CUKOR v krvi má DEVASTAČNEJŠIE účinky, ako sa predpokladalo: NEZVRATNÝ dopad na tento orgán!

17.10.2020

Okrem toho, že ohrozuje srdce, zhoršuje aj stav pamäte a mysle. Reč je vysokej hladine cukru v krvi, ktorá má oveľa ničivejší dopad na telo, ako sa predpokladalo. Útočí nielen na najdôležitejší telesný orgán, ale vplýva i na mozog.

Horšia pamäť a sústredenie

Cukrovka typu 2 je civilizačné ochorenie, ktoré postihuje čoraz viac ľudí po celom svete. Môže za ňu genetika, ale najmä nezdravý spôsob života. Ak ju máte diagnostikovanú, isto ste informovaní, že vysoká hladina cukru v krvi môže poškodiť srdce, nervy, krvné cievy, obličky aj oči. No možno ste netušili, že môže mať negatívny vplyv aj na váš mozog a sústredenie, ako sa to uvádza v tlačovej správe výskumného centra.

Čítajte tiež: Keď telo kričí STOP po vypití VODY: Nepríjemné SIGNÁLY, že ste to prehnali s pitným režimom!

Nedávna štúdia ukázala, že pacienti, ktorí dostali hladinu cukru v krvi pod kontrolu, dosiahli lepšie skóre v kognitívnych testoch. Zlepšila sa im pamäť, myslenie, aj sa im lepšie učilo. Vedci zistili, že čím viac kíl musí človek trpiaci na cukrovku schudnúť, tým sú jeho kognitívne testy horšie.

„Pacienti, ktorí nechávajú svoju obezitu zájsť príliš ďaleko, patria do najrizikovejšej skupiny a hrozí im, že ich mozgová funkcia už nikdy nebude ako predtým,“ konštatoval profesor Owen Carmichael z biomedicínskeho výskumného strediska na Louisianskej štátnej univerzite.

Ako dodal, u pacientov, ktorí výrazne schudli, sa zlepšila krátkodobá pamäť a schopnosť sústrediť sa.

Ako si zlepšiť stav pamäte?

Cukrovka 2. typu je ochorenie, ktoré sa dá radikálnou zmenou životného štýlu zmierniť, dokonca odstrániť. Ak chcete predísť komplikáciám spojených s cukrovkou, alebo zabrániť jej rozvoju, mali by ste zmeniť nejaké veci vo svojom živote.

Konzumujte zdravé jedlá

Čím viac zdravých potravín pridáte na svoj tanier, tým viac nezdravých z neho zmizne. Najlepšie sú jedlá s vysokým obsahom vlákniny, ktoré majú nízky obsah kalórií. Nezabúdajte na zeleninu, ovocie, celozrnné výrobky, ryby a strukoviny.

Hýbte sa viac

Neseďte! Snažte sa každý deň stráviť aspoň 30 až 60 minút miernou aktivitou, ako je chôdza, plávanie alebo jazda na bicykli. Zabudnite na výťah, dajte prednosť schodisku.

Schudnite

Štúdia ukázala, aké dôležité je udržiavať svoju hmotnosť v norme. Každé kilo navyše môže totiž znamenať zdravotný problém. Začnite výberom zdravších potravín a pridajte pohyb, váš mozog sa vám poďakuje.

Prestaňte toľko sedieť

Vstaňte a hýbte sa každých 30 minút. Rozprúdite krv a spálite kalórie. Dlhé sedenie nezvyšuje len riziko vzniku cukrovky, ale aj obezity, kŕčových žíl a vysokého krvného tlaku.

Ako sa prejavuje cukrovka 2. typu?

Cukrovka typu 2. je civilizačné, chronické ochorenie, ktoré sa prejavuje zvýšenou hladinou cukru v krvi. Vzniká najčastejšie po 40. roku života hlavne u obéznych ľudí. V dnešnej dobe však na ňu trpia aj mladšie ročníky i deti. Je charakteristická zvýšenou odolnosťou buniek v tele voči účinkom inzulínu. To postupne vedie k poruche spracovania glukózy a následne ku zvýšenej hladine cukru v krvi teda hyperglykémii. Medzi hlavné príznaky patrí únava, smäd, sucho v ústach, časté močenie. Neskôr môže dôjsť k zhoršeniu zraku, ale aj k častým močovým infekciám.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie mozog cukrovka cukor pamäť

17.10.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia