Koniec paniky, keď niekoľko dní nemôžete na záchod: Trik, ktorý hneď rozhýbe črevá!

17.02.2017 | Diskusia

Každý pozná ten pocit po veľkej potrebe. Cíti sa výborne a odľahčene. Naopak, ak toaletu nenavštevuje často, prichádzajú nepríjemné zdravotné komplikácie, vrátane zväčšeného objemu brucha, nafúknutia či nadmernej tvorby vetrov. Čo robiť, aby bolo vylučovanie stolice na dennom poriadku?


Vyprázdňovanie je veľmi individuálne. Súvisí predovšetkým so stravovaním a pohybom. Potraviny s vysokým obsahom vlákniny a pravidelná fyzická aktivita dokážu rozhýbať lenivé črevá a prispieť k pravidelnej stolici. Ruku na srdce. V tomto uponáhľanom svete, kedy sa nestíhame ani poriadne najesť, má náš životný štýl ďaleko od zdravia.. A potom prepadnete panike! Po troch dňoch, kedy človek „nemôže“ ísť na záchod, prichádzajú obavy a nepríjemné pocity. Problémy so stolicou si môžeme ľahko vypestovať a „povýšiť“ ich až na civilizačný zlozvyk. Dokonca až tretina populácie pravidelne trpí zápchou! Ako jej predísť?

Hoci voda, pohyb, probiotiká a celkovo zdravá strava sú účinnými pomocníkmi, existuje tiež jednoduchý trik, ktorý spustí pravidelné vyprázdňovanie stolice takmer okamžite. Človek by ani nepovedal ako málo k tomu stačí! Podľa doktora Satish Rao, riaditeľa Digestive Health Center z Augusta University nie je vôbec ťažké natrénovať si pravidelnú defekáciu. Konkrétne ráno hneď po prebudení. To je najlepšie obdobie počas dňa na veľkú potrebu.


Takmer každý to robí, pritom sa okráda o spánok: S týmto už v noci prestaňte!


Stačí si to len predstaviť

Ako tvrdí odborník, hrubé črevo je uspôsobené na vyprázdnenie behom prvej hodiny po prebudení. Taktiež mávame väčšinou zvýšenú potrebu na stolicu hodinu po jedle. Častokrát sa stáva, že ani v týchto častiach dňa nám jednoducho netreba. Doktor však prezradil trik, ktorý pomôže k pravidelnému vyprázdňovaniu. Ide o vizualizáciu, teda techniku, kedy si predstavujete samých seba, ako sa vyprázdňujete každé ráno napr. o ôsmej. Pre mnohých môže táto metóda vyvolať úsmev, no skutočne pomáha!

Pravidelná vizualizácia má veľkú silu. Vďaka nej si človek vtesná do pamäti, ako chodí na veľkú potrebu. Dôležité je klásť veľký dôraz na uvoľnenie vášho zvierača. Táto metóda zmení nastavenie vášho mozgu a môže vyvolať signál pre defekáciu. Aj keď frekvencia stolice do značnej miery súvisí s vekom, zdravotným stavom, množstvom prijímaných tekutín a životnými návykmi, aj predstavivosť, resp. vizualizácia môže pomôcť!

Niekto môže chodiť na veľkú potrebu jedenkrát, iný dvakrát za tri dni. Netreba však podceňovať bezbolestnosť stolice. V prípade zápchy už treba zájsť za lekárom. A čo je hlavné.. Nikdy by sa nemali riešiť problémy so stolicou preháňadlami!

Čítajte tiež: Čo sa s nami deje, keď sme zaľúbení? Láska ako zabijak rakoviny i chrípky!

17.02.2017  |  Text: Janka   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: menshealth.com

Ďalšie články

Diskusia