Pondelok15. júl 2024, meniny má Henrich, zajtra Drahomír, Drahomíra

Letné choroby z jedla? TÝMTO CHYBÁM sa vyhnite

(Zdroj: GettyImages)

Leto je obdobím, kedy sa veľa ľudí stáva obeťou stúpajúcich horúčav. Môže ísť o neškodné zdravotné problémy ako je mierna bolesť hlavy či nevoľnosť, ale človeka môže potrápiť aj silný úpal, dehydratácia, zápcha a hnačka.

Zdravotné problémy počas leta môže zhoršiť alebo zmierniť najmä strava. To, čo človek zje, je kľúčové pre zdravú myseľ a telo, ako aj pre udržanie úrovne energie počas dlhých letných dní, píše sa na food.ndtv.com. Len málo ľudí si uvedomuje, aké dôležité je stravovanie počas leta. Požiadavky na výživu tela sú v každom ročnom období iné, no počas horúcich dní je dobré do jedálnička zaradiť potraviny, ktoré sú ľahké a nenáročné na žalúdok. Tieto pokrmy a nápoje vás navyše musia ochrániť pred dehydratáciou a udržať optimálnu hladinu energie. Ak ste počas leta často chorí, možno robíte tieto chyby.

1. Pitie chladenej vody po dni strávenom na slnku

Pamätáte sa, keď vás starí rodičia hrešili za to, že ste po dni strávenom na horúcom slnku, siahli po studenom nápoji a vypili ho na jeden dúšok? Verili, že z toho môžete ochorieť. Ich obavy neboli bezdôvodné. Pitie vychladenej vody po dni strávenom na slnku môže šokovať váš systém a spôsobiť bolesť hrdla a aj tráviace ťažkosti.

2. Popíjanie príliš veľkého množstva kofeínu

Kofeín má diuretické vlastnosti a ľahko vás dehydruje. Takže ak budete počas leta piť príliš veľké množstvo kávy alebo čaju, môže vám to spôsobiť bolesti hlavy a pocit dehydratácie.

3. Obľuba sladkých studených nápojov a džúsov

Väčšina chladených balených džúsov a studených sladených nápojov obsahuje nadmerné množstvo cukru, takže ich popíjanie dočasne zvýši vašu energiu, ale po niekoľkých dňoch dôjde k energetickému poklesu a vy budete zrazu príšerne unavení. Takže zabudnite na studené tekuté kalórie a pite iba čistú vodu a čerstvé ovocné šťavy s prírodnými cukrami.

4. Držanie nárazových diét

Mnoho ľudí pociťuje v lete intenzívny tlak, čo sa týka ideálnej postavy. Veľa ľudí hovorí o letnom tele a intenzívnom chudnutí. Mnohých myšlienka, že nebude na pláži vyzerať dokonale, prinúti siahnuť po šialených diétach, ktoré sľubujú rýchle výsledky. Tie však často vedú k malátnosti, bolestiam hlavy, nevoľnosti a hnačke. Odmietnite tento tlak a radšej sa začnite zdravo stravovať. Do jedálnička zaraďte zeleninu, ovocie, celozrnné potraviny, strukoviny a orechy a pite veľa vody. Po ich konzumácii sa budete cítiť plní energie a sviežo. Na alkohol radšej zabudnite.

5. Nevyhýbajte sa vajciam, rybám a kuraciemu mäsu

Existuje mylná predstava, že vajcia, ryby a kuracie mäso vytvárajú v tele nadmerné teplo, a preto sa im v lete treba vyhýbať. Nie je to pravda. Všetky tieto tri potraviny sú bohaté na chudé bielkoviny, čo je tiež dôležité pre udržanie zdravej hmotnosti počas leta. Naopak, vyhnúť by ste sa mali tučnejším mäsám ako je baranie, hovädzie a bravčové.

Bez ohľadu na to, aké sú vaše očakávania od leta, je dôležité vybudovať si správne stravovacie návyky pre bystrú a bdelú myseľ a zdravé telo.

Viac o téme: ChudnutieDietaDehydratacia
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu

Lifestyle

Článkov: 9