TIETO tipy do jarného jedálnička vám pomôžu SCHUDNÚŤ do plaviek!

Zdroj: GettyImages
2024-04-02 07:00:00

Jar sa nespája len s prebúdzaním života v prírode. Mnohí tento čas využívajú na upratanie svojich domovov. Poriadok si však nezaslúži len vaša domácnosť, do poriadku by ste si mali dať aj svoj jedálniček.

Vo vzduchu cítiť jar. Kvety a stromy začínajú kvitnúť, slnečné lúče zohrievajú naše tváre. Aby ste si toto ročné obdobie užili, je dobré posvietiť si na to, čo jete. Úplne stačia malé úpravy v stravovaní, ktoré dokážu veľké veci, uvádza sa na eatthis.com. Telu treba dopriať také živiny, ktoré prospejú tráveniu, vďaka nim sa vám podarí schudnúť a navyše budete mať lepšiu náladu. Aby ste sa cítili čo najlepšie, držte sa týchto rád, ktoré vás prevedú jarnou očistou.

1. Jedzte viac ovocia a zeleniny

Ovocie a zelenina si zaslúžia miesto na vašom tanieri pri každom jedle. Ešte lepšie urobíte, ak ich zakomponujete aj do občerstvenia počas dňa. Sú totiž zdrojom mnohých dôležitých živín vrátane vlákniny, vitamínov, minerálov a antioxidantov. Ak chcete zvýšiť ich príjem, mali by ste zjesť aspoň 5 porcií ovocia a zeleniny denne. Nielen, že to dodá vášmu telu potrebné živiny, ale tieto produkty sú menej kalorické, čo vám umožní zjesť väčší objem jedla s menším počtom kalórií. A čo viac, zasýtia na dlhší čas a navyše sa z nich chudne.

2. Jedzte menej pridaného cukru

Cukor, ktorý pridávate do kávy, používate pri pečení a nachádza sa v sladených nápojoch a cukríkoch, môže spôsobiť zmätok vo vašom tele. Zvyšuje množstvo tuku v pečeni a aj cholesterol. V rámci jarného upratovania si urobte inventúru pridaného cukru vo vašej strave a pokúste sa ho obmedziť. Použitie o polovicu menej sladidla do kávy, vymeňte popoludňajšiu čokoládu za misku bobúľ alebo obmedzte pitie sladkých drinkov.

3. Zabudnite na rafinované zrná

Spracované potraviny, najmä tie, ktoré sú na báze sacharidov, často zahŕňajú rafinované obilniny. Práve biela múka je najčastejšie používaná. Patria sem biely chlieb, niektoré cereálie, sušienky a pečivo. Pri ich výrobe dochádza k odstráneniu vitamínov, minerálov a vlákniny, preto vyberajte také produkty, ktoré sú vyrobené z celozrnnej múky. Zníženie celkového príjmu spracovaných potravín je tiež dobrý spôsob, ako obmedziť rafinované obilniny vo vašej strave. Namiesto toho si vyberte zdroje sacharidov, ktoré prešli menším spracovaním, ako sú hnedá ryža, ovsené vločky a sladké zemiaky.

4. Zahrňte bielkoviny do každého jedla

Proteín je považovaný za najviac sýtu živinu, takže jeho začlenenie do každého jedla vás zasýti na dlhší čas a zníži prejedanie sa počas dňa. Aby ste prijali vyvážené jedlo, doprajte si k proteínovému pokrmu aj zdroj bielkovín. Zjedzte toast s vajíčkom alebo ho natrite orechovým maslom. K cestovinám si doprajte chudé kuracie mäso. Nezabudnite jesť fazule, tie sú skvelým zdrojom bielkovín.

5. Nezabúdajte na tuky v strave

Nie všetky tuky sú vytvorené rovnako. Tie, ktoré sa nachádzajú v spracovaných potravinách a mäse, sú pre vaše zdravie menej prospešné ako rastlinné zdroje. Nenasýtený tuk je forma, o ktorej sa predpokladá, že poskytuje viac zdravotných výhod a môže dokonca znížiť riziko srdcových ochorení. Začnite jesť väčšie množstvo rýb, ako sú losos či tuniak. Nezabudnite na avokádo, orechy a semená. Skvelým zdrojom nenasýtených tukov sú arašidy. Tento orech poskytuje 19 vitamínov a minerálov, bielkoviny, vlákninu a srdcu zdravé tuky.

6. Dávajte pozor na veľkosť porcií

Je bežné, že časom strácame vnímanie vhodnej veľkosti porcií. Dobrý vizuál taniera pre zdravých dospelých je, že polovicu taniera pokrýva zelenina, ovocie, štvrtinu tvoria bielkoviny a ďalšiu sacharidy.

7. Vyčistite si špajzu a chladničku

Aby ste zaistili, že vaša špajza a chladnička budú zásobené tými najlepšími potravinami a nápojmi, upracte ich. Povyhadzujte všetky potraviny, ktorým uplynula doba spotreby alebo sú pokazené. Zbavte sa alebo darujte produkty, ktoré vám bránia v ceste za chudšou postavou. Samozrejme, nejaké maškrty si môžete nechať, ale čím menej pokušení máte doma, tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa budete držať svojho zdravšieho stravovacieho plánu.

8. Venujte pozornosť tomu, kedy a prečo jete

Všímavosť pri jedle by mala byť prioritou vašej jarnej očisty. Príliš často jeme počas dňa skôr na základe emócií, než hladu. Venujte preto pozornosť tomu, kedy a prečo jete. Ak zistíte, že vaše emócie sú hlavnou hybnou silou vašich stravovacích návykov alebo jete len preto, že je pre vás jedlo ľahko dostupné, zamyslite sa, či tento pokrm naozaj chcete, alebo ho telo potrebuje.

9. Zostaňte hydratovaní

Pitie dostatočného množstva vody by malo byť jedným z jednoduchších stravovacích návykov. Väčšina dospelých však neuspokojuje svoje každodenné potreby dôsledne. Hydratácia hrá dôležitú úlohu v mnohých telesných funkciách, od regulácie teploty, až po mazanie kĺbov a dokonca napomáha zdravému tráveniu.

10. Jedzte viac vlákniny

Keď už hovoríme o správnom trávení, hydratácia pri ňom zohráva zásadnú úlohu. Ale dôležitý je aj dostatočný príjem vlákniny. Nájdeme ju najmä v ovocí, zelenine, celozrnných výrobkoch, strukovinách, orechoch a semenách. Väčšina dospelých by mala prijímať aspoň 25 gramov vlákniny denne, dokonca niektorí jej potrebujú ešte viac.


Tagy:
bielkoviny tuky vlaknina jarna ocista kilokalorie

Ďalšie články

Feminity.sk

Gurman.sk

Diskusia