Bežné potraviny ako záchrana pred smrťou: Vďaka týmto budeme žiť dlhšie!

03.05.2018

Povedať o tom, že rastlinné tuky zaradené v jedálničku sú zdravé, je slabé slovo! Výskum prichádza so zaujímavým zistením, ktoré stavia tieto tuky na piedestál. Majú takú silu na ľudský organizmus, že dokážu až predĺžiť život o 25 %!

Už odjakživa sa rastlinné tuky uprednostňujú pred tými živočíšnymi. Sú údajne zdravšie a predstavujú lepšiu voľbu napr. pre tých, ktorí chudnú alebo jednoducho pre ľudí, ktorí preferujú zdravý životný štýl.

Znižuje riziko predčasnej smrti

Harvardská štúdia však našla spojitosť medzi životnosťou a druhmi jedla! Tuky, ktoré sa nachádzajú v rastlinách, môžu podľa jednej štúdie znížiť pravdepodobnosť úmrtia v priemere o 24 až 26 percent, ako sa uvádza na dailymail.co.uk. V širšom zmysle, strava bohatšia na rastlinné mononenasýtené tuky znižuje riziko predčasnej smrti o 16 percent v porovnaní s nedostatkom týchto tukov v strave.

Čítajte tiež: Medvedí cesnak ako najsilnejší symbol jari: Botanik prezradil, prečo je taký výnimočný

Štúdia, ktorá analyzovala 22 rokov výskumy, ukazuje, že druhy tukov, ktoré ľudia konzumujú, môžu významne ovplyvniť životnosť. Výskumníci zhromaždili informácie od 93 000 mužov a žien. Použili dva zdroje údajov. Prvý sa uskutočnil v rokoch 1990-2012 a použili informáciu od 63 412 žien v štúdii zdravotných sestier. Druhý súbor údajov, ktorý zahŕňal 29 966 mužov, bol prevzatý zo štúdie odborníkov v oblasti zdravia a uskutočnil sa v rokoch 1990 až 2010. Záznamy obsahovali podrobné informácie o diéte účastníkov, ktoré boli zhromažďované každé štyri roky. Vedci sa zaujímali o porovnanie nutričného obsahu živočíšnych a rastlinných mono-nenasýtených tukov, pričom tvrdili, že existujú dôkazy, že je jeden lepší než ten druhý.

Kde nájdeme rastlinné tuky?

Živočíšne tuky sa nachádzajú v červenom mäse, rybe, vajciach a plnotučných mliečnych výrobkoch. Rastlinné zdroje zase zahŕňajú avokádo, orechy, arašidové maslo, olivový olej a sezamový olej. Ukázalo sa, že rastlinné tuky sú predsa len lepšie, čo sa týka zdravia! Výsledky ďalej naznačujú, že diéta bohatá na mononenasýtené tuky na báze rastlín znižuje riziko predčasnej smrti o 16% v porovnaní s diétami s nízkym obsahom týchto živín! Navyše, nahradenie dvoch až piatich percent kalórií rastlinnými tukmi je spojené s 10 až 15% vyššou mierou prežitia.

Výskumníci však poznamenávajú, že zatiaľ čo tieto výsledky celkovo ukazujú, že rastlinná strava prispieva k zlepšeniu životnosti, štúdia priamo neporovnáva nutričný obsah rastlinných a živočíšnych tukov.

03.05.2018  |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia