Nedeľa5. máj 2024, meniny má Lesana, Lesia, zajtra Hermína

Odhalenie jedinečného prieskumu: Prečo v skutočnosti chodíme do lekárne!

V lekárňach najčastejšie kupujeme doplnky, vitamíny, kozmetiku. Uprednostňujeme priateľský prístup.
V lekárňach najčastejšie kupujeme doplnky, vitamíny, kozmetiku. Uprednostňujeme priateľský prístup. (Zdroj: Thinkstock.com)

Jedným z hlavných dôvodov, prečo zavítame do lekárne, je nákup voľnopredajných liekov a výživových doplnkov. V Bratislavskom samosprávnom kraji ide dokonca o najčastejší dôvod návštevy lekárne, uviedlo to 78,6 % opýtaných. Až za ním nasleduje výber liekov, ktoré predpísal lekár (71,5 %).

 

V ostatných slovenských krajoch je toto poradie opačné, aj keď oba dôvody sú približne rovnako časté, udáva ich okolo 70 % respondentov.

Do lekárne tiež chodíme nakupovať kozmetiku a rastlinné produkty, čo je tretia najhlavnejšia príčina našej návštevy. Vyplýva to z prieskumu Farmaceutickej fakulty Univerzity Komenského (UK) v Bratislave a Univerzitného vedeckého parku UK, do ktorého sa zapojilo 421 respondentov z Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a 2 423 respondentov z 21 slovenských miest. Cieľom zisťovania bolo hodnotiť spokojnosť klientov lekární v rámci BSK v porovnaní s ostatnými krajmi.

V lekárni necháme menej ako desať eur mesačne 

Priemerne v lekárni necháme menej ako desať eur mesačne, zhodlo sa na tom 47 percent respondentov v BSK a 42,9 % v ostatných krajoch. Menej ako 30 eur utratí za lieky a iný tovar 38,7 percenta opýtaných v Bratislavskom kraji a 40,7 percenta vo zvyšných krajoch. 

Zaváži aj priateľský prístup personálu 

Z prieskumu tiež vyplýva, že najčastejšie si lekáreň vyberáme podľa jej dostupnosti, lokalita zaváži u takmer 80 % opýtaných v BSK a pri 73 percentách ostatných respondentov. Ďalším kritériom, podľa ktorého sa rozhodujeme kam si ísť vybrať lieky, je kvalifikovaný a priateľský personál, do úvahy to berie vyše 48 percent opýtaných.

Na treťom mieste je dobrá skúsenosť s lekárňou, ktorá pri výbere ovplyvňuje približne 32 percent účastníkov prieskumu. 

Daniela Mináriková, ktorá sa na prieskume spolupodieľala, poukazuje aj na to, že typickým klientom v BSK je mladší a vzdelanejší človek.

"Je kritickejší ako zákazník z ostatných krajov, aj keď miera jeho spokojnosti je stále veľmi vysoká. Na rozdiel od klientov v ostatných krajoch je náročnejší na manažment liečby a je s ním menej spokojný. Je to pravdepodobne spôsobené tým, že vzorka respondentov bola štatisticky významne mladšia a vzdelanejšia, čo kopírovalo socio-demografické charakteristiky BSK," uviedla Mináriková. 

Prieskum bol realizovaný cez dotazníky s 29 otázkami, pričom názory respondentov sa zisťovali od októbra do decembra 2014. 

Čítajte tiež: Zdravé koktejlové osvieženie ako obyčajný podvod? Populárne smoothies pod paľbou kritiky!

Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Lifestyle

Článkov: 9