Útočia na zlý CHOLESTEROL i kilá navyše: Obľúbené orechy prekvapujú nečakanými účinkami na telo

03.08.2020

Pistácie. Malé oriešky, ktoré nielen skvelo chutia, ale sú bohaté na množstvo živín. Hoci sa mnohým ľuďom zdá, že sú mastné a priberá sa z nich, opak je pravdou. Pomôžu vám udržať zdravú hmotnosť. A to nie je všetko!

Pistácie v sebe skrývajú veľký potenciál. Pomáhajú kontrolovať hmotnosť, zlepšujú hladinu cholesterolu, prospievajú črevám a podporujú činnosť mozgu. Ako sa píše na portáli brightside.me, stačí len jedna hrsť týchto malých orieškov denne a s vašim telom sa začnú diať zázraky. Pistácie sú plné minerálov, nachádza sa v nich meď, mangán, fosfor, horčík, železo, draslík aj vápnik. Prvky, ktoré ľudské telo potrebuje, aby správne fungovalo. Netreba zabúdať ani na obsah vitamínov. Vo veľkom je v nich zastúpený vitamín B6 a tiamín, nachádza sa v nich aj vitamín E, K a folát. 

Čítajte tiež: Používate TELEFÓN pred spaním? Koledujete si o jednu z najsmrteľnejších chorôb

Prečo by sme mali jesť pistácie?

1. Telu doprajete živiny

Konzumácia pistácií má mnoho zdravotných výhod. Obsahujú mnoho zdravých prvkov ako je vláknina, bielkoviny, sacharidy, zdravé tuky, draslík, fosfor, vitamín A, vitamín B6, meď či mangán. V porovnaní s inými orechmi majú nižší obsah kalórií. Odporúčaná dávka je jedna hrsť pistácii denne. Ak sa rozhodnete, že ich do svojho jedálnička zaradíte, dajte prednosť tým nesoleným, sú zdravšie.

2. Znižujú hladinu cholesterolu

Pistácie sú tiež bohaté na antioxidanty, ktoré pomáhajú chrániť bunky pred voľnými radikálmi. Zároveň pomáhajú znižovať zlý cholesterol a hladinu triglyceridov, čo má pozitívny vplyv na kardiovaskulárny systém.

3. Zlepšujú zdravie očí

Ďalšími pokladmi ukrytými v pistáciách sú luteín a zeaxantín. Sú to silné antioxidanty, ktoré majú blahodárne účinky na zdravie očí. Vďaka nim sa znižuje riziko makulárnej degenerácie a vzniku šedého zákalu. Pistácie by mali jesť najmä starší ľudia, u ktorých hrozia ochorenia očí vplyvom veku.

4. Bojujú so zažívacími problémami

Pistácie sú bohaté na vlákninu a vďaka nej majú pozitívny vplyv na tráviaci systém. Ak začnete jesť pistácie, vaše hrubé črevo sa vám poďakuje. Vďaka týmto orieškom podporíte zdravie črevnej flóry, predídete zápche a nepríjemnému nafukovaniu.

5. Pomôžu udržať zdravú hmotnosť

Konzumácia pistácií sa odporúča, keď chcete schudnúť. Ak ich budete jesť pravidelne, získate kontrolu nad tým, čo jete a nebudete zbytočne vyjedať chladničku. Tieto drobné oriešky sú bohaté na horčík, antioxidanty, aminokyseliny a fenylalanín, o ktorom sa hovorí, že znižuje chuť do jedla.

6. Upraví sa hladina cukru

Malá štúdia, počas ktorej účastníci konzumovali biely chlieb bohatý na uhľohydráty a pistácie ukázala, že tieto orechy pomohli znížiť hladinu cukru v krvi. Odborníci na výživu preto odporúčajú, aby ste ich konzumovali, ak je váš jedálniček plný potravín ako je ryža, cestoviny, zemiaky.

7. Rýchlejšie zaspíte

Pistácie obsahujú jednu z najvyšších koncentrácií melatonínu. Ten sa tiež nazýva spánkový hormón. Je veľmi dôležitý, pretože reguluje cyklus spánku a bdenia a pomáha nám rýchlejšie sa uvoľniť a zaspať. Ak máte problém so spánkom, rátate ovečky, doprajte si večer za hrsť pistácii. Uvidíte, ako ľahko zaspíte.

8. Zlepšia funkciu mozgu

Medzi ďalší prínos pistácií na zdravie je, že pozitívne vplývajú na činnosť mozgu. Ak trpíte výpadkami pamäte, ťažko sa vám učí, máte problém sústrediť sa, celú noc sa nepokojne prehadzujete, je najvyšší čas, aby ste ich začali jesť.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie prevencia orechy pistácie

03.08.2020  |  Foto: Gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia