Najväčšia chyba pri konzumácii jabĺk: Takto by sa mali v skutočnosti jesť!

30.08.2018

Poviete si, že čo je také zložité na konzumácii jabĺk. Žiadna veda. Pritom si mnohí doprajú toto ovocie v domnienke, že svojmu telu dodajú množstvo zdraviu prospešných látok a príp. schudnú. Ani nevedia, že sa vlastne o ne svojou chybou pripravia. Čo robia zle?!

Prečo nie bez šupky? 

Podľa odborníka robia mnohí pri konzumácii jablka jednu chybu! Ukázalo sa, že tí, ktorí jablko ošúpu ešte pred tým, než ho zjedia, to robia zle! Je totiž dôležité nechať tam šupku a dopriať si celé jablko. Inak sa tým pripravia o výživné látky! Výživová poradkyňa Dr Joanna McMillan povedala, že jalkové šupky majú veľké prínosy pre ľudské zdravie! Môže za tok obsah prírodných rastlinných chemických polyfenolov v šupke jabĺk.

Čítajte tiež: Najhorší nepriateľ srdca: Je rafinovanejší než vírus, do tela preniká každému z nás!

"Jablká sú plné výživných látok a jablčných polyfenolov. Ide o zlúčeniny, ktoré má kľúč k mnohým prínosom pre zdravie ovocia. Najnovšie však polyfenoly z jabĺk môžu hrať úlohu pri strate hmotnosti a zastavovaní rastu rakovinových buniek. Rozvíjajúci sa výskum tiež ukazuje, že môžu dokonca spomaliť progresiu osteoartrózy," povedala odborníčka. 

Polyfenoly sa nachádzajú aj v zelenom čaji a čučoriedkach. Zatiaľ čo ich môžete získať aj z jablka bez šupky, práve v šupke je ich najviac. Tam sa nachádza dva a pol-krát viac antioxidantov, vrátane polyfenolov.

"Takže jablko, vrátane kože by mohlo byť skutočne najzdravším spôsobom, ako jesť toto ovocie," dodala odborníčka.

Existuje však viac než len jeden dôvod, prečo jesť celé jablká!

1. Krásna pokožka

Je už jasné, že konzumácia celých jabĺk sa postará o to, že prijmete zdravú stravu, čo vám pomôže schudnúť. Vďaka jablku sa budete cítiť plnší, získate kontrolu nad chuťami do jedla a schudnete. Podľa nového výskumu, zverejneného vo vestníku American College of Nutrition, prieskum 13 štúdií zistil, že vysoké hladiny polyfenolov v jablkách, najmä v šupke, môžu byť priamo zahrnuté do úbytku hmotnosti a prevencie prírastku hmotnosti!

Pokiaľ ide o udržanie si hmotnosti, jablčné polyfenoly majú rôzne úlohy. Vedci zistili, že niektoré polyfenoly redukujú obsah tukov a uhľohydrátov, iné pomáhajú našim orgánom rozložiť tuk ako palivo, zatiaľ čo u niektorých pozitívne vplývajú na črevnú mikroflóru, čo prispieva k vytvoreniu zdravého čreva. Rovnako ako v prípade polyfenolov, prieskum tiež ukázal, že vláknina v jablku sa postará o zdravú črevnú mikrobiotu a nízky glykemický index jabĺk by pomohol riadiť krvnú glukózu, kontrolu inzulínu a hlad.

2. Znižuje riziko rakoviny

Pravidelné konzumovanie jabĺk je spojené so znížením rizika niektorých z najbežnejších druhov rakoviny, vrátane rakoviny prsníka, rakoviny prostaty, kolorektálneho karcinómu a nehodgkinského lymfómu. Na základe tejto nedávnej talianskej štúdie zistili, že jablčné polyfenoly zastavili rast buniek rakoviny prsníka v laboratóriu!

"Nemôžeme ešte s istotou potvrdiť, žejablká budú mať rovnaký účinok na telo, ale je to vzrušujúci výskum, ktorý začína objavovať, prečo jablká môžu mať protinádorový účinok," povedal Dr McMillan.

3. Pomôže srdcu

Jedným jablkom denne si udržíte lekára ďaleko od seba! Mohlo by to byť spôsobené jeho schopnosťou pomôcť udržať vaše srdce zdravé. Existuje významná časť výskumu, ktorý ukazuje, že pravidelné konzumovanie jabĺk môže znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení. Čínska štúdia ukázala, že polyfenoly zo šupky a dužiny prispeli k zníženiu krvného tlaku a cholesterolu, zlepšili elasticitu žíl a znížili inzulínovú rezistenciu pri testovaní na zvieratách.

4. Koža a kosti

Jablká môžu byť užitočné aj pri zvládaní osteoartrózy! Nedávna japonská štúdia odhalila jablčné polyfenoly - konkrétne polyfenol procyanidín - pomohlo udržať zdravú chrupavku v kĺboch ​​a spomalilo progresiu osteoartritídy v laboratórnych štúdiách a na zvieratách.

Fotogaléria

30.08.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia