Čo je dobré pre vaše kosti? Posilnite ich správnou výživou aj pohybom

27.02.2020

Naše kosti potrebujú starostlivosť počas celého života. To, ako pristupujeme k ich zdraviu teraz, sa totiž odrazí na ich kvalite neskôr. Čo je pre ne dobré a ako ich ochrániť? Aj vďaka nasledujúcim postupom môžete vybudovať pevný a odolný základ svojho tela.

Najlepšou prevenciou je pohyb. Nie však hocijaký!

Nárast problémov s opornou sústavou a aj úbytok kostnej hmoty sú daňou za pohodlný život. Ubudlo fyzických aktivít, menej sa hýbeme a niektorí z nás neprejdú denne ani odporúčaných 10 000 krokov. Sedavé zamestnanie a málo času stráveného pobytom na slnku našim kostiam určite neprospieva. Čo teda robiť?

Podľa štúdie uverejnenej v magazíne Endocrinology and Metabolism má pozitívne účinky na zachovanie zdravých kostí silový tréning. Venovať by ste sa mu mali aspoň dvakrát za týždeň. Konkrétne ide o cvičenia so závažiami, ako aj posilňovanie pomocou váhy vlastného tela – napríklad pozícia plank. Využite i posilňovacie stroje. Nepreceňujte však vlastné sily, pouvažujte aspoň v začiatkoch cvičenia nad osobným trénerom. Niektoré štúdie naznačujú aj pozitívne účinky jogy.

Dopĺňajte nevyhnutný vápnik

Vápnik ako základná stavebná látka kostí je potrebný nielen v období rastu. Kosti počas života prechádzajú neustálou prirodzenou prestavbou, pri ktorej staré časti nahrádzajú nové. Práve vďaka tomu sa dokáže zlomená kosť zregenerovať. Snažte sa mať v jedálnom lístku dostatok mlieka, mliečnych výrobkov a syrov. Ak hľadáte rastlinnú alternatívu, vhodné sú orechy, mak, sezam, strukoviny aj tmavá listová zelenina. Staviť môžete aj na výživové doplnky ako Vigantolvit Osteo. Obsahuje 500 mg vápnika v jednej tablete, čo zodpovedá najlepšie vstrebateľnému, jednorazovo podanému množstvu.

Dbajte na príjem vitamínu D

Na správne vstrebávanie vápnika a fosforu, na udržanie zdravých kostí i správne fungovanie svalov telo potrebuje najmä vitamín D. Počas leta sa tvorí prirodzene v našej pokožke pôsobením slnečného žiarenia. Od jesene do jari však telo jeho zásoby vyčerpáva a mnohým z nás môže chýbať. Ako ho doplniť? Zdrojmi vitamínu D sú rybí tuk, morské ryby, mliečne výrobky aj vaječné žĺtky. Pravda však je, že stravou pokryjeme iba približne 20 % dennej potreby vitamínu D.

Nezabudnite ani na vitamín K2

Druhým dôležitým vitamínom je K2. Je potrebný na vytvorenie kostnej bielkoviny, do ktorej sa zabuduje vápnik. Môžete si ho predstaviť ako navigátora, ktorý pomáha usmerniť vápnik do tých miest, kde je najviac potrebný. Nájdete ho predovšetkým vo fermentovaných potravinách, napríklad v sójových bôboch Natto. Vitamín D aj K2 spolu s vápnikom však nájdete aj vo výživovom doplnku Vigantolvit OsteoTen predstavuje vhodnú kombináciu vitamínov a minerálov na komplexnú starostlivosť o zdravé kosti a svaly. 

Strážte si hmotnosť

Vysoká hmotnosť ovplyvňuje aj zdravie kostí. Ak potrebujete schudnúť, riaďte sa predovšetkým základnou rovnicou – váš denný energetický výdaj musí byť vyšší ako energetický príjem. Je dokázané, že ak pár kíl schudnete a pri vhodnej strave sa budete aktívne venovať posilňovaniu, kostnú hustotu môžete dokonca mierne zvýšiť.

Stavte na kvalitný výživový doplnok

Pre udržanie silných kostí dokážeme urobiť veľa. Skúste upraviť stravu a pridať posilňovacie cvičenia. Ak chcete mať pod kontrolou denný príjem dôležitých látok, riešením môže byť Vigantolvit Osteo, ktorého základné zložky podporujú zdravie kostí a svalov. Obsahuje vápnik, vitamín D3 pre jeho vstrebávanie a takisto vitamín K2 vo forme MK-7, ktorá má lepšiu biologickú dostupnosť ako vitamín K1. Vitamín D a vápnik pomáhajú udržať dobrú kondíciu pohybového aparátu. Vigantolvit Osteo neobsahuje laktózu ani lepok, preto je vhodný aj pre ľudí s výživovými obmedzeniami.

VIAC O VIGANTOLVIT OSTEO

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Procter & Gamble a prípravkom Vigantolvit Osteo. 

Fotogaléria


Tagy:
pohyb liek kosti vápnik Vigantolvit

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia