NAPRAVIA boľavý CHRBÁT po spánku: Jednoduché CVIKY prekvapujú účinkami, VÝSLEDKY za pár MINÚT

Zdroj: gettyimages.com
2023-08-25 06:00:00

Zobudiť sa s boľavým chrbtom nie je nič príjemné. Hlavne vtedy, keď vás čaká namáhavý deň. Niektorí okamžite siahnu po tabletke od bolesti, iní tajne dúfajú, že nepríjemnosti odznejú samé od seba. A pritom stačí tak málo. Ľahký ranný strečing a je po probléme!

Bolesť chrbta nás môže zasiahnuť kedykoľvek počas dňa. Ak však bolí najmä ráno, dôvodom je tlak na jeho dolnú časť. Spôsobiť ho môže to, na čom spíte, aký kvalitný bol spánok, ale aj to, ako vyzerá celý váš deň. Aj nekvalitný matrac môže prispieť k nepohodliu a taktiež spánok na bruchu zaťažuje spodnú časť chrbta, píše sa to na livestrong.com.

Medzi každodenné faktory, ktoré môžu prispievať k bolestiam krížov, patrí aj zlé držanie tela, sedavé zamestnanie, zle zvolená kancelárska stolička, artritída, či zápal.

„Svalové napätie, či už v dôsledku namáhavej fyzickej aktivity alebo dlhého sedenia, je tiež bežným vinníkom," tvrdí osobná trénerka Vivian Yuová.

Najhoršia vec, ktorú môžete podľa odborníkov urobiť, je zľaknúť sa a ostať v posteli a bez pohybu.

„Bolesti sa tak môžu zhoršiť,“ uviedla Yuová.

Tá svojim klientom odporúča pridať silový tréning a tréning flexibility do každodennej rutiny. 

5 cvičení na zmiernenie ranných bolestí chrbta

Keď sa zobudíte so stuhnutým chrbtom, stavte na niekoľko cvikov, ktoré vám pomôžu zbaviť sa bolesti. Ako na to?

1. Kolená k hrudníku

Ľahnite si na chrbát s pokrčenými oboma kolenami a chodidlami na podlahe alebo matraci. Pritiahnite ich k hrudníku a prepleťte si prsty tesne pod nimi. Rukami jemne pritiahnite kolená bližšie k trupu. Vydržte 30 sekúnd alebo tak dlho, ako vám to bude príjemné.

2. Natiahnutie hamstringov na chrbte

Opäť sa uložte do polohy na chrbte s pokrčenými oboma kolenami a chodidlami položenými na podložke. Ľavou nohou zatlačte do matraca a pravú nohu zdvihnite k stropu. Zopnite ruky za stehno alebo lýtko a jemne pritiahnite pravú nohu k hrudníku. Vydržte 30 až 60 sekúnd. Vráťte sa do východiskovej polohy a opakujte na druhú stranu. Pri naťahovaní majte nohy mierne pokrčené, aby ste predišli namáhaniu alebo nepohodliu.

3. Číslo 4

Ležte na chrbte, obe kolená pokrčte a chodidlá položte na zem. Prekrížte si pravý členok cez ľavé stehno, tesne nad kolenom. Pravou rukou jemne odtlačte pravé stehno od hrudníka. Natiahnite ruky, chyťte zadnú časť ľavej nohy, tak aby vaše nohy tvorili pomyslené číslo 4. Podržte 30 sekúnd. Vráťte sa do východiskovej polohy a opakujte na druhú stranu.

4. Šťastné bábätko

Ľahnite si na chrbát, obe kolená pokrčte a chodidlá položte na podložku. Jemne pritiahnite kolená k hrudníku pod uhlom 90 stupňov. Ohnite nohy smerom k stropu. Natiahnite si ruky cez nohy a uchopte vonkajšiu stranu každej nohy. Roztiahnite kolená od seba a pritiahnite ich bližšie k podpazušiu. Jemne sa kolíšte zo strany na stranu.

5. Motýľ na chrbte

V tejto polohe ste opäť na chrbte, obe kolená pokrčte a chodidlá položte na podložku. Položte ruky medzi nohy a jemne veďte kolená do strán. Chodidlá spojte. Držte túto pózu 30 sekúnd.

Kedy navštíviť lekára?

Zatiaľ čo zlé držanie tela, sedavé zamestnanie a nekvalitný matrac môžu byť spúšťačmi bolestí chrbta, v niektorých prípadoch môže byť dôvod vážnejší.

Závažná bolesť chrbta, ktorá nezmizne, je podľa Clevelandskej kliniky indikáciou, že by ste mali vyhľadať lekársku pomoc. Obzvlášť dôležité je navštíviť odborníka, ak je bolesť sprevádzaná slabosťou nôh, opuchom, vyžarujúcou bolesťou a akoukoľvek necitlivosťou alebo mravčením v slabinách, zadku alebo nohách.

„Ak zistíte, že bolesť chrbta pretrváva, alebo, ak je sprevádzaná príznakmi, ako je strata hmotnosti, horúčka alebo problémy s močovým mechúrom a črevom, bezodkladne sa poraďte s lekárom,“ radí Yuová.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie bolesti chrbát prevencia

2023-08-25 06:00:00  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Novinky

Gurman.sk

Špuntík

Diskusia