Pondelok15. júl 2024, meniny má Henrich, zajtra Drahomír, Drahomíra

Stačí trocha každý deň a vyhnete sa lekárom: Keď chýba, trpí celé telo!

(Zdroj: GettyImages)

K udržaniu si zdravého tela naozaj nie je potrebná plná lekárnička a neustále návštevy lekárov. Základné potreby môžeme nášmu telu uspokojiť sami športom, pohybom a s dávkou ovocia a zeleniny. Medzi základné vitamíny, ktoré naše telo ženú vpred a chránia ho pred škodlivými látkami patrí vitamín C.

S prichádzajúcim letom a pestrou ponukou čerstvého ovocia a zeleniny sa ponúka viac možností, kde a ako vitamín C získať bez toho, aby sme museli navštíviť lekáreň. Kde nájdeme najbohatší prísun vitamínu C?

Vitamín C je esenciálny vitamín, ktorý hrá v ľudskom tele kľúčovú úlohu. Jeho nedostatok môže viesť k vážnym zdravotným komplikáciám a je dôležitý pre posilnenie imunity, pôsobí ako antioxidant, znižuje riziko srdcovo-cievnych chorôb, podporuje zdravie mozgu a mnoho iného. Naše telo sa bez neho jednoducho nezaobíde. A keď chýba, kruto na to doplatíte.

Príznaky nedostatku vitamínu C zahŕňajú únavu, slabosť, podráždenosť, suchú pokožku, no i pomalé hojenie rán. Ak sa budete počas nasledujúcich mesiacov napchávať ovocím, predávkovania sa nemusíte báť, je totiž veľmi zriedkavé a prejavuje sa hnačkou či inými žalúdočnými ťažkosťami.

Potraviny s vysokým obsahom vitamínu C

Šípky: Šípky sú absolútnym lídrom v obsahu vitamínu C. Sú výborným zdrojom tejto dôležitej živiny.

Čierna ríbezľa: Čierna ríbezľa je ďalším skvelým zdrojom vitamínu C.

Kivi: Kivi je chutné a výživné ovocie, ktoré podporuje imunitu.

Paprika červená: Červená paprika je bohatá na vitamín C, ktorý je dôležitý aj pre zdravie pokožky.

Brokolica: Brokolica je zelenina s vysokým obsahom vitamínov a minerálov, vrátane vitamínu C, ktorý posilňuje imunitu.

Jahody: Jahody sú chutné a zdravé ovocie, ktoré je bohaté na antioxidanty.

Citrusové plody: Citrusové plody, ako sú pomaranče, citróny, grapefruity a mandarínky, sú dobrým zdrojom vitamínu C.

Kapusta: Kapusta je zelenina s vysokým obsahom vlákniny a vitamínu C, ktorý je dôležitý pre trávenie.

Paradajky: Paradajky sú chutná a zdravá zelenina, ktorá je bohatá na lykopén, antioxidant s protizápalovými účinkami.

Je dôležité brať na vedomie, že okrem týchto potravín existuje mnoho ďalších, ktoré sú dobrým zdrojom vitamínu C. Do svojho jedálnička teda zaraďte to, čo vám chutí a čo máte radi.

Viac o téme: Vitamin C
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu

Lifestyle

Článkov: 9