia menštruačné kŕče.

5. Znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení

Podľa štúdie z roku 2008 strava, ktorá obsahuje lucernu, znižuje hladinu zlého cholesterolu v tepnách.

6. Zlepšuje zdravie pokožky

Je ideálna pre krásnu a žiarivú pleť vďaka vysokému obsahu antioxidantov a kumarínov. Navyše pomáha v boji proti celulitíde.

Ako zaradiť Alfalfu do svojho jedálnička?

Listy lucerny sa môžu variť a konzumovať so zelenou listovou zeleninou, ako je špenát a mangold. Rovnako tak si môžete pripraviť lahodnú osviežujúcu šťavu. Čo budete potrebovať?

Ingrediencie

- ½ šálky listov lucerny
- ½ vytlačeného citróna
- 4 šálky vody
- med (pre chuť)
- nádoby

Do mixéra vložte lístky lucerny a citrón s vodou. Miešajte tri minúty. Pridajte med a znova premiešajte.

Kedy by ste ju nemali jesť?

Napriek všetkým výhodám existujú prípady, kedy ich konzumácia nie je vhodná.

- Nekonzumujte počas tehotenstva a dojčenia, pretože zvyšujú hlad estrogénu.
- Neodporúča sa pri užívaní antikoagulačných liekov.
- Nemali by ju jesť ani pacienti s autoimunitnými poruchami.
- Ľudia s dnou alebo vysokou hladinou kyseliny močovej by tiež nemali lucernu konzumovať kvôli vysokému obsahu purínov.

Viac o téme: CholesterolLucernaAlfaalfa
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu

Lifestyle

Článkov: 9