MALÉ činy, ktoré spustia veľké ZMENY: 10 jednoduchých vecí, ako naštartovať ŽIVOTOSPRÁVU!

29.06.2020

Áno. Možno sa vám to mnohým zdá byť klišé, ale životospráva a osobná zodpovednosť voči svojmu telu sú jednou z najdôležitejších predispozícií v ceste za dosahovaním vašich cieľov.

Či už ide o splnenie kariérnych snov, ktoré v súčasnej spoločnosti prevládajú a sú istým meradlom životného úspechu, alebo ide o dosiahnutie požadovaných výsledkov v športe, umení, či rodinnom živote, tak musíme uznať, že svojho tela sa nezbavíme a je kľúčom k nášmu naplneniu.

Čítajte tiež: Prečo by ste mali zvážiť pitie PIVA? Nečakaný vplyv obľúbeného nápoja na sexuálny život

Určite dobre poznáte všetky klasické výhovorky typu:

  • Za všetko môže genetika.
  • Mne to proste nespaľuje, priberám aj zo vzduchu.
  • Musím si dať sladké, inak mi to nepáli.
  • Čo som zajac, aby som jedol toľko zeleniny.
  • Všetko s mierou a som v pohode.

Problém však nastáva v tom, že mnoho z týchto výhovoriek je len akousi zásterkou toho, že sme k sebe nezodpovední a chceme si ospravedlniť nedostatok, ktorý nás trápi. V tomto smere vás chcem povzbudiť, motivovať a inšpirovať do akcie, pretože len akciou eliminujete strach z neúspechu a sami uvidíte, že to v podstate vôbec nemusí bolieť, začať jesť skutočne výživné jedlá, vyberať si ako trávite váš čas a žiť naplno.

Pripravil som tak pre vás jednoduchý zoznam akcií, ktoré môžete začať aplikovať dnešným dňom a môžu byť skutočným štartom alebo tou pravou inšpiráciou v ceste za vaším optimálnym zdravím a vysokým výkonom.

10 malých činov pre spustenie veľkých zmien

  1. Vyhoďte z chladničky a z komory všetky sladkosti aj polotovary.
  2. Zbavte sa pečiva a nahraďte ho tak maximálne nekvasenými plackami.
  3. Doprajte si plnohodnotné bielkovinovo-tukové raňajky so zeleninou (vajíčka na masle).
  4. Prečítajte si 3 články o skutočnej výžive.
  5. Pozrite si, ako sa z varenia teší Jamie Oliver a zistíte, ako sa dá začať efektívne variť.
  6. Kúpte si inšpiratívnu knihu o varení a strave.
  7. Zacvičte si vysoko intenzívny intervalový tréning.
  8. Dajte si zelený čaj, kvalitnú kávu alebo citrónovú vodu a posilnite svoju imunitu.
  9. Skúste čiastočné hladovanie a odľahčite organizmus.
  10. Urobte si nákup plnohodnotných potravín na nasledujúci týždeň.

Ako extra bonus pridávam zoznam „powerfoods“.

Sú to potraviny, ktoré odporúčam začať testovať a sami uvidíte, aký prospešný efekt môžu mať.  Vyskúšajte napríklad:

  • Mandľové maslo
  • Goji sušené ovocie
  • Chia semiačka
  • Zelený jačmeň
  • Kokosové mlieko
  • Poctivý kefír
  • Ľanové semiačka
  • Kvalitnú horkú čokoládu

Určite vás napadlo, či si môžete dať pivo alebo nejaký ten alkohol.

Nebudem sa pretvarovať, že sa ma to netýka, a tak len odporučím eliminovať a robiť tie najlepšie voľby. Vyberáme teda kvalitné španielske alebo talianske víno, ktoré obsahuje najväčší pomer antioxidantov a pri kontrolovanom množstve 2 dcl má ten najlepší efekt tak, ako má aj nízkosacharidová večera pre každého zdravého gurmána.

O odborníkovi

Podnikateľ, inovátor, biohacker a dobrodruh. Tak sa dá charakterizovať Dušan Plichta, ktorý svoju vášeň pre chutné jedlo a vylepšovanie životosprávy premenil do značky Powerlogy. Ide o koncept funkčných potravín čistej chuti, ktoré dodávajú kvalitnú energiu pre telo aj mozog. Vďaka inovatívnemu prístupu zlepšuje stravovacie návyky mnohým domácnostiam na Slovensku i v Českej republike. Viac sa o Dušanovi dočítate na www.dusanplichta.com

Fotogaléria


Tagy:
zdravie strava životospráva

29.06.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Zdroj: Dušan Plichta radí

Ďalšie články

Diskusia