Potraviny, vďaka ktorým zažijete FANTASTICKÝ sex: Ich konzumácia zaručí HORÚCE noci

V kuchyni nájdete aj cestu k lepšiemu sexu.
Zdroj: GettyImages
2024-02-21 19:00:00

Kľúč od sexuálnej extázy sa ukrýva vo vašej špajzi a v chladničke. Orgazmus bude silnejší, dlhší a dokonalejší vďaka potravinám, ktoré sa v nej nachádzajú. O ktorých je reč?

Správne zvolená strava dokáže zvýšiť libido tak u mužov ako aj u žien, píše sa na eatthis.com. Afrodiziaká, ako sa týmto pokrmom hovorí, sú známe už po stáročia. Posilňujú produkciu serotonínu, teda hormónu šťastia. Zvyšujú tiež hladinu dopamínu, ktorý zatočí so stresom. Práve ten má negatívny vplyv na sexualitu. Aké potraviny stoja za skvelým sexom?

1. Vajcia

Vajcia nie sú len skvelým zdrojom proteínu, ich konzumácia tiež zvyšuje šance na dokonalý orgazmus. Vďaka obsahu bielkovín, dodajú telu dlhotrvajúcu energiu. Obsahujú tiež prírodnú chemikáliu nazývanú cholín, ktorá spúšťa produkciu oxidu dusnatého, ktorý zvyšuje prietok krvi do penisu a klitorisu. Vysoká koncentrácia vitamínov B5 a B6 vo vajciach vyrovnáva hladiny hormónov a bojuje proti stresu. Ak túžite po skvelom sexe, jedzte dva denne.

2. Papričky

Čím sú pikantnejšie, tým lepšie. Pálivé papričky zrýchľujú metabolizmus a stimulujú endorfíny, vďaka čomu sa potíte, tep sa zvyšuje a krv prúdi rýchlejšie do všetkých dôležitých oblastí. Výsledkom je lepší sex a dokonalé finále.

3. Zdravé tuky

Konzumácia väčšieho množstva zdravých tukov urobí zázrak s libidom. Pochutnajte si na vlašských orechoch a mandliach a pri varení používajte rastlinné a orechové oleje označené ako lisované za studena. Zachovávajú si totiž viac živín ako tepelne spracované odrody. Obsahujú aj vitamín E, ktorý je nevyhnutný pre hormonálnu rovnováhu. Cholesterol má vo všeobecnosti zlú povesť, ale v skutočnosti je základom všetkých pohlavných hormónov. Konzumácia lososa, bobúľ, vajec a horkej čokolády zvýši hladinu toho dobrého a vy zažijete kvalitnejší sex.

4. Špenát

Špenát je nabitý živinami, ktoré môžu posunúť orgazmy do závratných výšin. Je bohatý na mangán, ktorý uľahčuje produkciu ženského hormónu estrogénu. Jeho nedostatok ovplyvňuje aj úroveň plodnosti žien. Nájdeme v ňom aj zinok, ktorý obmedzuje produkciu hormónu hypofýzy prolaktínu. Vysoké hladiny spôsobujú sexuálnu dysfunkciu. Nachádza sa aj v chudom červenom mäse, tmavej hydine, hnedej ryži, celozrnnom chlebe, morských plodoch a v syroch.

5. Med

Štúdie ukázali, že bór, minerál nachádzajúci sa v mede, zvyšuje hladinu testosterónu v krvi.  Ide o hormón zodpovedný za podporu sexuálnej túžby a orgazmu u mužov aj žien. Okrem toho pomáha telu metabolizovať a využívať estrogén. Na osladenie ženšenového čaju použite med, ktorý sa môže pochváliť vysokou koncentráciou ginsenozidu. Niektoré klinické štúdie ukázali, že práve ten zlepšuje erekciu a zvyšuje produkciu a kvalitu spermií.

6. Ustrice

Môže sa to zdať ako klišé, ale veda naznačuje, že ustrice si zaslúžia svoju povesť superpotraviny zlepšujúcej sex. Mäkkýše sú plné minerálov, ktoré sú hlavnými zložkami pohlavných hormónov a sú tiež životne dôležité pre optimálnu funkciu mozgu a nervového systému. Najmä ustrice sú bohatým zdrojom zinku, ktorý pomáha vyživovať prostatu a zvyšuje produkciu testosterónu.

7. Tmavá čokoláda

Výskum ukázal, že ženy, ktoré denne jedia čokoládu, vedú uspokojivejší sexuálny život. Obsahuje totiž chemikáliu fenetylamín, ktorá vyvoláva pocity uvoľnenia, opojenia a potešenia. Uvoľňuje tiež serotonín, ktorý zvyšuje náladu, znižuje stres, stimuluje fyzický kontakt a znižuje zábrany.

 


Tagy:
sex sexualita zdravy sex serotonin

Ďalšie články

Feminity.sk

Novinky

Gurman.sk

Špuntík

Diskusia