Zničte brušný tuk jednoduchým spôsobom: Tento kuchynský olej je výborným spaľovačom

04.11.2019

Vhodná strava zohráva úlohu v znižovaní tuku v tele. Obzvlášť určitý olej na varenie sa ukázal na rozdiel od ostatných mimoriadne účinný v boji s viscelárnym tukom.

Viscerálny tuk sa považuje za škodlivý, pretože je uložený v tele - v brušnej dutine pri mnohých životne dôležitých orgánoch, ako sa uvádza na express.co.uk. Práve preto jeho vysoká hladina zvyšuje riziko, že u človeka dôjde k závažným zdravotným problémom vrátane cukrovky 2. typu a kardiovaskulárnych ochorení. Niektoré jednoduché zmeny životného štýlu však môžu pomôcť zbaviť sa ho!

Čítajte tiež: Ruky preč od tejto ryže: Odborníčka varuje, prečo obľúbenú prílohu radšej vynechať

Pozitívny vplyv na stratu tuku

Ak sa nezdravo stravujete, môže to viesť k hromadeniu viscelárneho tuku. Zdravá strava a pohyb sú cestou k lepšiemu zdraviu! Údajne jeden olej je účinný pri znižovaní viscelárneho tuku. V posledných rokoch sa tento olej stal obľúbeným a dokonca získal označenie „superpotravina“, hoci sa začalo hovoriť, že sa hodí skôr do kúpeľne ako náhrada telového mlieka než do kuchyne na varenie. 

Niekoľko štúdií však preukázalo pozitívny vplyv, ktorý môže mať olej na viscerálny tuk. Štúdie ukazujú, že tuky so stredne dlhým reťazcom v kokosovom oleji môžu zvýšiť metabolizmus a znížiť množstvo tuku, ktoré sa ukladajú v tele ako reakcia vysokého príjmu kalórií. Kontrolované štúdie naznačujú, že to môže viesť k úbytku tuku v brušnej dutine.

jednej štúdii obézni muži užívali kokosový olej denne po dobu 12 týždňov a stratili v priemere vyše 1 cm v páse bez úmyselnej zmeny stravy alebo cvičenia. Na zvýšenie úbytku tuku v bruchu je najlepšie užívať asi dve polievkové lyžice (30 ml) kokosového oleja za deň, čo je množstvo použité vo väčšine štúdií.

Ukázalo sa tiež, že kokosový olej znižuje hlad. Vďaka nemu budete jesť menej a tým vlastne podporíte stratu viscelárneho tuku. 

Ďalšie diéty, ktoré znižujú tuk

Pokiaľ ide o celkovú stravu, ktorá sa má dodržiavať s cieľom zbaviť sa viscerálneho tuku sa ukázali účinné diéty s nízkym obsahom sacharidov. V osemtýždňovej štúdii zahŕňajúcej 69 mužov a žien s nadváhou vedci zistili, že ľudia, ktorí dodržiavali diétu s nízkym obsahom sacharidov, stratili o 10% viac viscerálneho tuku a o 4,4% viac celkového tuku ako ľudia s nízkym obsahom tukov.

Jednou z diét s nízkym obsahom sacharidov, ktorá pomáha znižovať viscerálny tuk, je ketogénna strava. Známe tiež ako ketodiéta, teda, ktorá strava drasticky znižuje príjem sacharidov a nahrádza ho tukom, čím sa telo dostáva do prirodzeného metabolického stavu nazývaného ketóza. Štúdia zahŕňajúca 28 dospelých s nadváhou a obéznych zistila, že tí, ktorí nasledovali ketogénnu diétu, stratili viac tuku, najmä viscerálneho tuku, ako tí, ktorí dodržiavali nízkotučné diéty.

Ako inak sa zbaviť viscerálneho tuku?

Okrem zdravej stravy je účinné tiež pravidelné cvičenie. Mnoho štúdií preukázalo, že aeróbne cvičenie vám môže pomôcť stratiť viscerálny tuk, a to aj bez diéty. Analýza 15 štúdií u 852 ľudí porovnala, ako rôzne typy cvičenia znižujú viscerálny tuk bez diéty. Zistili, že stredné a vysoko intenzívne aeróbne cvičenia boli najúčinnejšie pri znižovaní viscerálneho tuku bez diéty.

Fotogaléria


Tagy:
olej zdravie chudnutie tuk

04.11.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia