Sobota18. máj 2024, meniny má Viola, zajtra Gertrúda

Týchto jednoduchých 6 rád vám pomôže so zdravým telom i mysľou

(Zdroj: GettyImages)

Aby sme boli zdraví, musíme jesť vyváženú stravu bohatú na vitamíny a minerály. Samozrejme, netreba zabúdať na každodennú fyzickú aktivitu. Pri cvičení sa nám totiž uvoľňujú endorfíny. Čo na to ale myseľ?

Ľudia dlhé roky verili tomu, že mať zdravé telo je len záležitosťou konzumácie určitého druhu potravín alebo nápojov bohatých na živiny. Navyše, organizmus a myseľ boli považované za oddelené časti, ktoré sa nijako neovplyvňujú, uvádza sa na steptohealth.com. Vďaka mnohým výskumom a vedeckým dôkazom sa však zistilo, že medzi nimi existuje silnejšie prepojenie, než sa doteraz predpokladalo. Emocionálne problémy majú dopad na telo vo forme fyzickej bolesti alebo nepohodlia. Aby aj telo a duša boli v pohode, je potrebné osvojiť si sériu zdravých návykov a techník, ktoré zohrávajú zásadnú úlohu pri dosiahnutí tejto stability. Čo by sme teda mali robiť?

1. Fyzické cvičenie

Nie je náhoda, že tento zvyk  je jednotkou na zozname spôsobov starostlivosti o telo. Fyzická aktivita je podľa odborníkov zo Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) jednou z najlepších praktík, ktoré je možné vykonávať každý deň, aby sme dosiahli vyššiu kvalitu života a predovšetkým dobrý fyzický a psychický stav. Len 20 alebo 30 minút každodenného cvičenia aktivuje celé telo. Zlepší sa krvný obeh, posilnia svaly a aj srdce bude chránené. Navyše je to výborný spôsob, ako si užiť dobrú fyzickú kondíciu a udržať si primeranú hmotnosť.  Okrem toho poskytuje skvelý pocit pohody, pretože stimuluje sekréciu serotonínu, často nazývaného hormón šťastia.

2. Akupunktúra

Akupunktúra je metóda, pri ktorej sa používajú tenké ihly na stimuláciu konkrétnych bodov na tele. Cieľom je zmierniť určité druhy nepohodlia a prispieť k pohode celého tela. Je to veľmi zaujímavá technika, ktorá nemá vplyv na prirodzené procesy v tele. Aplikácia na každý z bodov zasahuje iba nervové vlákna. Tým sa aktivuje prúdenie a dosiahne sa stabilita energie, ktorá pôsobí priaznivo na celý organizmus. Akupunktúra je založená na teórii, že ľudské telo  je vlastne systém energetických tokov, ktoré keď sú vyvážené, môžu poskytnúť pohodlie po fyzickej aj emocionálnej stránke. Verí sa, že táto terapia môže zmierniť stavy spojené s respiračnými, neurologickými a muskuloskeletálnymi procesmi.

3. Zdravá strava

Jedným zo základných faktorov pri dosahovaní stability celého tela je výživa. Aj keď o tom často nepremýšľame, živiny v potravinách majú schopnosť posilniť organizmus na fyzickej úrovni. Okrem toho ovplyvňujú rozklad a vstrebávanie látok, ktoré určujú emocionálny stav. Vylúčenie nezdravého jedla z jedálnička a prijatie zdravej stravy podľa potrieb tela dokonca prispeje k duševnému zdraviu.

4. Počúvanie tela

Telo nám vie posielať signály o fyzických a emocionálnych ťažkostiach, keď človek niektorými z nich prechádza. Sú určité symptómy a náznaky, ktoré varujú, že zrazu niečo nie je celkom v poriadku. Aby sme sa vyhli rozvoju ešte väčších problémov, je nevyhnutné naučiť sa počúvať, čo nám naše telo chce povedať, a potom sa mu venovať.

5. Aromaterapia

Aromaterapia je relaxačná technika, ktorá podľa niektorých pomáha aj v starostlivosti o telo. Je založená na využití vôní a vlastností niektorých rastlín. Pôsobí prostredníctvom esenciálnych olejov. Vône, ktoré sa uvoľňujú, poskytujú určitý pocit harmónie a prispievajú k relaxácii. Predpokladá sa, že má priamy vplyv na naše emocionálne a fyziologické blaho.

6. Cvičenie jogy

Joga je prastará disciplína, ktorá pochádza z Indie. Toto cvičenie slúži na precvičenie mysle a starostlivosti o telo a dosiahnutie stability. Je založená na morálnych usmerneniach, ktoré vyžadujú sebadisciplínu, pokoj, rešpekt a úprimnosť k sebe a k ostatným. Existujú rôzne spôsoby, ako ju praktizovať, v závislosti od pôvodu a vašich cieľov. Vo všeobecnosti sa všetky zameriavajú na posilnenie schopnosti mysle ovplyvňovať telesné funkcie. Podľa odborníkov nepomáha len  v činnostiach, ktoré sa týkajú starostlivosti o telo, zaberá aj v prípadoch, ak:

- Chcete zlepšiť koordináciu.

- Trpíte úzkosťou, depresiou a stresom.

- Potrebujete znížiť srdcovú frekvenciu a krvný tlak.

- Snažíte sa zvýšiť sebavedomie.

Viac o téme: JogaAromaterapiaZdrava stravaAkupunkturaRovnovaha
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Lifestyle

Článkov: 9