Stačí malá odchýlka a vznikne problém: Neurológ radí, ako UĽAVIŤ chrbtu RÝCHLO a efektívne!

Zdroj: gettyimages.com
20.06.2022

Ak dôkladne poznáte bolesti chrbtice mali by ste vedieť, že existuje riešenie. Problémy s chrbtom výrazne znižujú kvalitu života a my chceme žiť dobrý život! Čo teda odporúča neurológ? 

Chrbtica to s nami nemá ľahké. 34 pomerne subtílnych kostí musí znášať záťaž celého tela. Nemal by to byť problém, veď je na to v spoluprácu so svalmi, ktoré sú s chrbticou spojené, uspôsobená. No stačí malá odchýlka, a vzniká veľký problém...

„Chrbtica má svoj typický tvar - zo zadného pohľadu je priama, ale z pohľadu bočného je prehnutá do tvaru „S“ – s krčnou lordózou, hrudnou kyfózou a opäť lordózou v bedrovej časti. Chorobné je bočné vybočenie – skolióza, ale aj narušenie prirodzených zakrivení – či už ide o zvýraznenie hrudnej kyfózy, ktoré sa ľudovo nazýva hrb, alebo napriamenie krčnej a bedrovej lordózy,“ hovorí neurológ Doc. MUDr. Michal Minár. 

Čítajte tiež: Bežný PROBLÉM, ktorý mnohých OKRÁDA o spánok: Toto ROBTE večer a toaleta vás NEZOBUDÍ

Všetky tieto problémy majú spoločnú príčinu vzniku.

„Je to oslabenie početných drobných svalov okolo chrbtice. Hovorí sa im paravertebrálne svaly a ich úlohou je práve stabilizácia a správne držanie chrbtice,“ vysvetľuje odborník. 

Pohyb je nutné dobro 

Aby vás chrbát bolel čo najmenej a dovolil vám žiť plnohodnotný život bez obmedzení, je potrebné dodržiavať dve veci – pravidelne sa hýbať a kontrolovať si správne držanie tela. 

Pokiaľ ide o fyzickú aktivitu, nemusí byť ani náročná, ani svetoborná. Naopak, chrbtica oceňuje pokojný pohyb. Vhodné je napríklad plávanie, kalanetika alebo joga, prípadne chôdza, ale pri nej je veľmi dôležité správne držanie tela. 

Boľavý chrbát, pokazený deň 

Niekedy však môžeme celý deň sedieť či stáť úplne dokonale a no v noci potom spať v polohe, ktorá chrbtici nevyhovuje. Výsledok? O slovo sa prihlási bolesť chrbtice... 

Problémy s ňou môžu byť začiatkom nepríjemného začarovaného kruhu.

„Bolesť chrbtice, ale všeobecne akákoľvek bolesť, negatívne vplýva na náladu, pracovný výkon aj na spánok, čo výrazne znižuje celkovú kvalitu života človeka,“ upozorňuje lekár. 

Sedenie je v tom nevinne 

Najčastejšou príčinou akútnej bolesti je zlý pohyb, neprirodzený pre chrbticu. Samozrejme, čím je chrbtica menej stabilná kvôli ochabnutým paravertebrálnym svalom, tým horšie sa tento pohyb prejaví,“ pokračuje neurológ.

Podľa neho za bolesti chrbtice nemôže to, že celé hodiny sedíme, ale to, ako sedíme.

Sedavé zamestnanie vedie k ochabnutiu hlavne zadnej skupiny svalov, čím sa chrbtica stáva nestabilnou a náchylnou na problémy. Mnoho ľudí sedí väčšinu pracovnej doby, potom v aute či dopravnom prostriedku, následne doma pred televíziou... Celkovo sa vytráca fyzická aktivita, čo je jeden z najvýznamnejších rizikových faktorov pre ochorenia chrbta.“ 

Zaujme vás: Dať si PIVO na večeru nie je ZLÝ nápad: ZMENA v ČREVÁCH prekvapí milovníkov moku!

Pomoc existuje! 

„V akútnom štádiu je najdôležitejší pokoj na lôžku, aby sa ubolená chrbtica a svaly uvoľnili. Teplo na oblasť chrbta pôsobí proti svalových kŕčom a zmierňuje bolesť. Lieky proti bolesti síce chrbticu nevyliečia, ale pomôžu prekonať akútnu bolesť. Ešte vhodnejší ako tabletka je lokálny krém, napríklad s obsahom aceklofenaku, ktorý nezaťaží tráviaci trakt ani pečeň, a zároveň uľaví od bolesti," odporúča neurológ M. Minár. 

Fotogaléria


Tagy:
zdravie bolesti chrbát prevencia

20.06.2022  |  Foto: gettyimages.com  |  Zdroj: Tlačová správa

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Špuntík

Diskusia