12 zdravých NÁVYKOV, ktoré sa nevypláca dodržiavať: Telo by mohlo zareagovať NEGATÍVNE!

08.04.2021

Na internete nájdete množstvo rád, ako žiť zdravo a byť šťastnejší. Netreba však veriť všetkému, nie všetko je totiž pravda. Ak sa niektorých mýtov budete držať zubami nechtami, môžete si ublížiť.

Internet je skvelý pomocník, ale niekedy aj zlý radca. Určite ste si niekedy našli rady, ako schudnúť, dosiahnuť napnutú pleť, krásnu hrivu, či byť šťastnejší. Po vyskúšaní zaručených rád ste s hrôzou zistili, že nezaberajú a skôr ste si poškodili ako pomohli. Ako sa píše na brightside.menetreba veriť všetkému, čo počujete alebo čítate.

Čítajte tiež: 3 NAJHORŠIE alkoholické nápoje pre PEČEŇ: Tieto drinky ZVYŠUJÚ riziko POŠKODENIA orgánu

Ak sa vám zdá niečo ako šialený nápad, dajte na svoj inštinkt. Vy najlepšie viete, čo je pre vaše telo a myseľ najlepšie. Ak to budete príliš siliť, môže to mať opačný efekt. Čo vám môže ublížiť, ak to preženiete?

1. Pijete 8 a viac pohárov vody

Hydratácia je veľmi dôležitá. Dopĺňanie tekutín sa považuje za priam nevyhnutné najmä vtedy, keď je vonku teplo, alebo ste práve docvičili. No ani s pitím to netreba preháňať. Mnoho ľudí zabúda, že voda sa nachádza aj v čaji, sóde, či polievke. Keď vypijete viac vody, môže to byť nebezpečné, pretože obličky sú zaťažené a nevedia sa zbaviť prebytočneých tekutín. Každé telo je iné. Niekto možno bude potrebovať viac ako 8 pohárov denne, iný oveľa menej. Neexistuje žiadny vedecký dôkaz, že by voda navyše mala nejaké zdravotné výhody.

2. Jete veľa mrkvy pre lepší zrak

Aj keď je mrkva veľmi zdravou zeleninou, ktorú môžete začleniť do svojho jedálnička, lepšie videnie v tme vám neposkytne. Hoci je bohatá na vitamín A, ktorý pomáha so zrakom, na nočné videnie nemá vplyv. Ide o mýtus, ktorý pochádza zo 40. rokov 20. storočia. Treba myslieť na to, že mrkva je zdravá, no jej nadmerná konzumácia by mohla spôsobiť ochorenie nazývané karotenémia, ktoré spôsobuje sfarbenie pokožky na žlto až oranžovo. Najviac je to viditeľné na dlaniach, chodidlách, ušiach.

3. Viac spánku cez víkend doženie jeho nedostatok za iné dni

Spánok je nevyhnutný pre dobré fyzické a duševné zdravie, ale prebdené noci nedobehnete iba tak, že sa cez víkend dobre vyspíte. Ak spíte príliš dlho, môžu sa u vás prejaviť nepríjemné psychické problémy, budete mrzutí a viac unavení.

4. Zuby si čistíte po každom jedle

Odporúčanie zubárov znie jasne, zuby si treba umývať dvakrát denne, vhodnou pomôckou sú medzizubné kefky aj zubné nite. Ak si umývate zuby po každom jedle, mali by ste sa zamyslieť. Priveľa všetkého škodí a týka sa to aj umývania zubov. Príliš častým čistením si ich môžete poškodiť. Ak ste jedli alebo pili niečo kyslé, nečistite si zuby príliš skoro, inak si môžete poškodiť zubnú sklovinu. Pred čistením počkajte najmenej 30 minút až jednu hodinu.

5. Cukor nahrádzate náhradami

Konzumácia príliš veľkého množstva cukru je zdraviu škodlivá. Okrem toho, že z neho priberáte, zvyšuje sa hladina cukru v krvi aj cholesterolu. Nahradenie bežného cukru umelými sladidlami však nemusí byť najlepším riešením. Ak sa konzumujú vo veľkom množstve, môžu mať dlhodobé vedľajšie účinky. Príznaky toho, že ste to s umelým sladidlom prehnali, sú bolesti hlavy, náladovosť, bolesť obličiek.

6. Beriete doplnky výživy

To, že ich ľudia berú, ešte neznamená, že ich vaše telo potrebuje tiež. Ak ste vegán a máte nedostatok vitamínu B12, je to pochopiteľné. Ale vysoké dávky vitamínových doplnkov nezabránia vzniku určitých zdravotných problémov, dokonca môžu byť škodlivé. Vsaďte radšej na pestrú stravu zloženú z bielkovín, sacharidov a tukov.

7. Jedlo nahradzujete smoothie

Smoothies sú skvelé, ak sa ponáhľate a potrebujete rýchlo zahnať hlad. Neposkytujú však všetky potrebné živiny, ktoré telo potrebuje. Okrem toho väčšinou obsahuje veľké množstvo ovocia a ich konzumácia môže zvýšiť hladinu cukru v krvi, čo vedie k zvýšeniu hladiny inzulínu. Môže sa tiež stať, že ručička na váhe sa pohne hore.

8. Jete málo sacharidov

Keto diéta sa stala veľmi populárnou na celom svete, pretože vďaka nej ľudia skutočne schudli. Ak nejete sacharidy, vaše telo premieňa zvyšný tuk na energiu, ktorú potrebuje na fungovanie. Z dlhodobého hľadiska však táto diéta nie je zdraviu prospešná. Skúste radšej odstrániť zo svojho jedálnička spracované sacharidy, ako je biela múka a cukor, nahraďte ich celými zrnami, obsahujú vlákninu, ktorá je zdravá.

9. Používate opaľovací krém

Opaľovací krém vás môže chrániť pred určitými kožnými chorobami, ale to neznamená, že slnko je váš nepriateľ číslo jeden. Ak budete používať príliš veľa krémov na opaľovanie, môžete trpieť nedostatkom vitamínu D. Okrem toho, ľudia s tmavším odtieňom pleti sa nemusia až tak veľmi krémovať. Odborníci odporúčajú, aby sme na slnku trávili minimálne 10 až 15 minút denne, predídete tým depresiám a osteomalácii, teda mäknutiu kostí.

10. Cvičíte každý deň

Výhody športovania nemôže nikto poprieť, ale ak cvičíte každý deň, vaše telo nemá čas si oddýchnuť. Odpočinok je dôležitý pre zotavenie svalov a celkovú relaxáciu tela. Ak budete cvičiť príliš veľa, vaše telo bude pod veľkým stresom a hladina kortizolu sa zvýši.

11. Často si čistíte uši

Ušný maz nemusí byť nutne zlá vec. Zabraňuje vnikaniu prachu alebo nečistôt do ucha. Ak si však čistíte uši vatovou tyčinkou príliš často, môžete si poškodiť sluch. ORL lekári odporúčajú, aby ste tyčinku používali len na vonkajšiu časť ucha. Nestrkajte ju príliš hlboko do zvukovodu, pretože môžete ohluchnúť, pociťovať nevoľnosť, alebo stratiť chuť.

12. Kupujete iba výrobky označené ako „zdravé“

Nie všetko, čo je označené ako „zdravé“, je v skutočnosti aj také. Môže to byť len marketingový ťah, takže buďte opatrní a dôkladne preštudujte zloženie na zadnej strane výrobkov. Niektoré totiž obsahujú príliš veľa umelých prísad.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie prevencia návyky

08.04.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Diskusia