Nestíhate raňajkovať? Koledujete si o problém, ktorý spúšťa vážne ochorenie!

02.01.2019

Ľudová múdrosť hovorí, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Dávajú jej za pravdu aj odborníci. Ľudia, ktorí nemajú vo zvyku raňajkovať, čelia zvýšenému riziku, že sa u nich objaví nevyliečiteľné civilizačné ochorenie.

Niekto raňajkovať nestíha, iný na raňajky nemá chuť, ďalší sa bojí, že z nich priberie. Dôvodov, prečo niektorí ľudia odmietajú raňajkovať, môže byť viac. Následky sú však podľa vedcov pre všetkých podobné – zvýšené riziko vzniku cukrovky 2. typu.

Čítajte viac: Následky, o akých sa vám ani nesníva: Takto dlhé sedenie decimuje naše vnútorné orgány!

Vynechanie raňajok zvyšuje riziko rozvoja cukrovky druhého typu o tretinu, vyplýva zo štúdie zverejnenej v magazíne The Journal of Nutrition. U ľudí, ktorí neraňajkujú najmenej štyrikrát týždenne, toto riziko stúpa na 55 percent oproti tým, ktorí pravidelne raňajkujú.

Čítajte viac: Jediná hodina týždenne zníži riziko až o 70 percent: Zachráňte si srdce pomocou tejto metódy!

Rána bez raňajok môžu podľa odborníkov viesť k väčšej pravdepodobnosti, že človek počas dňa „dojedá“ absentujúce raňajky v podobe sladkých snackov a v konečnom dôsledku to znamená, že neraňajkujúcich nakoniec hlad doženie ku konzumácii väčšieho, možno aj menej zdravého množstva jedla. Navyše, mnohí z týchto ľudí si doprajú výdatný obed, čo vedie k rapídnemu zvýšeniu hladiny glukózy v krvi.

Riziko hrozí aj štíhlym

Výskumníci zhromaždili výsledky niekoľkých štúdií zaoberajúcich sa vplyvom stravy na rozvoj cukrovky, ktoré zahŕňali informácie o takmer 100-tisíc osobách. Paradoxom zistení je fakt, že sklon neraňajkovať majú skôr ľudia s nadváhou než štíhli, pretože veria, že odmietaním raňajok znížia svoj kalorický príjem. Vedci však tvrdia, že vynechávanie raňajok zvyšuje pravdepodobnosť vzniku cukrovky bez ohľadu na hmotnosť, teda aj u štíhlych ľudí, no u ľudí s nadváhou je riziko oveľa vyššie.

Raňajkujte zdravo

Lekári upozorňujú, že cukrovka 2. typu úzku súvisí s nadváhou, stravou a úrovňou pohybu. Až 90 percent pacientov by dokázalo ochoreniu predísť, keby viedlo iný životný štýl. Experti na zdravé stravovanie odporúčajú v ideálnom prípade konzumovať raňajky s vysokým obsahom cereálií, resp. celozrnné výrobky, v rannom čase obmedziť konzumáciu produktov z červeného mäsa a vyhýbať sa tiež konzumácii príliš sladkých jedál.

Fotogaléria


Tagy:
raňajky cukrovka diabetes mellitus

02.01.2019  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: zh

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia