Najhoršie POTRAVINY, z ktorých vám v priebehu pár minút NARASTIE brucho: CENTIMETRE na počkanie!

Zdroj: pexels.com
2024-01-20 20:00:00

Rovnako, ako jedlá, s ktorými dosiahnete krásny a plochý stred tela, existujú aj tie, ktoré garantujú, že tie nohavice o číslo menšie, ktoré vám visia v skrini, i naďalej nezapnete.

Strava môže ovplyvniť ploché bruško viacerými spôsobmi. Či už ide o nadúvanie, gastrointestinálne problémy alebo prebytočný tuk v oblasti pása, zakaždým sú za tým nápoje a jedlo, ktoré skonzumujete. Vyvážená strava bohatá na živiny je kľúčom k plochému bruchu!

Nasledujúci zoznam najhorších potravín pre ploché jadro tela pozostáva z množstva rôznych druhov jedál, z ktorých niektoré sa i napriek tomu odporúčajú zaradiť do jedálnička, ako sa píše na eatthis.com. Napríklad krížová zelenina a strukoviny síce môžu spôsobiť nadúvanie, ale majú množstvo zdravotných výhod, ktoré z nich robia vhodné potraviny. Niektoré by sa, naopak, mali konzumovať s mierou, keďže môžu viesť k nadmernému brušnému tuku a iným zdravotným komplikáciám, ak sa jedia pravidelne. Patrí sem rýchle občerstvenie s vysokým obsahom tuku a rafinované sacharidy.

Rýchle občerstvenie s vysokým obsahom tuku

Niektoré z obľúbených jedál rýchleho občerstvenia – napríklad cheeseburgery a hranolčeky – majú vysoký obsah kalórií, tukov a sodíka, čo je ideálne pre nafúknuté brucho.

"Rýchle jedlá sú veľmi kalorické, čo znamená, že poskytujú veľké množstvo kalórií v relatívne malom množstve. To môže viesť ku konzumácii väčšieho množstva kalórií, ako telo potrebuje, najmä, ak ich jete často," upozorňuje Danielle Crumble Smithová , RDN, LD.

Transmastné tuky nachádzajúce sa v mnohých rýchlych občerstveniach sú obzvlášť znepokojujúce, pretože môžu zvýšiť riziko abdominálnej obezity a súvisiacich zdravotných problémov.

"Vysoký obsah nezdravých tukov môže spomaliť tráviaci proces, čo vedie k pocitu plnosti a nafukovania. Tuky sa trávia dlhšie v porovnaní so sacharidmi a bielkovinami, čo môže spôsobiť nepríjemné pocity v gastrointestinálnom trakte," hovorí odborníčka.

A pretože rýchle občerstvenie má zvyčajne vysoký obsah sodíka, môže viesť k zadržiavaniu vody a pocitu opuchu alebo nafúknutia.

"Sodík spôsobuje, že telo zadržiava vodu, aby si udržalo vyváženú koncentráciu solí, čo môže mať za následok dočasné zvýšenie hmotnosti a pocit nafúknutia," pokračuje Smithová.

Cukrové alkoholy

Potraviny sladené cukrovými alkoholmi alebo polyolmi sú častým vinníkom tvorby plynu a nadúvania.

"Sladidlá ako manitol a sorbitol sú ťažšie stráviteľné - a keď sa konzumujú, prechádzajú naším tráviacim traktom a podporujú produkciu plynu z fermentačného procesu v hrubom čreve," hovorí dietologička Annette Snyderová, MS, RD, CSOWM, LD.

Patria sem potraviny ako tvrdé cukríky, čokolády a proteínové tyčinky. Dokonca aj niektoré prírodné potraviny môžu obsahovať polyoly, ako sú sušené slivky, šťava zo sliviek, hrušky a hrušková šťava.

Ak chcete rozpoznať jedlá a nápoje, v ktorých sa môžu nachádzať cukrové alkoholy, pozrite sa do časti „sacharidy“ na štítku s výživovými údajmi. Tam by mali byť uvedené pridané cukrové alkoholy. Snyderová odporúča hľadať koncovku „-ol“ (ako v sorbitole). Ak zložka nie je konkrétne pomenovaná, skontrolujte zoznam ingrediencií. Pokúste sa držať potravín, ktoré obsahujú 5 gramov alebo menej cukrových alkoholov, alebo sa snažte držať celkovo 10 až 15 gramov denne, aby ste sa vyhli nadúvaniu.

Krížová zelenina

Kapusta, karfiol, brokolica a ružičkový kel sú skvelou zeleninou bohatou na živiny, no sú to práve ich zdraviu prospešné vlastnosti, ktoré môžu spôsobiť nadúvanie.

"Obsahuje veľké množstvo zlúčenín síry a komplexných sacharidov, ako je vláknina," zdôrazňuje Snyderová. "Zlúčeniny síry sa nazývajú glukozinoláty a keď sa rozkladajú v črevách, vytvárajú sírovodík, čo môže silne ovplyvniť zápach plynu."

Aj keď môžu spôsobiť nadúvanie, tieto glukozinoláty sú tiež spojené s ochranou pred vážnymi chorobami vrátane kolorektálneho karcinómu, rakoviny prostaty, rakoviny prsníka a infarktu myokardu, ako uvádza správa z roku 2021 v časopise The Development of Nutraceuticals and Traditional Medicine.

Navyše, krížová zelenina má typ komplexného uhľohydrátu nazývaného rafinóza. Ľudia nemajú enzým, ktorý by ho rozložil.

"Keď nestrávený cukor zasiahne hrubé črevo, baktérie ho začnú fermentovať a produkovať plyn," tvrdí dietologička. Plyn potom môže spôsobiť nadúvanie.

To by vás však nemalo odradiť od toho, aby ste úplne odmietali krížovú zeleninu. Dajte si len pozor na skonzumované množstvo a doprajte si prílohu s pečenou brokolicou alebo karfiolovú pizzu na noc. 

Ďalšie potraviny, ktoré zmaria vašu snahu o ploché bruško

  • Zemiakové lupiienky
  • Biely chlieb
  • Cestoviny z bielej múky
  • Strukoviny
  • Mliečne výrobky (ak máte intoleranciu na laktózu)
  • Alkohol
  • Smoothies s ovocným cukrom

Fotogaléria


Tagy:
potraviny zdravie brucho stravovane

2024-01-20 20:00:00  |  Foto: pexels.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

Gurman.sk

Diskusia