Najúčinnejšie jedlá s ANTIVÍRUSOVÝMI účinkami: Nakopnú imunitu a infekcie vyženú z tela von

17.03.2020

V tomto období, kedy zúria rôzne vírusy vrátane aktuálneho koronavírusu, hľadajú mnohí spôsoby, ako sa ochrániť a posilniť svoj imunitný systém čo najviac. Účinnú ochranu vám poskytnú hlavne tri skupiny jedál, ktoré majú antivírusové účinky a zatočia s infekciami v tele!

Vírusy sú mikroskopické častice, ktoré sa replikujú v bunkách ľudského tela a sú zodpovedné za výskyt infekcií a chorôb vrátane ovčích kiahní, AIDS a prechladnutia. Aj keď bakteriálne infekcie môžu byť liečené antibiotikami, vírusové infekcie nie! Vírusové infekcie možno zmierniť posilneným imunitným systémom, ako sa uvádza na livestrong.com. Účinné sú hlavne tri skupiny jedál, ktoré by hlavne v týchto dňoch nemali chýbať v jedálničku. 

Čítajte tiež: KORONAVÍRUS Neviditeľné ochorenie ukazuje svoju silu: Nosičom vírusu môže byť ktokoľvek!

Ovocie a zelenina

Ovocie a zelenina poskytujú ľudskému telu celý rad vitamínov, minerálov a antioxidantov, živín, ktoré podporujú imunitný systém. Podľa odborníka na prírodné zdravie Andrew Weil, M.D., strava bohatá na ovocie a zeleninu môže pomôcť predchádzať množstvu infekcií a chorôb, vrátane bežného prechladnutia. Medzi takéto ovocie a zeleninu, ktoré posilňujú imunitu patria čerešne, bobule, paradajky, pomaranče, grapefruit, citrusové šťavy, banány, brokolica, kapusta, špenát, ružičkový kel a kapusta. Dajte prednosť radšej čerstvému ovociu a zelenine, pretože obsahujú najviac živín. 

Slepačia polievka

Bohužiaľ, ak niekto už na sebe pociťuje vírusovú infekciu, zvyčajne sa objaví strata chuti do jedla. Polievky slúžia ako cenná a zvládnuteľná alternatíva energie, kalórií a výživných látok. Pri infekcii horných dýchacích ciest, ako je napr. prechladnutie, nie je odporúčaná konkrétna liečba. Je však jasné, že určité zmeny životného štýlu majú na to podiel. Podľa Centra zdravotníckej starostlivosti v Seattli sa ukázalo, že slepačia rezancová polievka znižuje zápal, zvyšuje potrebnú hydratáciu a bojuje proti upchatiu nosa spojeným s infekciami horných dýchacích ciest. 

Aby ste znížili alebo zabránili vírusovým infekciám, ktoré zahŕňajú opuch a nádchu, konzumujte pravidelne polievky na báze bujónu a s rezancami. Vyvarujte sa krémovým a konzervovaným polievkam, ktoré často obsahujú nasýtené alebo transmastné tuky a zvyšujú riziko srdcových chorôb a iných chorôb. Ideálne sú domáce alebo prírodné polievky, najmä tie, ktoré obsahujú rôzne druhy zeleniny. Pri príprave vlastnej polievky si namiesto cestovín vyberte radšej celozrnné rezance alebo dlhozrnnú hnedú ryžu.

Probiotiká

Probiotiká sú zdravé baktérie nachádzajúce sa v rôznych potravinách, ktoré pôsobia podobne ako tie, ktoré sa prirodzene vyskytujú v ľudskom tele. Podľa University of Maryland Medical Center, probiotiká podporujú gastrointestinálne a imunitné zdravie tých, ktorí majú závažné vírusové infekcie, ako je vírusová hepatitída. Medzi cenné zdroje probiotík patria jogurt, kefír, cmar, fermentované sójové výrobky, kyslá kapusta a nakladaná zelenina. Aby ste znížili alebo zabránili tráviacim príznakom, ktoré sa vyskytujú v dôsledku vírusovej infekcie, do svojej stravy pravidelne pridávajte rôzne zdroje probiotík. 

Ak máte pocit, že by ste mohli mať vážnejšiu vírusovú infekciu alebo iné ochorenie, nezabúdajte na to, že tieto diétne opatrenia sú len jedným z možných aspektov liečby. Obráťte sa na svojho lekára!

Fotogaléria


Tagy:
potraviny vírus imunita prevencia choroby imunitný systém

17.03.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia