Sobota18. máj 2024, meniny má Viola, zajtra Gertrúda

Páni, robte TOTO a problémy so sexom sa vám oblúkom vyhnú!

(Zdroj: GettyImages)

Aj muži potrebujú pevné panvové dno, aby ich prostata, močové cesty a mechúr pracovali správne. Tak ako u žien, aj u nich pribúdajúcim vekom slabne. Preto je potrebné, aby sa o túto časť tela poctivo starali.

Mužské panvové dno nie je často pretriasanou témou a veľa ľudí si myslí, že nie je dôležité, aby o ňom mužské pohlavie hovorilo. V skutočnosti mnohí ani nedokážu identifikovať túto časť svojho tela alebo nevedia, že vôbec existuje, uvádza sa na steptohealth.com. Je však veľmi dôležité, aby so svojím panvovým dnom pracovali, aby predišli problémom, akými sú inkontinencia moču alebo nefunkčná erekcia. Tieto mužské neduhy sa začínajú objavovať okolo tridsiatky a zhoršujú sa okolo päťdesiatky. Keď mužské panvové dno funguje správne, muža netrápia problémy s prostatou a aj sex je oveľa lepší.

Čo je mužské panvové dno?

Táto oblasť prechádza od lonovej kosti, ktorá je nad základňou penisu, ku kostrči, čo je najnižšia časť chrbtice. Skladá sa z troch svalových vrstiev, ktoré spoločne tvoria spodnú časť brušnej dutiny. Nachádzajú sa tam nervy, svaly, cievy, väzy a fascie. Jeho úlohou je držať vnútorné orgány v správnej polohe. Zároveň spolupracuje so svalmi chrbta, brucha, bránicou aj šikmými vonkajšími svalmi. Spoločne vykonávajú množstvo rôznych funkcií. Najdôležitejšou z nich je kontrola močovej a análnej kontinencie. Vďaka týmto svalom vyprázdnia močový mechúr a črevo správnym spôsobom. Panvové dno zvykne ochabovať pribúdajúcim vekom alebo nedostatkom cvičenia. Tiež to môže byť dôsledok neurologických ochorení, infekcií, chirurgických zákrokov a tiež rádioterapie. Silné svaly v tejto oblasti hrajú dôležitú úlohu pri erekcii a ejakulácii. Preto sú nevyhnutné pre sexuálne fungovanie. Ak sú oslabené, mužov trápi:

- erektilná dysfunkcia
- predčasná ejakulácia
- syndróm chronickej panvovej bolesti

Ako posilniť svaly panvového dna?

Je dôležité venovať pozornosť panvovému dnu a zabrániť oslabeniu tejto oblasti. Keď nefunguje ako má, mužom hrozí inkotinencia, erektilná dysfunkcia a nepríjemné pocity pri pohlavnom styku. Vhodné je na to cvičenie. Tiež by mali konzumovať vyváženú stravu, byť opatrní pri zdvíhaní závažia a snažiť sa vyhnúť zápche. Kegelove cviky sú skvelý spôsob, ako ich posilniť. Sú jednoduché a vhodné pre mužov od tridsať rokov. Podporujú stabilitu panvy a stredu tela, prekrvujú orgány. Ako na to?

- Svaly panvového dna zatiahnite čo najsilnejšie.
- Dýchajte plynule počas celej doby precvičovania.
- Cvičte s vyprázdneným mechúrom.
-  Na začiatku sťahujte po dobu 3 až 5 sekúnd, neskôr dobu predĺžte na 10 až 15 sekúnd.
- Praktizujte túto činnosť denne, venujte jej 15 minút.
-  Začnite v polohe ležmo, neskôr cvičenie praktizujte v stoji.

Pre koho sú ešte vhodné?

- tehotné ženy
- mužov s poruchami erekcie
- inkotinentné osoby
- osoby so zlým držaním tela
- ženy po menopauze
- matky po pôrode

Viac o téme: Erektilna dysfunkciaPanvove dnoPredcasna ejakulacia
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Lifestyle

Článkov: 9