NAJHORŠIA aplikácia, ktorá vám NEDOVOLÍ oddychovať: OKRÁDA vás o spánok!

12.01.2022

Všetci vieme, že pred zaspávaním by sme pre televíznou obrazovkou či mobilom mali uprednostniť knihu alebo iné aktivity. Mnohí si dokonca aj reálne čítajú, no potom ešte predsa len siahnu po mobile.

Potvrdil to prieskum americkej spoločnosti Sleep Junkie, ktorý sa zameral na to, ako používanie niektorých aplikácií tesne pred spaním ovplyvňuje kvalitu spánku. V poslednej hodine pred uložením sa na spánok prejde z inej aktivity k mobilu až 78 % opýtaných. Na prieskume sa zúčastnilo 2012 dospelých, píše TheSun.co.uk.

Čítajte tiež: KÁVA vás povzbudí i ZVÝŠI hladinu CHOLESTEROLU: Pozor na tento DRUH kofeínového nápoja!

Ktoré aplikácie dopadli najhošie? 

Najviac rušivou aplikáciou bol TikTok, pričom väčšina (89 %) účastníkov, ktorí ju pred spánkom používali, sa zobudila s pocitom únavy v porovnaní so štvrtinou (24 %) tých, ktorí sa pred zaspávaním elektronike vyhýbali. Aj zaspávanie im trvalo až o hodinu dlhšie ako je priemer a 14 % spánku strávili vo fáze REM. To je polovica odporúčaného množstva pre zdravého dospelého človeka. Vďaka tomu je Tiktok najhoršou aplikáciou na použitie pred spaním.

Priemerné percento spánku stráveného vo fáze REM a priemerný čas potrebný na zaspanie po použití obľúbených aplikácií pred spaním:

  1. TikTok - 14 % / 1 hodina 7 minút

  2. Instagram - 15,5 % / 58 minút

  3. Snapchat - 16 % / 56 minút

  4. Twitter - 18 % / 50 minút

  5. Facebook - 19,5 % / 45 minút

Bránia oddychu

Odborníci odporúčajú nepoužívať žiadnu elektroniku aspoň dve hodiny pred spaním pre modré svetlo, ktoré vyžaruje. To stimuluje mozog a znižuje produkciu melatonínu, vďaka čomu sa ľudia pred spaním cítia bdelejšie a môže to viesť k zlému fyzickému a duševnému zdraviu. Pandémia spojená s ochorením Covid-19 zhoršila vo všeobecnosti spánkové návyky až u 40% svetovej populácie!

„V minulom roku ľudia bojovali so zaspávaním viac ako kedykoľvek predtým a keďže 78 % dospelých v našom prieskume priznalo, že pred spánkom prokrastinovali (odkladali ho), nie je prekvapením, že spánková hygiena dostala na frak. Na internete je veľa informácií o najlepších spôsoboch, ako zaspať, no zdá sa, že používanie aplikácií sociálnych médií mnohým bráni v tom, aby si oddýchli. Dúfam, že aj náš prieskum vás povzbudí, aby ste odložili telefón a prestali v ňom rolovať. Ranné prebudenie plné sviežosti a energie budú dobrou odmenou,“ uviedla expertka na spánok zo spoločnosti Sleep Junkie Dorothy Chambersová.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie spánok aplikácia

12.01.2022  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia