SPRCHA môže oddialiť STARNUTIE: Po tomto ZISTENÍ sa budete SÚSTREDIŤ na jednu časť tela!

10.01.2022

Umývanie chrbta v sprche sa môže zdať ako všedná úloha, ale ruku na srdce. Kto to robí? Ide o ťažko dostupnú oblasť v strede chrbtice. No ak sa jej budete venovať pri umývaní tela, oddialite jeden problém, ktorý má na svedomí starnutie!

Ide totiž o vynikajúci spôsob, ako zlepšiť zdravie ramien a pohyblivosť hornej časti chrbta a zmierniť bolesť krku, ako sa píše na livestrong.com

„Udržiavanie mobility je viac o konzistencii ako o intenzite alebo trvaní,“ hovorí K. Aleisha Fettersová, CSCS, certifikovaná špecialistka na silu a kondíciu a autorka ​knihy Fitness Hacks for Over 50​. „Len 30 sekúnd denne stačí na to, aby ste sa cítili lepšie a zvýšili pohyblivosť."

Čítajte tiež: Obyčajná VYRÁŽKA môže signalizovať VÁŽNEJŠÍ problém: Podľa ZÁPACHU spoznáte, že je ZLE!

Bez mobility trpia ramená i kĺby

Umývanie chrbta zahŕňa štyri pohyby ramien, ktoré ľuďom v priebehu rokov najčastejšie spôsobujú problémy: vnútorná a vonkajšia rotácia, ako aj abdukcia a addukcia. Tieto pohyby nie sú potrebné len na udržanie čistého chrbta. Umožňujú vám siahnuť do zadného vrecka, obliecť si podprsenku a siahnuť do kuchynských skriniek, umiestnených vyššie, hovorí Theresa Markoová, DPT, majiteľka Marko Physical Therapy v New Yorku. Presnejšie povedané, abdukcia je odtiahnutie, pohyb končatiny od strednej línie tela nabok a addukcia je opak, znamená pohyb končatiny smerom od strednej línii tela. 

To je dôvod, prečo v konečnom dôsledku mobilita vašich ramien zohráva veľkú úlohu v schopnosti dobre sa pohybovať a žiť nezávisle, keď starnete, hovorí Phillip Higgins, DPT, fyzikálny terapeut, ktorý pracuje so staršími dospelými v Bespoke Treatments v Seattli.

Keď sa pravidelne neprecvičujú tieto pohyby, stráca sa plný rozsah pohybu ramien, kĺby môžu byť napäté alebo dokonca bolestivé, keď sa pokúšate robiť veci, ktoré zahŕňajú dosahovanie niečoho nad hlavou alebo za vami.

"Ďalšou veľmi dôležitou vecou, ​​ktorú by ste mali vedieť o pohyblivosti ramien je to, že to veľmi ovplyvňuje pohyblivosť krku a bolesť," hovorí Markoová.

Keď sú vaše ramená napäté a je ťažké ich zdvihnúť nad hlavu, môže to ovplyvniť schopnosť úplne natiahnuť chrbticu a sedieť vzpriamene so správnym držaním tela. To môže viesť k nerovnomernému umiestneniu krku, ktoré vedie k stuhnutiu krku a bolesti. 

Ľahšia pohyblivosť vďaka sprche

Zdvihnite jednu ruku cez rameno a položte si ju na hornú časť chrbta, potom si niekoľko sekúnd umývajte túto časť tela. Následne položte lakeť na bok a ruku na spodnú časť chrbta a postupujte smerom nahor. Potom vymeňte ruky a opakujte.

Ďalšia výhoda dobrej hygieny chrbta! Budete mať prehľad o svojej mobilite. Ak robíte tento jednoduchý pohyb pri každom sprchovaní, začnete si všímať ľahšiu pohyblivosť.

"Tieto zmeny sa vyskytujú v priebehu času a my si to celkom nevšimneme, takže je dobré vždy robiť samokontroly," hovorí Higgins. "Horná časť chrbta by mala byť pohyblivá, lopatka stabilná pozdĺž hrudného koša a ramenný kĺb taktiež pohyblivý," dodáva Higgins.

Čo robiť, ak nemôžete dosiahnuť celý chrbát, aby ste si ho umyli? Pokračujte v cvičení, ale nenúťte sa do toho. Zamerajte sa na pohyb len tak ďaleko, ako je to pre vás pohodlné, nechoďte cez bolesť. S každodenným cvičením pravdepodobne zistíte, že to začne byť čoraz jednoduchšie už za pár týždňov. Zatiaľ môžete používať dlhú lufu, aby ste dosiahli všetky časti tela, na ktoré vám ruky nestačia.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie chrbát sprchovanie

10.01.2022  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia