Sedem ranných návykov, ktoré vám bránia v chudnutí: Odstráňte ich a uvidíte výsledky!

20.10.2019

Ranné rituály majú na nás väčší vplyv, než by sa mohlo zdať. To, ako ráno začína, často určuje zvyšok dňa. Ak vstaneme príslovečnou zlou nohou, budeme sa cítiť zle po celý deň. S hmotnosťou je to rovnaké. Existuje niekoľko ranných návykov, ktoré prispievajú k jej zvyšovaniu.

Telesný tuk sa v tele hromadí z mnohých dôvodov. Nestačí iba dopriať si vyvážené raňajky, aj keď, to tiež veľa pomôže, píše sa na portálipowerpositivity.com. Ak patríte k tým, ktorým sa nedarí schudnúť, môžu to mať na svedomí práve vaše ranné rituály. 

"Zníženie kalórií nie je odpoveďou na úspešný úbytok na váhe a úspešné zdravie ... musíte zvýšiť kvalitu toho, čo jete, nielen znížiť množstvo" (Joel Fuhrman)

Čítajte tiež: Skrýva sa za žltou farbou nebezpečná látka? Kurkuma prekvapuje svojim zložením

Toto je 7 najčastejších chýb podľa brightside.me, ktorých sa dopúšťate ráno:

1. Nedáte si pohár vody

Či už je to preto, lebo zabudnete alebo neviete, že je to pre naštartovanie metabolizmu potrebné, nerobíte to. Najvyšší čas zahrnúť tento návyk do ranných aktivít. Ak potrebujete pripomenutie, položte si pohár vody na nočný stolík ešte pred tým, než idete spať. Hneď po zobudení ho vypite. Mnoho ľudí si myslí, že vodu je dobré piť počas raňajok, nie je to však tak. Funkciou vody je urýchliť metabolizmus a uľahčiť spracovanie raňajok. Pomôže vám to tiež zbaviť sa toxínov.

2. Nevpustíte ráno do miestnosti slnko

Slnečné svetlo je pre organizmus dôležité kedykoľvek počas dňa, ale je obzvlášť prospešné práve ráno. Ak spávate pri zatiahnutých žalúziách či závesoch, otvorte ich hneď po prebudení, no ešte lepšie je zbaviť sa zvyku zaťahovať ich na noc. Lúče slnka pomôžu rozbehnúť váš metabolizmus správne a pripraviť telo na spracovanie raňajok správnym spôsobom. Prekvapí vás tiež množstvo energie, ktoré vám dá už len trochu slnečného žiarenia. Stačí 20 až 30 minút slnečného svitu ráno, aby sa množstvo  telesného tuku znižovalo. 

3. Pijete ráno kávu alebo čaj s cukrom či smotanou

Pre tých, ktorí chcú schudnúť, no kofeín je nevyhnutnou súčasťou ich rána, je ťažké odpustiť si kávu. Najmä, ak sú zvyknutí dochutiť si ju cukrom a smotanou. Káva ako taká je prírodným antioxidantom a je skvelá pre trávenie, no nie vtedy, ak ju pijete s rôznymi prísadami. Tie urobia presný opak podpory trávenia. Naopak, pridajú kalórie. Ak to inak nejde, skúste cukor vymeniť za med a smotanu za mlieko. Ešte lepším riešením je začať deň šálkou čaju, ideálne zeleného. V prípade ľudí s poruchou štítnej žľazy je vhodnejšie nahradiť ho čajom bielym. 

4. Vynechávate raňajky

Aj keď nechcete jesť skoro ráno, overený fakt, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa, stále platí. Keď sa snažíte schudnúť, určite si nemôžete dovoliť vynechať raňajky. Vyhýbajte sa však všetkému s množstvom konzervačných látok, napríklad cereáliám. Namiesto toho si doprajte ľahké, ale výživné raňajky – smoothie, misku ovsených vločiek s jogurtom a ovocím, koktejl.

5. Ráno si nezacvičíte

Či už ide o jogu alebo rýchly jogging, skúste si ráno nájsť aspoň 20 minút na pohyb. Samozrejme, po prebudení sa cítite unaveno a rozospato a nie je jednoduché donútiť sa cvičiť, ťažké to však je iba niekoľko prvých dní. Pozitívne účinky cvičenia na chudnutie stoja za to. Je to skvelý spôsob, ako prebrať metabolizmus a tiež znižuje chuť do jedla.

6. Čítate si ráno aktuálne novinky na mobile

Môže to znieť divne, ale čítanie správ môže narušiť rannú rutinu. Keď sa zobudíte, vaše bunky pracujú rýchlejšie ako obvykle, aby uviedli telo do normálnej rýchlosti. Stres, ktorý sa často spája s čítaním správ, premení kmeňové bunky na tukové a spôsobí, že v tele sa hromadí telesný tuk. To isté platí pre tých, ktorí sa snažia hneď po prebudení toho veľa stihnúť. Namiesto toho skúste po prebudení počúvať relaxačnú hudbu alebo si pokojne prečítať kúsok z knihy. Čím menej stresu máte v dopoludňajších hodinách, tým ľahšie sa vám bude chudnúť. 

7. Spávate príliš dlho alebo príliš krátko

Mali by ste sa snažiť spávať denne pravidelne 7-8 hodín, ale nie viac ako 10 hodín. Ak budete spávať dlhšie, váš BMI sa zvýši a zistíte, že tým narastá aj brušný tuk. Je to preto, že telo očakáva, že dostane stravu a keď namiesto toho spíte, bude produkovať viac tukových buniek na výživu. Zaspávanie navyše ovplyvní váš metabolizmus a rozvrhnutie raňajok. Udržiavanie konzistentného času jedla je pri chudnutí dôležité.

Na záver...

Môže sa zdať, že chudnutie je ťažké a takmer nedosiahnuteľné - ale nestraťte pozitívne myslenie. Je ľahké urobiť tieto jednoduché zmeny životného štýlu v rannej rutine. Keď sa premenia na návyky, uvidíte, že bude pre vás ľahšie zbaviť sa telesného tuku a pokračovať v chudnutí.

Fotogaléria


Tagy:
chudnutie hmotnosť ranné návyky

20.10.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia