Premohla vás jarná únava? Takto sa z nej dostanete!

31.03.2017 | Diskusia

Nikto presne nevie, odkiaľ sa jarná únava berie. Kým niektorí lekári vidia príčinu v zmene počasia a oslabení imunitného systému, iní odborníci jarnú únavu popierajú a považujú to za číry výmysel. Tak či onak, tí, čo jarnú únavu zažili na vlastnej koži, vedia, že poraziť ju je poriadne ťažké. Nie však úplne nemožné!


Takto jarnú únavu porazíte už za pár dní:

1. Ranná sprcha

Samozrejme, najlepšie urobíte, ak uprednostníte studenú sprchu. Kto si netrúfa, úplne postačí vlažná sprcha. Studenú vodu si však nechajte tiecť pár minút na chodidlá a niekoľkokrát si studenou vodou osviežte aj tvár aj ruky. Budete prekvapení, ako vás ľadová voda nabudí.  

2. Viac športu

Nemusíte sa hneď prihlásiť na polmaratón, ale šport vás rozhodne nabije energiou. Začnite každý deň športovať a keď počas ťažkého pracovného dňa pocítite známky únavy, urobte si pár cvikov v práci – niekoľko drepov či vybehnutie po schodoch vás zaručene prebudí.

3. Potrebujete kyslík

Máte už o deviatej ráno pocit, akoby ste ťahali nočnú šichtu? Potrebujete čerstvý vzduch a pár pomalých hlbokých nádychov.


Žena odhodila zábrany a spravila niečo, čo ešte žiadna: Pravda o tom, ako vyzeráme počas menštruácie!


4. Známa kombinácia: ovocie a zelenina

Určite nie je nijakým prekvapením, že počas jarnej únavy potrebujete do svojho tela dostať čo najviac čerstvých vitamínov v podobe zeleniny a ovocia. Pridajte si ku každému jedlu jednu porciu zeleniny či ovocia navyše. Pozor, vyhnite sa vitamínom v tabletách, ktoré sľubujú zázračné liečebné účinky. Namiesto nich jedzte skutočné, kvalitné potraviny.

5. Pravidelný spánok

Jarná únava môže byť často len preoblečený stres. Ak prechádzate náročným obdobím v práci či v živote, v prvom rade myslite na pravidelný spánok a spite denne minimálne sedem hodín v kuse. Vyhnite sa však poobedňajšiemu spánku a namiesto neho zvoľte len pokojný relax pri knižke či počúvaní hudby.

6. Zabudnite na energetické drinky

Mnohí ľudia ešte stále veria na účinky energetických drinkov. Sýtené nápoje plné kofeínu a cukru majú toľko kalórií, že vás naozaj nabijú energiou, ale len na chvíľu. Rovnako to platí aj o káve. Zvýšené dávky kofeínu vás rozhodne nezachránia. Namiesto nich si doprajte poriadne dúšky studenej vody či čerstvej ovocnej alebo zeleninovej šťavy.

7. Zázvor

Po dlhej zime máme oslabenú imunitu a sme náchylní na rôzne zápaly. Čaj z čerstvého zázvoru má protizápalové účinky, chráni nás pred infekciami, zlepšuje prietok krvi a posilňuje imunitu. Doprajte si čaj ráno či večer vždy, keď sa cítite oslabení.

Čítajte tiež: Po sladkej stopke a cvičení neschudnute: Takto sa nevedomky pripravujete o ploché bruško!

31.03.2017  |  Text: ts   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: huffingtonpost.com

Ďalšie články

Diskusia