Nedarí sa vám schudnúť? Jedna z najväčších bŕzd na ceste za dokonalou postavou!

03.08.2018

Zdravá strava je vašim denným chlebíkom, pohyb je vám viac než blízky, no napriek tomu sa neviete zbaviť prebytočných kíl? Zrejme ste zabudli na niečo podstatné... Na vec, ktorej mnohí neprikladajú význam a na ktorú zabúdajú, pritom je pri chudnutí obzvlášť dôležitá!

Odpočinok nadovšetko

Keď sa vám nedarí schudnúť, začnete hľadať príčinu. Čo vlastne robím zle? Prečo sa nemôžem raz a navždy zbaviť kritických centimetrov v problémových partiách? Prečo ručička na váhe neklesá smerom nadol? Zatiaľ, čo by ste s veľkou pravdepodobnosťou začali hľadať problém v zložení stravy alebo v nedostatočnom pohybe, ujde vám však jedna podstatná vec... Spánok!

Čítajte tiež: Toto pri konzumácii ryže nikdy nerobte: Bežná príloha k jedlu ako nepriateľ!

Mnohí si neuvedomujú, že ak chcú schudnúť, musia dostatočne dlho a nerušene spať. Pre niektorých možno banálna vec, no v skutočnosti ide o dôležitý faktor úspešného zhadzovania kíl. Nedostatok spánku spomaľuje metabolizmus a zvyšuje riziko, že sa na druhý deň prejete, pretože budete unavení. Spánok má veľký a podstatný význam pre organizmus človeka. Preto môžeme ihneď určiť zdravý spánok za jeden z najdôležitejších faktorov zdravej redukcie hmotnosti. 

Takže, ruku na srdce, koľko toho denne naspíte?

Ráno menej kíl ako večer?

Keď zaspíte, v tele sa začnú diať regeneračné procesy, ktoré čistia a regenerujú poškodené bunky. Lymfatický systém sa postará o to, aby sa z tela dostali von škodlivé látky, ktoré sa usadili v organizme z nestrávenej potravy. Aby telo mohlo zvládnuť tieto úkony, potrebuje pokoj a energiu. Tie čerpá práve z tukových buniek. Čím dlhšie budete spať, tým viac ich stihne spotrebovať. Preto po dlhom a kvalitnom spánku ručička na váhe ukazuje vždy nižšie číslo ako večer. Samozrejme, úbytok váhy nie je len spálený tuk, netreba zabudnúť na to, že telo sa v spánku odvodňuje, takže z vás v noci zmizne predovšetkým voda.

Čo sa deje s hormónmi?

Spánok je tiež dôležitý preto, lebo vplýva na náš apetít, za čo môžu dva hormóny – leptín a grelín. Tie strážia hladinu hladu a sýtosti. Ak hrozí jedno alebo druhé, upozornia nás na to. To však platí len v prípade, ak je naše telo poriadne zregenerované spánkom. Tí, ktorí menej spia, majú narušenú hladinu spomínaných hormónov, čoho výsledkom je postupné priberanie. Majú narušený biorytmus tela a vďaka nemu sa pomalšie spaľujú prijaté kalórie z nášho organizmu.

Ak spíte krátko, máte zvýšenú hladinu stresového hormónu kortizolu. Ten spôsobuje stres a syntetizuje aminokyseliny vo svaloch. Považuje sa za protivníka na ceste k zvýšeniu fyzických síl.

Dôležité sú hlavne prvé 3-4 hodiny spánku, počas ktorých naše telo uvoľňuje 60-90 % vašej dennej dávky rastového hormónu. Aj preto nie je dobré, ak máte prerušovaný spánok! Rastový hormón  prispieva k rastu kostí a svalov a taktiež pripravuje tuk na spracovanie na energiu. Redukuje jeho nadbytočný objem. Znížené hladiny tohto hormónu sa postarajú o pokles schopnosti metabolizovať glukózu. Jednoducho povedané, tuk nie je spracovaný celkovo a ukladá sa.

Dlhý a kvalitný spánok nadovšetko

Dôsledky nedostatku spánku sú oveľa horšie! Spôsobuje hlad, zmeny nálad, nadváhu až obezitu, oslabenú imunitu, poruchu srdcového rytmu, zvýšený krvný tlak atď. Preto sa týka nielen tých, ktorí pripravujú svoje telo do plaviek, ale aj ostatných. Ak sa pýtate, koľko hodín spánku je pre vás optimálnych, aby ste mohli normálne fungovať, najideálnejšie je na 7 hodín sa ponoriť do ríši snov. Na druhej strane, nič sa však nemá preháňať. Deväťhodinový spánok, počas ktorého sa stále budíte je horší ako 6-hodinový nerušený spánok!

Fotogaléria

03.08.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia