PRIVEĽA skonzumovaného CUKRU sa UKÁŽE tak, ako by ste to NEČAKALI: Všímajte si tieto ZMENY!

13.01.2021

Počet ľudí, ktorí bojujú s nadváhou sa každý rok zvyšuje. Príčinou je najčastejšie príliš veľká konzumácia cukru, ktorá sa podpisuje pod kilami navyše. Ako sú ďalšie prejavy toho, že jete príliš veľa „bieleho jedu“?

Odborníci na zdravú výživu sa zhodujú na tom, že konzumácia cukru je hlavnou príčinou obezity a mnohých chronických chorôb, vrátane cukrovky 2. typu. Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) preto odporúča, znížiť jeho príjem na minimum. Iba päť percent kalórií by malo pochádzať z pridaných cukrov, ako sa píše na thehealthy.com.

Čítajte tiež: RÝCHLY plán, ako dostať svoj MOZOG do FORMY: Zlepšené funkcie a POSILNENÁ pamäť už za 10 DNÍ!

Zákernosť cukru je hlavne v tom, že sa nachádza aj v takých jedlách a nápojoch, v ktorých by ste ho nečakali. Nájdeme ho dokonca aj v zdravých potravinách, ako sú cereálie a jogurty. Príliš veľká konzumácia cukru sa podpíše na hmotnosti, no to, že ho jete priveľa, sa prejaví aj inými spôsobmi.

Máte vyrážky

Konzumácia nadmerného množstva cukru môže spôsobiť, že vaša pokožka bude plná vyrážok. Tie sa môžu objaviť nielen na pleti, ale aj po celom tele. Hrozí, že sa vyskytne aj nepríjemné akné.

Pociťujete únavu

Ak vaše raňajky alebo obed budú plné cukru a bez bielkovín, vlákniny a tukov, môže sa stať, že poobede vám klesne energia. Sprievodným javom nezdravej konzumácie môže byť búšenie srdca, alebo tlak v hlave. Vyvážená strava zabraňuje tomu, aby hladina cukru prudko klesala.

Kazia sa vám zuby

Baktérie, ktoré sa nachádzajú na povrchu zubov, rozkladajú cukor z potravy, ktorú konzumujete. Následne produkujú kyseliny, ktoré spolu so slinami rozleptávajú zuby a vytvárajú povlak. Ten, keď sa neodstráni, poškodí zubnú sklovinu. Aby ste predišli poškodeniu, mali by ste si umývať zuby minimálne dvakrát denne.

Trápi vás vysoký krvný tlak

Krvný tlak sa považuje za normálny, ak je 120/80 alebo o niečo nižší. Strava s vysokým obsahom cukru ho neúmerne zvyšuje. Cukry majú na hypertenziu väčší vplyv ako obsah sodíka v potrave. Fruktóza zvyšuje kardiovaskulárne riziko vyvolaním metabolickej dysfunkcie.

Máte vysoký cholesterol

Nadmerná konzumácia cukru sa môže prejaviť aj znížením dobrého cholesterolu (HDL) a zvýšením toho zlého (LDL). Ak s ním máte problém, mali by ste zvážiť zmenu jedálnička. Vyhnúť by ste sa mali tučným jedlám, polotovarom, spracovaným potravinám a takým, ktoré obsahujú príliš veľa cukru.

Horšie sa vám cvičí

Ak sa vám zdá, že vaša výkonnosť nie je taká ako predtým, na príčine môže byť konzumácia príliš veľkého množstva cukru. Keď vaše telo príjme príliš veľa jednoduchých cukrov, spôsobí to rýchly nárast hladiny cukru v krvi, po ktorom však bude nasledovať prudký pokles a vy sa budete cítiť vyčerpane a unavene.

Nohavice sú vám tesné

Máte radi sýtené sladené nápoje? Ak si chcete udržať normálnu hmotnosť, mali by ste na ne zabudnúť. Obsahujú totiž priveľa cukru a zbytočne veľké množstvo kalórií. Vymeňte ich za čistú vodu.

Máte depresiu

Viaceré štúdie naznačujú, že privysoká konzumácia cukru zvyšuje hladinu zápalu v tele a môže byť spúšťačom depresie. Ak vás trápia výkyvy nálad, mali by ste sa zamyslieť, či nejete príliš veľa cukru. Strava bohatá na celozrnné výrobky, vlákninu, zeleninu a ovocie znižuje riziko vzniku psychických ochorení.

Nemáte pocit plnosti

Potraviny, ktoré majú vysoký obsah cukru, ale nízky obsah bielkovín, vlákniny a ďalších výživných látok, nespôsobujú pocit sýtosti. Cukor nespúšťa v tele isté mechanizmy, vďaka ktorým máte pocit, že ste už plní a telo tak nepotrebuje viac jedla. Aj preto mnohí zvyknú zjesť na jedno posedenie väčšie množstvo sladkých jedál. 

Fotogaléria


Tagy:
zdravie cukor telo prejavy

13.01.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia