Prestali ste jesť chlieb, lebo chcete schudnúť? V tele nastávajú úplne iné zmeny!

02.08.2018

Vynechávate chlieb, cestoviny, pretože sacharidy sú zlé? Zníženie sacharidov má svoje opodstatnenie, nie všetko by sme ale mali preháňať. Hoci sa takto môžete zbaviť prebytočných kilogramov, v tele dochádza tiež k iným zmenám, ktoré sa vám nemusia páčiť.

Ľudia vynechávajú pečivo a výrobky z múky zo svojho jedálnička, pretože prevláda názor, že zo "sacharidov" sa priberá. Viac ako úplné vynechanie by sme konzumáciu pečiva mali obmedziť. Úplne vynechanie sa môže dotknúť nášho zdravia! Je veľká pravdepodobnosť, že sa vám tým spomalí metabolizmus, preto treba ísť na to opatrne.

Čítajte tiež: Milióny žien sa naň spoliehajú pri kúpaní: Po tomto zistení ostanú zarazené!

Čo sa stane, ak vynecháme sacharidy úplne? Pre zdravie nášho organizmu je to zaťažkávajúca skúška! 

Stratíte vodu 

Možno sa vám bude po prvých dňoch zdať, že chudnete. Je to čiastočne pravda, v prvom rade sa bude z tela vyplavovať voda, takže ručička na váhe môže ukazovať nižšie číslo.

„V tele sa sacharidy ukladajú vo forme glykogénu, každý gram sacharidov totiž pojme tri až štyrikrát viac vody ako je jeho hmotnosť,“ povedala dietologička Marie Spano.

Práve preto ak znížite príjem sacharidov, začne telo používať zásoby glykogénu a stratí sa tak objem vody, ktorý je v nich „ukrytý“.

Nepríjemné príznaky 

„Sacharidy sú hlavným zdrojom energie nášho mozgu. Ak sa ich človek vzdá, mozog začne fungovať iba na zásobách glykogénu, ktoré sa však rýchlo minú,“ povedala Spano.

Po tom, ako sa zásoby minú, začne telo fungovať na zásobách tuku. Výsledkom je nepríjemný zápach z úst, sucho v ústach, únava, slabosť, nespavosť a nevoľnosť. Cítite sa, ako keby ste mali chrípku.​

Riskujete vznik srdcovo-cievnych chorôb a cukrovku

Sacharidy do nášho jedálnička patria. American Heart Association zistila, že celozrnné výrobky pomáhajú upravovať hladinu cholesterolu v krvi a znižujú riziko vzniku srdcových chorôb, infarktu, mŕtvice či obezity.

Hladina energie prudko klesne

Celozrnné produkty sú výborným zdrojom železa, horčíka a vitamínu B, teda tých vitamínov, ktoré sú pre fungovanie nášho tela potrebné. Udržujú totiž hladinu našej energie na potrebnej úrovni, takže náš organizmus funguje správne. 

Ak vynecháme chlieb a sacharidy z jedálnička, môžeme prísť o dôležité prvky, napríklad budeme trpieť nedostatkom horčíka. 

Zažívacie problémy

Vláknina obsiahnutá v celých zrnách je pre nás významná. Ak sa jej totiž do tela nedostaneme dostatok, spôsobíte si tráviace ťažkosti, zápchy a nepríjemné bolesti brucha. Vláknina ako taká pomáha stabilizovať hladinu cukru v krvi, znižuje riziko obezity a chronických ochorení.

Ako je to s chudnutím? 

Môže človek, ktorý vynechá sacharidy dlhodobo schudnúť? Hoci je to pravda, z dlhodobého hľadiska to nie je práve najšťastnejšie a najprospešnejšie rozhodnutie. Najlepšie je nevyhýbať sa úplne pečivu, no dbať na jeho správny výber. Mali by sme si všímať, koľko celozrnnej múky obsahuje. Mala by byť obsiahnutá minimálne v 50% daného výrobku, plus by mohla obsahovať otruby a celé zrná. Celozrnný výrobok je mierne planšej chuti, nie je viditeľné tmavý ( to je iba biele pečivo zafarbené ), je skôr šedý, vo vnútri sú vidieť viditeľné plevy, šupky a zrná. 

Fotogaléria

02.08.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Diskusia