Osem dôvodov, prečo dať zbohom cukru: S telom sa začnú diať úžasné veci!

09.09.2017

Väčšina z nás si sladkosti nevie odoprieť. Život si však môžeme osladiť aj inak! Keď zistíte, aké výhody má stravovanie bez „bielej drogy“, možno si aj vy nabudúce s chuťou vypijete kávu bez pridaného sladidla.

 

Podľa doktora Franka Lipmana, experta na zdravý životný štýl, je mnoho ľudí na cukre závislých napriek tomu, že priveľa sladkej stravy vedie k viacerým zdravotným problémom vrátane obezity, kardiovaskulárnych ochorení a cukrovky.

Čítajte viac: Známe sladidlo môže poraziť zákernú chorobu: Mohlo by byť dokonca účinnejšie ako antibiotiká

Ako Lipman píše na stránke Bewell.com, skoncovať so „sladkou závisloťou“ nie je jednoduché, ale stojí to za to. Kým si od konzumácie cukru odvyknete, musíte prejsť procesom, počas ktorého budete mať neodolateľnú chuť na sladké. Dôležité je preto znižovať príjem sladkých pokrmov postupne, až kým pre vás nebudú lákavé. Čoskoro príde pocit úľavy, najmä, keď zistíte, že niektoré zo zdravotných ťažkostí, ktoré vás dlho trápili, bez stopy zmizli.

Prestane vás bolieť hlava

Nepríjemnú bolesť hlavy môžu mať na svedomí aj kolísavé hladiny cukru v krvi. Cukor je podľa odborníka známym spúšťačom migrény, ktorý takisto zvyšuje intenzitu pociťovanej bolesti. Ak teda znížite príjem sladkých potravín, budete môcť premýšľať s „ľahšou“ hlavou.

Nižší krvný tlak a cholesterol

Ak máte problém s vysokým tlakom a cholesterolom, mali by ste redukovať konzumáciu cukru. Ak sa vám podarí dostať chuť na sladké pod kontrolu, výsledkom by mal byť aj nižší krvný tlak. Dokonca sa vám môže podariť znížiť hladinu cholesterolu takmer o tretinu!

Bez úzkosti a depresie

Sladkosti sú známym doplnkom psychických ťažkostí, ktoré ľudia neraz „zajedajú“. Výsledkom je dvojitá mizéria – sladkosti totiž „vykrmujú“ aj zlú náladu. Zvýšená konzumácia cukru totiž súvisí aj s vyšším rizikom depresie a vzniku duševnej choroby, zistili vedci.

Slabšie menštruačné kŕče

Ak vás opakovane trápia menštruačné kŕče, skúste konzumovať menej cukru a znížiť tak zápalové procesy v organizme.

O pár kíl ľahší

Ak ste doteraz konzumovali priveľa prázdnych kalórií, neprekvapí vás, že bez nich budete o pár kíl ľahší. Okrem zníženia hmotnosti tiež poklesne riziko vzniku cukrovky. Hladina inzulínu sa stabilizuje a predídete tak sacharidovým kolíziám v krvi.

Príjemnejšie zaspávanie

Cukor má vďaka svojmu stimulačnému účinku vplyv aj na zaspávanie. Tým, ktorí si pred spánkom (alebo počas noci) neodpustia sladkú kalorické bombu, hrozí nočné volanie prírody v podobe nutkania na toaletu. Telo sa bude snažiť vylúčiť prebytočné cukry v moči a vás čaká prebudenie zo „sladkého“ sna.

Menej infekcií močových ciest

Infekcie močových ciest a bolestivé zápaly trápia najmä ženy. Skonzumovaný cukor síce nie je ich príčinou, povzbudzuje však množenie baktérií, ktoré sa ním živia.

Budete bystrejší

Nadmernému príjmu cukru by ste mali dať zbohom už len preto, aby ste si zlepšili kognitívne funkcie. Skrátka, nepresladenému mozgu to lepšie páli! Vedci zistili, že príjem cukru má negatívny vplyv na pamäť a schopnosť učenia. Navyše, eliminácia cukru je aj prevenciou demencie a Alzheimerovej choroby.

Fotogaléria


Tagy:
závislosť cukor sladkosti sladké

09.09.2017  |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: zh

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia