ZELENINA, ktorá naštartuje METABOLIZMUS na plné obrátky: Len tieto druhy majú najväčšie účinky na chudnutie!

19.06.2020

Ak chceme zhodiť nadbytočné kilogramy, musíme zmeniť jedálniček a zaradiť do neho viac zeleniny. Otázkou ostáva, aké množstvo treba jesť a ktorá je tá pravá. Ak to má byť zelenina, ktorá podporuje chudnutie a metabolizmus, mala by mať minimum kalórií a čo najnižší glykemický index.

Zelenina na pevné zdravie a chudnutie

Konzumácia zeleniny je pre naša zdravie a aj pri chudnutí potrebná a telu prospešná. Zasýti na dlhší čas bez veľkého príjmu kalórií. Navyše je neuveriteľným zdrojom živín, ktoré vaše telo potrebuje, aby bolo zdravé. Môžete ju konzumovať ako prílohu k hlavných jedlám, nahradiť ňou zemiaky, alebo ryžu, alebo ju jesť samostatne, dusenú, či pečenú. Najlepšie však urobíte, ak ju budete jesť čerstvú a v surovom stave. Podľa portálu livestrong.com práve táto zelenina zaručí, že sa vám podarí schudnúť.

Čítajte tiež: NAJČASTEJŠÍ kameň úrazu celého snaženia: Bez tohto ploché BRUCHO nedosiahnete

Zelenina bez škrobu

Zaradenie zeleniny bez škrobu do jedálnička je tou najlepšou voľbou, keď chcete schudnúť. Patrí sem špenát, kapusta, brokolica, karfiol, mrkva, zeler, uhorky, repa, zelené fazule, artičoky, baklažán, cibuľa, huby a paprika. Bezškrobová zelenina je známa tým, že je plná vlákniny, ktorú telo potrebuje, aby správne fungovalo.

Listy špenátu, ružičkového kelu, ľadového šalátu majú menej ako 10 kalórií na šálku, takže si na nich môžete pochutnať aj viackrát za deň. Nízkokalorickou zeleninou je aj uhorka. Obsahuje 96 percent vody, preto je ideálnou potravinou, ktorá vás udrží hydratovaných. Je plná antioxidantov najmä vitamínu A, B a C. Pri chudnutí by ste nemali zabúdať na cviklu a mrkvu.

Mrkva dodá telu betakarotén, je zdrojom magnézia, vápnika a železa a je plná antioxidantov. Cvikla a jej listy sú výborným zdrojom vápnika, železa, vitamínu C a kyseliny listovej. Je známa tým, že detoxikuje organizmus. 

Škrobová zelenina

Škrobová zelenina má síce viac kalórií, no je tiež vhodná pri chudnutí. Zahŕňa zemiaky, hrach, tekvicu, sladké zemiaky či kukuricu. Ak sa váš hlad vymkne spod kontroly, uvarte si zemiaky. Z 38 potravín testovaných vedcami poskytovali práve oni najvyššiu hodnotu sýtosti. Jedna šálka varených zemiakov má 140 kalórií. Zemiaky obsahujú pomerne veľa sacharidov, no ak sa nimi nebudete prejedať, nemusíte sa ich strániť. Sú skvelým zdrojom draslíka, ktorý podporuje vylučovanie vody. Sladké zemiaky, ktoré sú bohaté na vlákninu a vitamín A, majú 180 kalórií v jednej šálke.

Jedzte viac strukovín

Strukoviny ako je fazuľa, cícer a šošovica sú bohaté na množstvo živín a sú skvelým zdrojom bielkovín. Rovnako ako zemiaky, aj strukoviny majú vysoký faktor sýtosti. Majú o niečo viac kalórií ako škrobová zelenina. Sú známe vysokým obsahom rastlinných bielkovín, sú skvelým zdrojom vlákniny, esenciálnych mastných kyselín a minerálnych látok, ktoré sú zdraviu prospešné a podporujú trávenie a tým aj úbytok hmotnosti. Hoci majú vysoký obsah sacharidov, ich glykemický index je nižší. Znamená to, že sa vstrebávajú pomalšie a nespôsobujú výkyv inzulínu v krvi. Môžete ich konzumovať samostatne v podobe polievok, alebo ako prílohu k hlavným jedlám, alebo ako súčasť šalátov.

Fotogaléria


Tagy:
zelenina strava chudnutie

19.06.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia