Streda12. jún 2024, meniny má Zlatko, zajtra Anton

Ako na NÁVRAT do normálu: 10 VECÍ, na ktoré by ste nemali zabúdať po VYLIEČENÍ sa z Covidu!

Zobraziť galériu (3)
(Zdroj: gettyimages.com)

Jedny sa zotavia do dvoch týždňov, iným to trvá aj celé mesiace. Platí však jedno. Treba byť opatrní pri návrate do bežného života. Zrejme totiž nebudete schopní plniť aktivity dňa, na aké ste boli zvyknutí. Ako by mala vyzerať post-covidová starostlivosť?

Nový koronavírus je nevyspytateľný. U každého má iný priebeh a môže trvať aj dlhé týždne. Aj keď máte za sebou mierny priebeh ochorenia, ešte nemusíte mať vyhraté.

Čítajte tiež: NECHTY na nohách ako UKAZOVATEĽ zdravia: 5 vecí, na ktoré vás môžu VAROVAŤ!

Čo by ste mali spraviť podľa trendingposts.com po tom, ako sa vyliečite z Covidu:

1. Plánujte si dennú rutinu

Keďže sa telo po vyliečení spamätáva z boja proti ochoreniu, je možné, že sa budete cítiť slabo. Dôležitý je odpočinok a zdravý životný štýl. Každý deň si naplánujte tak, aby ste doň zahrnuli zdravú stravu, dostatočný príjem tekutín a nezabúdajte taktiež na oddych.

2. Inhalujte a naparujte sa

Jednoduchý spôsob, ako prečistiť dutiny pri akejkoľvek chorobe! Stačí naliať do hrnca čistú horúcu vodu, skloniť hlavu nad vodnú paru a prevesiť si cez hlavu uterák. Pokojne môžete pridať aj bylinky či iné oleje.

Ako na NÁVRAT do
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: gettyimages.com)

3. Oddychujte

Neustále omieľané slovo, no mnohí ho podceňujú. O to dvojnásobne treba na relax myslieť, ak máte po Covide. Hoci už nemáte príznaky ochorenia, môžete si myslieť, že ste úplne zdraví. Stopy vírusu pritom stále kolujú v krvnom obehu. Telo by malo odpočívať, aby malo silu odstrániť ich. Snažte sa čo najviac vyhýbať stresovým situáciám a dávkujte si prácu pomaly a postupne.

4. Berte vitamíny

Nie sú dobré len ako prevencia. Zinok, vitamín C a D pomáhajú telu pri boji s ochorením. Taktiež sa vďaka nim rýchlejšie vysporiada s následkami.

5. Výživa nadovšetko

V prvom rade je dôležitá kvalitná strava! Hlavne z nej získate potrebné vitamíny. Zaraďte do jedálníčka jedlá s vysokým obsahom bielkovín a majte na tanieri menšie porcie. Vhodné sú vajcia, kurací vývar, orechy, semienka a pod. Ovocie a zelenina sú samozrejmosťou.

6. Buďte v strehu kvôli iným príznakom

Hoci ste vyliečení, i naďalej treba sledovať svoje telo. Koronavírus môže na vás zanechať nepríjemné stopy, ktoré by mohli mať následky. Hrozí poškodenie pľúc či dokonca mozgu. Buďte pozorní a akékoľvek nepríjemné stavy po zotavení sa, vrátane ťažkostí s dýchaním alebo návalov tepla, konzultujte so svojím lekárom.

7. Sledujte hladinu kyslíka v krvi

Majte po ruke oximeter. Po vyliečení nemusia byť pľúca fit a hrozí menší prísun kyslíka do krvi. Ak vám hladina klesne pod hodnotu 90, zájdite za svojím lekárom, ktorý rozhodne o ďalšom postupe.

Ako na NÁVRAT do
Zobraziť galériu (3)
 (Zdroj: gettyimages.com)

8. Hýbte sa a cvičte

Aj čo sa týka cvičenia, treba byť opatrní. To však ešte neznamená, že sa nebudete vôbec hýbať. Stačí cvičiť 10 minút denne. Pohyb vám zvýši hladinu kyslíka v krvi a zlepší prúdenie krvi v tele. Navyše sa pri ňom vyplavujú endorfíny, teda hormóny šťastia, takže budete pozitívne naladení.

9. Mozog v kondícii

Koronavírus môže napadnúť aj mozog. Udržujte ho stále v kondícii! Lúštite krížovky, riešte rôzne hlavolamy a skladajte puzzle.

10. Zabudnite na fajčenie

Je jasné, že fajčenie má na svedomí množstvo chorôb a zdravotných problémov. Neprospieva pred, počas ani po prekonaní ochorenia. Ak sa ho neviete vzdať, dajte si prestávku aspoň na niekoľko týždňov po prekonaní ochorenia.

Viac o téme: ZdraviePrevenciaKoronavírusCovid
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame


Zdravie

Výživa

Chudnutie

Kvízy

ZO ŽIVOTA

MAMA A DIEŤA

Zoznam ambulancií
Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu

Lifestyle

Článkov: 9