Chcete schudnúť? Tri veci v strave, ktoré vám nesmú chýbať pri zhadzovaní kíl!

09.10.2019

Kašlite na tabletky na chudnutie či iné doplnky, ktoré sľubujú veľký účinok za krátky čas. V skutočnosti vás dostane k vášmu vytúženému cieľu správne zvolený jedálniček. Podľa odborníčky existujú tri veci v strave, na ktoré by ste nemali zabudnúť, ak chcete schudnúť.

Len účinok stravy a pohybu na chudnutie je overený! Ak chcete, aby sa ručička na váhe pohybovala smerom nadol, je potrebné zvoliť si tie potraviny, ktoré prispievajú k chudnutiu. Podľa jednej štúdie by sme sa mali sústrediť na tri veci v jedálničku. Ak im dáte prednosť, celkovo sa budete zdravo stravovať a pridáte pohyb, ste na zaručenej ceste k štíhlej postave.

Čítajte tiež: Čo skrýva farba nechtov na nohách? Odlišné sfarbenie môže znamenať jednu z diagnóz!

Čo prispieva k chudnutiu? 

Štúdia, zverejnená v odbornom časopise International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism ukázala, že zelený čaj, vláknina a nízkotučné mliečne výrobky preukázateľne prispievajú k chudnutiu. Tieto tri veci v strave skutočne pomáhajú a mali by sme sa na ne sústrediť v jedálničku. 

Zelený čaj obsahuje zmes látok, ktoré urýchľujú metabolizmus, vďaka čomu telo rýchlejšie spracuje tuk. Vlákninu zase nájdete v ovocí, zelenine či v celozrnných výrobkoch. Zasýtia, no zároveň potlačia chuť do jedla. Navyše, prispievajú k rýchlejšiemu chudnutiu a podporujú spaľovanie tukov. Štúdia skúmala účinky stovky rôznych doplnkov na chudnutie, vrátane kofeínu a zistila, že vitamín D a tiež vápnik sú látky podporujúce chudnutie. Práve tie obsahujú mliečne výrobky.

Bez tohto to nepôjde

Ako však dodala profesorka a autorka štúdie Melinda Manoreová, netreba zabúdať na cvičenie, ktoré je pre chudnutie rozhodujúce: „Ak nezmeníte stravu a nebudete cvičiť, žiadny doplnok nebude mať u väčšiny ľudí veľký vplyv.“

Cvičenie je priam nevyhnutné nielen na chudnutie, ale aj na zachovanie svalovej hmoty a udržanie si telesnej hmotnosti. Čo sa týka stravy, tá by mala byť bohatá na ovocie, zeleninu, chudé mäso a celé zrná. Taktiež je prospešné zvýšenie bielkovín. 

„Pridanie vlákniny, vápnika, bielkovín a pitie zeleného čaju môže pomôcť. Avšak nič z toho nebude mať veľký účinok, ak nebudete cvičiť a jesť ovocie a zeleninu,“ dodala odborníčka. 

Môžu byť nebezpečné

Mnoho doplnkov má málo alebo takmer žiadne dôkazy, že by podporovali chudnutie, ba dokonca môžu byť aj nebezpečné, uviedla profesorka. Niektoré totiž môžu mať vedľajšie účinky vrátane nadúvania a plynatosti, až po veľmi závažné problémy, ako sú napr. mŕtvica a srdcové problémy. 

Fotogaléria


Tagy:
stravovanie strava chudnutie vláknina zelený čaj

09.10.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia