Sobota18. máj 2024, meniny má Viola, zajtra Gertrúda

Ako zaspať do pár minút: Trik raz vyskúšate a inak to už robiť nebudete!

(Zdroj: GettyImages)

Keď spánok neprichádza a únavu začína prevažovať zúfalosť či nervozita, siahnete po hocijakej rade, ktorá sľubuje príchod spánku do pár minút. Skúšate rátanie ovečiek, rátanie do 100 a zase odzadu a keď nepomôžu ani dychové cvičenia, začínate zúfať, že pred prácou si nepospíte snáď ani hodinu. Odborníčka na spánok sa podelila o tip, ktorý by vám mohol pomôcť viac.

Keď spánok neprichádza, do mysle sa nám vkrádajú myšlienky na prácu, spomienky na smutné, nepríjemné či trápne chvíle, na ktoré by sme najradšej zabudli. Práve preto Rosey Davidson, spánková poradkyňa, odporúča "alternatívnu mentálnu stratégiu", ktorá vám pomôže zaspať. Ide o predstavu, že ste niekde inde - či už na ležadle pri mori, alebo v miestnom parku.

Pre denník The Mirror vysvetlila: "Hovorievajú nám, aby sme skúsili počítať ovečky alebo, aby sme použili relaxačné vône či nápoje, ktoré nám pomôžu zaspať, ale tieto prístupy nám často nepomôžu vypnúť myšlienky, ktoré nám bránia zaspať. Ako poradkyňa pre spánok často odporúčam techniky vizualizácie, aby som ľuďom, ktorí majú problémy so spánkom, pomohla dosiahnuť pokojnú noc. Podstatou vizualizácie je predstavovanie si upokojujúcich scén, prostredí alebo príjemných zážitkov.”

Rosey vysvetľuje, že vizualizácia funguje ako rozptyľujúca technika, ktorá odvracia našu pozornosť od myšlienok a obáv, ktoré nám môžu v noci nedávať spať. “Výskum ukázal, že toto cvičenie aktivuje oblasti mozgu spojené s relaxáciou. Výsledkom je, že naše telo reaguje uvoľňovaním upokojujúcich neurotransmiterov, ako sú serotonín a dopamín, ktoré podporujú pocit pokoja a znižujú hladinu stresu. Pravidelné cvičenie môže skutočne prestavať mozog, posilniť nervové dráhy spojené s relaxáciou a zlepšiť našu schopnosť prirodzene sa uvoľniť. Časom to môže viesť k dôslednejšiemu a regeneračnejšiemu spánku," doplnila.

K tomu, aby sme mali zdravý a výdatný spánok však naozaj nestačí len to. Ak chcete zamedziť nočnému čumeniu do stropu, pripravovať by ste sa na to mali už počas dňa. Pomôcť vám môže pravidelné športovanie, vyhýbanie sa zdriemnutiu pred televíziou i obmedzenie kofeínu, a to najmä vo večerných hodinách.

 

Viac o téme: SpanokZaspavanieVizualizacia
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Lifestyle

Článkov: 9