Pondelok15. júl 2024, meniny má Henrich, zajtra Drahomír, Drahomíra

Zabijaci TUKU počas SPÁNKU: 5 TIPOV, ako SPÁLIŤ kalórie bez toho, aby ste pohli prstom

Zobraziť galériu (3)
(Zdroj: gettyimages.com)

Leto klope na dvere, je najvyšší čas pridať do svojho arzenálu na chudnutie novú stratégiu: spánok. Čítate správne. Podľa odborníka existujú menšie, no o to účinnejšie spôsoby spaľovania tuku počas oddychu. 

Spánok a chudnutie idú ruka v ruke. Ako dodáva Sleep Foundation, spánok je kľúčovým faktorom, pokiaľ ide o chudnutie, pričom jeho nedostatok môže brániť vášmu pokroku dosiahnuť cieľ. Vedeli ste však, že silu spánku môžete využiť vo svoj prospech? Vďaka nemu spálite viac tuku! Potvrdzuje to Trista Bestová, RD, registrovaná dietologička, ktorá zdieľa päť spôsobov, ako na to. Tieto tipy sa ľahko implementujú do praxe a vyžadujú minimálne úsilie, vďaka čomu sú ideálne pre zaneprázdnených, ktorí nemajú čas hodiny tráviť v posilňovni alebo v kuchyni.

Ide o tipy, ktoré vám pomôžu optimalizovať prirodzené procesy spaľovania tukov vo vašom tele a vďaka čomu sa zobudíte štíhlejší a plní energie, ako sa píše na eatthis.com.

Ak ste pripravení posunúť svoju cestu chudnutia na ďalšiu úroveň, aby ste videli výsledky, pozrite sa na zmeny, ktoré môžete urobiť vo svojej spánkovej rutine, aby ste roztopili telesný tuk, zatiaľ čo budete relaxovať:

Skúste prerušovaný pôst

Dajte si posledné jedlo niekoľko hodín pred spaním a do raňajok nasledujúci deň sa postite (alebo ešte lepšie, počkajte do obeda). Podľa recenzie z roku 2021 uverejnenej v Nutrients to môže pomôcť vášmu telu spaľovať tuk namiesto glukózy na energiu počas noci.

„Prerušovaný pôst je diétny prístup, ktorý zahŕňa cyklovanie medzi obdobiami jedenia a pôstu,“ vysvetľuje Bestová a pokračuje: "Počas obdobia pôstu telo využíva uložený tuk ako zdroj energie, čo vedie k jeho strate. Keď spíme, naše telo sa prirodzene dostáva do stavu hladovania. Kombináciou s prerušovaným hladovaním sa môže obdobie pôstu predĺžiť, čo vedie k väčšiemu úbytku tuku počas spánku. Okrem toho môže prerušovaný pôst pomôcť regulovať hormóny, ktoré ovplyvňujú chudnutie, ako je inzulín a ľudský rastový hormón.“

Zabijaci TUKU počas SPÁNKU:
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: gettyimages.com)

Počas spánku udržujte v miestnosti nižšiu teplotu

Podľa National Institutes of Health môže spánok v chladnej miestnosti naštartovať metabolizmus a aktivovať hnedý tuk, ktorý spaľuje kalórie a vytvára teplo. Stíšte teda termostat a nechajte svoje telo pracovať, zatiaľ čo vy odpočívate.

„Keď spíme v chladnom prostredí, naše telo viac pracuje na udržaní svojej vnútornej teploty, čo môže viesť k zvýšeniu počtu spálených kalórií,“ hovorí Bestová. "Okrem toho oddych v chladnej miestnosti môže zlepšiť kvalitu spánku, čo môže tiež pomôcť pri chudnutí. Nekvalitný spánok je spojený s hormonálnou nerovnováhou, ktorá môže viesť k priberaniu. Navyše, chladné prostredie môže zvýšiť produkciu hnedého tuku, ktorý spaľuje kalórie a vytvára teplo."

Aj keď sa spánok v chladnej miestnosti môže zdať ako malá zmena, môže to byť účinný spôsob, ako podporiť odbúravanie tuku počas spánku.

Večer si dajte silový tréning

Silový tréning môže dať vášmu metabolizmu impulz, ako uvádza Mayo Clinic. To znamená, že zdvíhanie závažia vám môže pomôcť spáliť viac kalórií – dokonca aj počas spánku (keď je vaše telo v pokoji). Skúste si večer zacvičiť, aby ste pred spaním rozbehli metabolizmus.

"Silový tréning môže zvýšiť svalovú hmotu, čo vedie k zvýšeniu rýchlosti metabolizmu v tele, a to následne k väčšiemu spaľovaniu kalórií, dokonca aj v pokoji," uvádza Best. "Okrem toho zdvíhanie závažia môže stimulovať produkciu ľudského rastového hormónu, ktorý hrá úlohu pri strate tuku a raste svalov. Cvičenie môže tiež zlepšiť kvalitu spánku a znížiť stres, čo vedie k pokojnejšiemu nočnému spánku, a to pomáha pri chudnutí."

Zabijaci TUKU počas SPÁNKU:
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: gettyimages.com)

Uprednostnite studenú sprchu

Podľa Cleveland Clinic sa ukázalo, že studené sprchy a ľadové kúpele stimulujú hnedý tuk, podobne ako spánok v chladnej miestnosti. Navyše, šok zo studenej vody môže naštartovať metabolizmus a pomôcť vám spáliť viac kalórií počas dňa.

Studené sprchy môžu zvýšiť produkciu hnedého tuku v tele, ktorý spaľuje kalórie a vytvára teplo. Môžu tiež zlepšiť kvalitu spánku a znížiť zápal, čo vedie k pokojnejšiemu nočnému spánku a podporuje zdravé chudnutie.

Vyhnite sa jedlu pred spaním

Výskum ukazuje, že konzumácia jedla tesne pred spaním môže spôsobiť, že vaše telo ukladá prebytočné kalórie ako tuk, namiesto toho, aby ich spaľovalo na energiu. Vyhnite sa preto jedeniu aspoň dve až tri hodiny pred spaním, aby váš tráviaci systém mohol urobiť svoje a pomohol telu zhodiť tuk počas spánku.

Spotreba väčšieho množstva jedla môže sťažiť zaspávanie a celkovo spánok počas noci, čo negatívne ovplyvňuje kvalitu odpočinku. Stavte radšej na ľahké jedlo niekoľko hodín pred spaním. Očakávajte efektívnejšie strávenie toho, čo ste dali do úst a zabránenie tomu, aby sa nadbytočné kalórie ukladali ako tuk. 

Viac o téme: ZdravieSpánokChudnutieTelesný tuk
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu

Lifestyle

Článkov: 9