Sobota18. máj 2024, meniny má Viola, zajtra Gertrúda

Diétne triky fitnessky Lucie Mikušovej: Keby ste o TOMTO vedeli, už dávno by ste začali!

Lucia Mikušová, fitnesska
Lucia Mikušová, fitnesska (Zdroj: Zoznam.sk)

Diéty, “povinné” doplnky stravy, činky či rôzne pomôcky na cvičenie. To zrejme preletí hlavou každému, kto sa pred letom alebo počas roka rozhodne zredukovať svoju hmotnosť. Mnohých k zmene podnieti pohľad do zrkadla, keď v odraze zbadajú niekoho, kto sa na nich už prestáva podobať. Iných k zamysleniu sa nad životným štýlom donúti až návšteva lekára či jedno z mnohých ochorení, ktoré sa s obezitou či s nesprávnym stravovaním spájajú.

Budete však prekvapení, ako naozaj jednoduché je začať sa hýbať a o tom, že k dosiahnutiu cieľov naozaj nepotrebujete veľa, vás presvedčí fitnesska a vicemajsterka sveta Lucia Mikušová, ktorá je pre mnohých ľudí inšpiráciou.

Každý, kto sa rozhodne podstúpiť väčšiu zmenu v životnom štýle si zrejme myslí, že najbližšie mesiace čokoládu, zákusok či slaninu ani neuvidí. Obľúbené pochúťky však zo svojho jedálnička nemusíte nadobro odstrániť. Ako vyzdvihla cenami ovenčená športovkyňa Mikušová, dôležité je, že všetko treba s mierou. Ako priznáva, sama vie, že ak telo niečo chce a  potrebuje, vypýta si to, a i ona niekedy “hriešnym” myšlienkam podľahne. A nemá z toho výčitky. “Nie je nezdravá potravina, iba nezdravé množstvo,” usmieva sa sympatická brunetka, ktorá si brúsi zuby na titul majsterky sveta.

Základom k zhodeniu kíl je jedálniček poskladaný z pestrej stravy, ktorý vás po týždni či dvoch neomrzí, ale budete si ho vedieť udržiavať dlhodobo. “Určite by mal mať dostatok tukov, cukrov, bielkovín, takisto i vlákniny, aby ho to nasýtilo. Podľa mňa by mali ľudia začať viac pravidelne jedávať,” dodáva Mikušová s tým, že v tomto smere aj ona pokrivkáva. Častokrát sa prichytí, že za deň zje len dve či tri jedlá. A to podľa nej nie je správne. “Aspoň štyri či päťkrát by bolo úplne ideálne a jedávať tak, aby človek vydržal držať sa toho jedálnička,prízvukuje fitnesska a jedným dychom dodáva, aby ľudia zabudli na moderné diéty, ktorých jedálniček je jednotvárny. “Treba tam mať všetko, ale v zdravom množstve,” vysvetľuje Mikušová, ktorá si pomáha tým, že si varí a pripravuje jedlá do krabičiek aspoň na dva dni. A nikdy pritom nezabudne na ryby či tuniakové výrobky.

Ako priznáva, napriek pestrej strave občas neodolá a jej telo zatúži po sladkom. Namiesto sladkostí z obchodu sa však snaží robiť si pochúťky doma. Medzi jej obľúbené patria napríklad palacinky z ovsených vločiek či hrnčenový koláčik z ovsených vločiek. Obe uhasia chuť po sladkom a doplnia vlákninu, ktorá je pre naše telo dôležitá.Niekedy, keď vidím perník alebo napolitánku, tak si dám kúsok alebo aj celú kľudne, a nemám kvôli tomu žiadne výčitky, hovorí Lucia, ktorá však vie, že snaha sa nekončí v kuchyni. Ak ste si mysleli, že k tomu, aby ste sa začali hýbať, potrebujete vojsť do posilňovne alebo že si musíte zadovážiť drahú výbavu na doma, ste na omyle.

Ako naozaj jednoduché je začať sa hýbať, ako sa vyhnúť jojo efektu a akým potravinám sa vyhýba počas diéty Mikušová, sa dozviete v rozhovore vo videu.

Mikušová (Zdroj: NL/Ján Zemiar)

Viac o téme: FitnessChudnutieVyzivaLucia Mikusova
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Lifestyle

Článkov: 9