Po tejto POTRAVINE sa CUKOR v KRVI správa INAK: Toto sa stane po jej konzumácii

Zdroj: gettyimages.com
05.08.2022

Po určitých jedlách zvyčajne dochádza k zvýšenému rastu hladiny cukru v krvi. Avšak, iné je to v prípade jednej potraviny. Vtedy prichádza k jednej zmene!

Podľa jedného výskumu, zverejneného v časopise Nutrients, by každodenná konzumácia quinoa mohla pomôcť odvrátiť cukrovku typu 2. Španielski odborníci testovali účinky „superpotraviny“ na deviatich ľuďoch starších ako 65 rokov, ktorí mali prediabetes, ako sa píše na alphagalileo.org. Ide o stav, ku ktorému dochádza vtedy, keď sú hladiny cukru v krvi vyššie ako normálne, ale ešte nie na úrovniach, ktoré by sa formálne diagnostikovali ako diabetes 2. typu.

Dobrovoľníci dostávali jedlo trikrát denne, pričom zemiaky, ryža alebo strukoviny boli vymenené za zrná quinoa. Zároveň mali jedlá vyrobené z múky z quinoa, vrátane cestovín, koláčov, chleba a sušienok. Monitorovanie hladiny cukru v krvi ukázalo, že po jedle počas špeciálnej diéty mali nižšie vzostupy. Výskumníci uviedli, že by to mohlo byť „rozhodujúce“ pri prevencii cukrovky 2. typu. Predpokladá sa, že obsah mikroživín v quinoa v porovnaní s chlebom, ryžou alebo zemiakmi pomáha spomaliť proces trávenia, čo spôsobuje pomalší nárast glukózy.

Čítajte tiež: KVÍZ, vďaka ktorému prežijete HORÚČAVY: Čo robiť, aby organizmus tak NETRPEL?

Cukrovka 2. typu postihuje milióny ľudí na celom svete. Približne u 70 percent prediabetikov sa rozvinie úplný stav, ktorý môže zabíjať, ak nie je pod kontrolou. Lekári odporúčajú pacientom zmeniť stravu a viac cvičiť, aby schudli, aby zabránili tak nástupu cukrovky 2. typu.

Nárast cukru bol nižší

Štúdia sledovala deväť prediabetikov počas ôsmich týždňov, aby zistili, ako zmena ich stravy na quinou – ktorá je bohatá na folát, horčík, zinok a železo – ovplyvnila ich stav. Počas prvých štyroch týždňov boli požiadaní, aby dodržiavali pravidelnú stravu, pričom sa zaznamenávala ich hmotnosť, BMI a meranie cukru v krvi. Zaznamenali, čo jedli a boli vybavení jedným systémom na monitorovanie glukózy, ktorý sleduje hladiny v krvi počas dňa.

Na 28. deň im vedci odobrali vzorky krvi, aby zistili, ako sa im po osemhodinovom hladovaní zvýšila hladina cukru v krvi. Nasledujúce štyri týždne sa štúdia opakovala, ale dobrovoľníci prešli na diétu s vysokým obsahom quinoa. Štúdia však nešpecifikovala, koľko quinoy presne každý jednotlivec zjedol počas štyroch týždňov.

Doktor Diaz Rizzolo z Open University of Catalonia v Barcelone povedal: „Porovnali sme vzorce krvného cukru a zistili sme, že keď účastníci jedli quinou, ich prudký nárast hladiny cukru v krvi bol nižší ako pri ich bežnej strave. Ide o kľúčové zistenie, pretože tieto skoky cukru v krvi po jedle sú určujúcim faktorom pri progresii cukrovky 2. typu."

Spomaľuje trávenie sacharidov

Polyfenoly v quinoa sú dôvodom, prečo konzumácia môže pomôcť znížiť skoky cukru v krvi. Mikronutrient, ktorý sa nachádza aj vo väčšine druhov zeleniny, ovocia a čajov, pomáha spomaliť trávenie sacharidov. Znižuje tiež absorpciu glukózy v čreve a stimuluje pankreas, aby produkoval inzulín, čím sa zvráti účinok cukrovky 2.

Zaujme vás: Máte túto krvnú SKUPINU? Pamäť vás bude TRÁPIŤ viac než ostatných, hrozí aj DEMENCIA

Keď ľudia jedia sacharidy, jedlo sa rozloží na krvný cukor. Ten pošle signál pankreasu, aby uvoľnil inzulín, ktorý umožní glukóze vstúpiť do buniek tela. Časom môže vysoká hladina cukru v krvi spôsobiť inzulínovú rezistenciu.

Pretože inzulín nie je taký účinný pri rozklade cukrov, spôsobuje, že ho telo produkuje stále viac a viac. Nakoniec to vedie k tomu, že sa pankreas opotrebuje, systém sa dostane do neporiadku a hladina cukru v krvi zostane vysoká.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie cukrovka prevencia quinoa

05.08.2022  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia