S týmto majú PROBLÉM slovenskí muži: ROZHODUJE o PREŽITÍ po diagnóze rakoviny!

12.11.2021

Počas novembra každoročne prebieha celosvetová kampaň Movember, ktorá vyzýva mužov na preventívne urologické prehliadky. Častou mužskou výhovorkou na otázku, prečo neabsolvujú pravidelné vyšetrenie u urológa, je: „nemám čas.”

Tento rok sa preto Slovenská urologická spoločnosť s partnermi rozhodla s podobnými výhovorkami symbolicky skoncovať a ľuďom prostredníctvom výzvy tento drahocenný čas venovať. Známi moderátori, športovci, dokonca aj politici sa tak pridávajú k urológom a pri príležitosti Movembra spúšťajú štvrtý ročník kampane „Dal som to“.

Čítajte tiež: TUKY sú dôležitejšie, ako si myslíte: Ochránia pred CHOROBOU, z ktorej hrozí OCHRNUTIE!

Slováci návštevu urológa dlhodobo zanedbávajú

Odhaduje sa, že na Slovensku trpí rakovinou prostaty takmer 9 000 Slovákov, pričom ročne pribúda viac ako 2 000 nových pacientov. Prevencia, vrátane včasnej diagnostiky tohto ochorenia, je podľa odborníkov kľúčová pre život pacienta. Slovenská urologická spoločnosť preto dlhodobo upozorňuje, že slovenskí muži prevenciu podceňujú a preventívne urologické prehliadky zanedbávajú. 

„Rakovina prostaty patrí medzi najčastejšie zhubné ochorenia u mužov po päťdesiatke. Na preventívnu urologickú prehliadku, ktorá môže pomôcť včas odhaliť ochorenie, však chodí na Slovensku len malé percento mužov v rizikovom veku,“ opisuje situáciu doc. MUDr. Ivan Minčík, PhD., prezident Slovenskej urologickej spoločnosti.

Vďaka včasnej diagnostike a novým možnostiam liečby pritom podľa odborníkov existuje vysoká šanca na úplné vyliečenie.

Koniec výhovorkám: darujeme vám čas na zdravie

Napriek snahe odborníkov sa čísla v prevencii na Slovensku dlhodobo nezlepšujú. Pomôcť by mohla nová kampaň. 

„Vidíme, že naše Movembrové kampane majú zmysel. Aj vďaka nim sa každým rokom zvyšuje povedomie o tomto ochorení. Prax nám však ukazuje, že napriek tomu muži preventívne prehliadky odkladajú a odôvodňujú si to známou výhovorkou: „nemal som čas“. Rozhodli sme sa preto, že mužom tento najdôležitejší čas – čas na vlastné zdravie - darujeme,“ vysvetľuje zámer najnovšej kampane prezident Slovenskej urologickej spoločnosti.

Známi Slováci sa tak budú snažiť ľudí odbremeniť od bežných, časovo náročných povinností. Nielen muži, ale aj ženy, ktoré sú pre tému prevencie dôležité, tak podľa organizátora kampane môžu využiť venovaný čas na zmysluplnejšie veci. Napríklad na otvorený rozhovor so svojim blízkym o dôležitosti prevencie a urologickej prehliadky alebo na samotnú návštevu urológa.

Fotogaléria


Tagy:
rakovina prostaty Movember

12.11.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Zdroj: Tlačová správa

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Špuntík

Diskusia