Sobota18. máj 2024, meniny má Viola, zajtra Gertrúda

TOP potraviny, ktoré vás ZACHRÁNIA pred KOLAPSOM z tepla: Preberú vaše telo k ŽIVOTU

Zobraziť galériu (4)
(Zdroj: gettyimages.com)

Bolesti hlavy, závraty, nevoľnosť, slabosť a únava sú znamením, že váš organizmus "plače" a túži po tekutinách. Ako to rýchlo napraviť a užiť si v zdraví letné dni?

„Hydratácia znižuje riziko zranenia a pomáha udržiavať kĺby lubrikované, zatiaľ čo dehydratácia môže spôsobiť, že kĺby sú náchylnejšie na zranenia,“ hovorí dietológ Yasi Ansari, MS, RDN, CSSD, ktorý ukazuje na dôležitosť pravidelného pitného režimu pri športovaní. 

Dostatok vody tak zabezpečí nielen peknú pleť, ale aj správny chod organizmu a ochráni pred zranením, zatiaľ čo vy si užívate letné počasie. Rátajú sa nielen nápoje. 

Približne jeden liter vody denne by mal pochádzať z pitnej vody a ďalší liter z potravín,“ zdôrazňuje dietologička Theresa Gentileová, MS, RDN, CDN.

Aby všetko vo vašom tele fungovalo tip-top, zaraďte do svojej stravy veľa ovocia a zeleniny, najmä v horúcom počasí, ako informuje thehealthy.com. Obaja odborníci držia v rukách veľký triumf v podobe zoznamu najlepších potravín, ktoré vám zabezpečia hydratáciu: 

1. Červený melón

Je jedným z najlepších letných darov prírody! Patrí totiž medzi potraviny, od ktorých môžete očakávať veľkú dávku tekutín, a tým aj hydratácie. Gentileová hovorí, že vo všeobecnosti má všetko ovocie a zelenina vysoký obsah vody, ale „červený melón, medový melón a sladký melón kantalup majú najvyššie percento vody na hmotnosť ovocia.“ 

TOP potraviny, ktoré vás
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: gettyimages.com)

2. Citrusové ovocie

Citrusové plody ako pomaranče, grapefruity a mandarínky sú veľmi osviežujúce, ale tiež bohaté na vodu. Ľahko si ich zabalíte na celý deň k vode alebo ich oceníte na túre. 

3. Broskyne a slivky

Broskyne a slivky sú jednými z najviac hydratačných plodov. Cleveland Clinic hovorí, že najmä broskyne obsahujú látky, poskytujúce špecifické výhody v lete, ako je vláknina, ktorá podporuje trávenie (čo môže byť obzvlášť užitočné, keď ste na cestách) a antioxidanty, bojujúce proti zápalu. Tie môžu pomôcť predchádzať dlhodobým problémom, ako sú srdcové choroby a demencia, ale tiež sú užitočné pri situáciách, ako je nadmerné vystavenie slnku.

TOP potraviny, ktoré vás
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: gettyimages.com)

4. Jahody

Zber jahôd je zábavná letná tradícia a konzumácia bobúľ priamo z viniča je taká osviežujúca! Ansari informuje, že podľa Amerického ministerstva poľnohospodárstva (USDA) jahody obsahujú asi 75% vody. Nebojte sa ani mrazených jahôd! Sú skvelé v obdobiach, keď nie je ich sezóna a dovážajú sa z ďalekých krajín. Vtedy je cena ovocia vyššia a navyše, sú konzervované chemikáliam, aby mali dlhšiu trvanlivosť. Ak dáte prednosť ich mrazenej forme, nešliapnete vedľa. 

TOP potraviny, ktoré vás
Zobraziť galériu (4)
 (Zdroj: gettyimages.com)

5. Šalát

Chrumkavý letný šalát je skvelým rozhodnutím, keď teploty vonku atakujú 30 stupňov Celzia a viac. Ide o jeden z krížových druhov zeleniny, ktoré obsahujú približne 75 percent vody. Podobne je na tom aj kapusta. Kapustový šalát, ktorý mnohí poznajú pod označením coleslaw, predstavuje perfektnú letnú prílohu k jedlu. 

6. Paradajky

Čerstvá paradajka je jednou z najuniverzálnejších potravín. Možno ju použiť do šalátov, cestovín alebo ako súčasť nejakej omáčky či dressingu. Gentile uvádza paradajky ako jednu z top hydratačných zelenín. Majú tiež veľmi vysoký obsah vitamínu C, ktorý posilní imunitný systém.

7. Letné tekvice

Patrí sem cuketa, žltá cuketa, žltá tekvica a patizón. Môžete ich grilovať ako prílohu k akémukoľvek letnému jedlu alebo ich pridať do vajec a máte letné raňajky, obed alebo večeru s nízkym obsahom bielkovín!

Viac o téme: VodaZeleninaLetoOvocie ZdravieJedloHorúčavyDehydratácia
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Lifestyle

Článkov: 9