Je varenie na pare preceňované? Spraví pravý opak, ako si mnohí myslia!

17.05.2018

Je rýchle, úsporné a efektívne. Aj to sa hovorí o varení na pare, ktorá sa prirovnáva k najzdravším spôsobom príprave jedla. Je to však skutočne pravda? Odborníci tvrdia niečo iné, podľa nich sa tým pripravujeme o veľa.

Toľko ospevované varenie pokrmov na pare s odvrátenou stránkou? Hoci sa doteraz vychvaľovalo do nebies a mnohí ho považovali za zdravý a hlavne diétny spôsob prípravy jedla. Odporúča sa hlavne pri chudnutí. Vyzerá to tak, že nie je práve najlepší! Pokiaľ nechcete prísť o zdraviu prospešné látky, nachádzajúce sa v zelenine.

Čítajte tiež: Túto CHYBU pri kúpe pečiva už nikdy nerobte: Z následkov sa vám bude obracať i žalúdok!

Zbaví ich výživných látok

Už niekoľko rokov moderuje úspešná modelka Adriana Sklenaříková úspešnú reláciu vo Francúzsku "Výnimočné schopnosti ľudského tela". Televízny program už spolupracoval s mnohými odborníkmi. Podľa odborníkov z relácie v skutočnosti spraví varenie na pare pravý opak, ako si mnohí myslia!

Olivier Coudrona, vedúci Fakulty stravovania, zdravia a mikrovýživy na Burgundskej univerzite tvrdí, že pri varení na pare si vyparujúca sa voda so sebou odnáša aj časť živín z potravín! Para opadne, premení sa kvapôčky a vitamíny sa usadia na dne hrnca alebo inej nádoby, v ktorej varíte. Ak by sme šťavu vypili, o vitamíny neprídeme.

Aké je lepšie riešenie?

Ak pri varení na pare skutočne prídeme o cenné vitamíny a minerály, ako si pripraviť jedlo tak, aby si zachovalo všetko prospešné látky v sebe? Odporúča sa rúra! Na plech s alobalom poukladajte zeleninu, napr. zemiaky, cviklu, mrkvu a cuketu a pomaly pečte pri 100 stupňoch Celzia na stupni 3, aby sa zachovali vzácne vitamíny. Pozor, zabudnite tentokrát na soľ! Pripravte si jedlo podľa svojej chuti, môžete pokojne nechať pokrm dlhšie v rúre. Takto upravenú zeleninu dajte do chladničky, kde vydrží aj týždeň! Ak by ste si zeleninu pripravili na pare, pokazila by sa oveľa skôr, keďže je nasýtená vodou.

Inšpirujte sa Adrianou Sklenaříkovou, ktorá si pripravuje jednoduchú zeleninovú zmes plnú vitamínu C. Zmieša veľa petržlenu a koriandra, pridá cesnak, olivový olej pre chuť, repkový olej pre omega-3 mastné kyseliny v pomere 1:1, jednu polievkovú lyžicu vody a šťavu z polovice citróna. Touto zmesou poleje zeleninu!

Fotogaléria

17.05.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia