S mliečnou ČOKOLÁDOU môžete SCHUDNÚŤ: Dajte si ju v TEJTO časti dňa a NEPRIBERIETE!

05.07.2021

Konzumácia mliečnej čokolády každý deň môže znieť ako recept na priberanie. Nová štúdia však zistila, že spôsobí pravý opak! Prečo by ste mali po nej siahnuť?

Vedci držia v rukách zaujímavé výsledky skúmania, súčasťou ktorého boli postmenopauzálne ženy. Podľa nich konzumácia určitého množstva čokolády ráno môže pomôcť telu spaľovať tuky a znižovať hladinu cukru v krvi, ako sa uvádza na scitechdaily.com.

Čítajte tiež: ŠEDIVENIE v mladom veku ako ZLÉ znamenie? ZISTITE, či sa týka záhadného SYNDRÓMU!

Vedci z nemocnice Brigham and Women’s Hospital v Bostone v Massachusetts spolupracovali s výskumníkmi na univerzite v Murcii v Španielsku, aby zistili, aké účinky má konzumácia mliečnej čokolády v rôznych časových obdobiach počas dňa. Štúdiu uskutočnili profesor medicíny na Harvardskej lekárskej univerzite Dr. Frank A. J. L. Scheer a Dr. Marta Garauletová. Výskum bol publikovaný v časopise FASEB Journal.

Prijali viac kalórií, no nepribrali

Vedci zrealizovali randomizovanú, kontrolovanú štúdiu s 19 postmenopauzálnymi ženami, ktoré konzumovali buď 100 g čokolády ráno (do jednej hodiny po prebudení) alebo v noci (do jednej hodiny pred spaním). Porovnávali prírastok hmotnosti a mnoho ďalších vecí s príjmom čokolády a bez nej.

Výsledky štúdie:

  • Ranný alebo nočný príjem čokolády neviedol k prírastku hmotnosti.
  • Konzumácia čokolády ráno alebo večer môže mať vplyv na hlad a chuť do jedla, zloženie mikroflóry, spánok a ďalšie.
  • Vysoký príjem čokolády v ranných hodinách by mohol pomôcť pri spaľovaní tukov a znižovaní hladiny glukózy v krvi.
  • Čokoláda, ktorej dali ženy prednosť ráno než vo večerných hodinách, priaznivo vplýva na metabolizmus a jeho naštartovanie.

„Naše zistenia zdôrazňujú, že nielen „čo“ si dáme na tanier, ale aj to, „kedy“ to jeme, môže mať vplyv na fyziologické mechanizmy, ktoré sa podieľajú na regulácii telesnej hmotnosti,“ uviedol Frank A.J. L. Scheer, odborník na poruchy spánku a cirkadiánneho rytmu.

Naši dobrovoľníci nepriberali napriek zvýšenému kalorickému príjmu. Výsledky ukazujú, že čokoláda znižovala energetický príjem, čo je v súlade s pozorovaným znížením hladu, chuti do jedla a túžby po sladkostiach, ktoré sa prejavilo v predchádzajúcich štúdiách,“ uviedla Maria Garauletová, PhD, hosťujúca vedkyňa.

Inými slovami, konzumácia veľkého množstva čokolády ráno môže zabrániť tomu, že by ste si ju dali aj neskôr v priebehu dňa. Necítite potrebu dať si sladkosť po celý deň a hlavne, nie večer. Nie je to prvýkrát, čo sa preukázalo, že čokoláda má zdraviu prospešné účinky.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie čokoláda chudnutie priberanie mliečna čokoláda

05.07.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia