Do boja s cukrovkou vďaka tejto polievke: Udrží hladinu cukru v krvi na uzde!

05.11.2019

Cukrovka 2. typu je veľmi vážny a bohužial bežný stav, ktorý predstavuje zdravotné riziko, ak sa nelieči. Jedným zo spôsobov, ako znížiť hladinu cukru v krvi je jesť vyváženú stravu. Čo by malo byť súčasťou jedálnička, aby ste udržali hladinu cukru v krvi v norme?

K cukrovke 2. typu nastáva vtedy, keď pankreas človeka nevyrába dostatok inzulínu na reguláciu hladiny cukru v krvi. Nekontrolovaná hladina cukru v krvi môže predstavovať vážne zdravotné problémy, ako sú srdcové choroby a mozgové príhody, ako sa uvádza na express.co.uk. Existuje mnoho rôznych príznakov, ktoré by mohli byť indikátorom stavu, a to vrátane častého močenia a zvýšeného smädu. To, čo človek zje, by mohlo pomôcť znížiť hladinu cukru v krvi! 

Čítajte tiež: Zničte brušný tuk jednoduchým spôsobom: Tento kuchynský olej je výborným spaľovačom

Výber správnych potravín je základ

Pre diabetikov 2. typu sú najideálnejšie potraviny, ktoré majú nízky glykemický index (GI). To znamená, že nezvýšia hladinu cukru v krvi a môžu pomôcť zabrániť zvýšeniu hladiny cukru v krvi. Najdôležitejšie je vedieť, ktoré potraviny majú takú silu a neovplyvnia hladinu cukru v krvi. Mimoriadne účinná je listová zelená zelenina. Vyniká výživovou hodnotou a nízkym obsahom kalórií. Pridanie listovej zeleniny ako špenát, kapusta a mangold do polievky poskytne vysokú hladinu vlákniny, horčíka a vitamínu A!

Všetky uvedené suroviny v polievke obsahujú pomaly stráviteľné sacharidy, ktoré pomáhajú udržiavať hladinu cukru v krvi v stabilnej hodnote. Konzumácia približne 1,35 porcie listovej zeleniny denne je spojené so 14-percentným znížením rizika vzniku cukrovky 2. typu!

Čo hovoria štúdie?

V štúdii s US National Library of Medicine National Institutes of Health sa analyzoval príjem vitamínu C a vplyv na hladinu cukru. Štúdia poznamenala, že zvyšujúci sa príjem vitamínu C pomáha znižovať zápalové markery a hladinu cukru v krvi nalačno u ľudí s cukrovkou 2. typu.

V štúdii s časopisom Science Daily sa skúmala zelená listová zelenina a jej vplyv na zníženie rizika vzniku cukrovky. Vedci na záver dodali, že konzumácia väčšieho množstva zelenej listovej zeleniny môže významne znížiť riziko vzniku cukrovky 2. typu. Taktiež pripomenuli predchádzajúci výskum, ktorý zistil, že v roku 2002 spotrebovalo 86 percent dospelých vo Veľkej Británii menej ako odporúčaných päť porcií zeleniny denne, pričom 62 percent konzumovalo menej ako tri porcie. Štúdia hovorí o odhade, že neadekvátna konzumácia zeleniny mohla v roku 2000 na svete mohla predstavovať 2,6 milióna úmrtí.

Polievkou na hladiny cukru v krvi

Všetky druhy listovej zelenej zeleniny majú nízky glykemický index. Špenát (jedna šálka) má index nižší ako jedna a kel má index približne medti dvoma či štyrmi. Vďaka tomu je táto zelenina vynikajúcou voľbou pre tých, ktorí majú cukrovku 2. typu. 

Spoločnosť Diabetes UK uviedla, ako si spraviť chutnú polievku: „Polievku možno navariť vo veľkých množstvách a zmraziť až na dva mesiace. Dajte polievku do varu, potom ju zredukujte a duste. Všimnite si mastný film na povrchu, čo je nadbytočný tuk. Pred podávaním odstráňte mastnotu.“

Fotogaléria


Tagy:
zelenina potraviny cukrovka polievka špenát

05.11.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia