Diétny hit, ktorý nie je pre každého: Títo ľudia by prerušovaný pôst nemali skúšať!

16.05.2020

Aj vy ste už vyskúšali viacero diét, no nedosiahli ste výsledky, aké ste si predstavovali? Možno ste nenatrafili na tú pravú. Veľkým hitom súčasnosti je takzvaný Intermittent fasting. Ľudia, ktorí sa na tento spôsob stravovania dali, ho vrelo odporúčajú.

Jedna z najlepších možností stravovania

Intermittent fasting - prerušovaný pôst, alebo prerušované hladovanie je v súčasnosti revolučná metóda chudnutia. Na rozdiel od bežných diét neurčuje, ktoré potraviny jesť môžete, a ktoré nie, ako sa uvádza na timesofindia.indiatimes.com . Zameriava sa na čas, kedy si jedlo môžete dopriať. Podľa odborníkov na výživu je tento spôsob stravovania skvelým spôsobom ako zhodiť nadbytočné kilá. Dokonca bolo vyhlásené za jednu z najlepších možností stravovania spolu so stredomorskou stravou.

Čítajte tiež: Najlepšie JEDLO do postele: Hriech, ktorý rozhýbe metabolizmus a zlepší SPÁNOK!

Najbežnejšia metóda pri prerušovanom pôste je 24 hodinový pôst aspoň jeden deň v týždni, alebo 16-hodinový pôst, pri ktorom máte 8 hodinové okno, kedy môžete jesť. Najhlavnejšou výhodou tohto stravovania je strata hmotnosti, keďže človek, ktorý dodržiava pôst, je donútený menej jesť a telo postupne začne získavať energiu z tukov. 

Ďalšími výhodami je zníženie krvného tlaku, zlepšuje trávenie a kvalitu spánku, zvyšuje hladinu rastového hormónu v tele, čím rýchlejšie človek získa svalovú hmotu. Je ale tento spôsob stravovania pre každého? NIE!

Ľudia, pre ktorých pôst nie je

Tehotné ženy

Ak ste tehotná, znamená to, že už jete za dvoch, aj keď konzumujete jedlá s mierou. Tehotné ženy by sa mali vyhýbať prerušovanému pôstu, rovnako akejkoľvek diéte. Zamerať by sa mali na zdravé a výživné jedlo bohaté na vitamíny a minerály. Ich jedálniček by mal obsahovať veľa ovocia a zeleniny.

Ľudia s poruchou stravovania

Pretože prerušovaný pôst vyžaduje, aby ste dôsledne dodržiavali stravovacie okno, tento spôsob stravovania nie je vhodný pre ľudí, ktorí trpia, alebo mali v minulosti problém s poruchou stravovania, bulímiou, či anorexiou. Sledovanie času, kedy môžu jesť, môže byť pre nich stresujúce a môže spustiť ochorenie. Títo ľudia by sa mali pred tým, ako sa rozhodnú pre ľubovoľnú diétu, poradiť so svojim lekárom.

Pacienti s cukrovkou typu 1

Pre ľudí s cukrovkou typu 1, ktorí sú závislí od inzulínu, môže byť dodržiavanie prerušovaného pôstu nebezpečné, keďže pravidelný stravovací režim je u nich pravidlo číslo jedna. Aby si udržali správnu hladinu cukru v krvi, jesť by mali viackrát za deň po menších porciách. To isté platí aj pre ľudí s nízkou imunitou a inými chronickými zdravotnými problémami, ako je rakovina.

Športovci

Ľudia, ktorí robia vytrvalostné športy by sa mali vyhnúť tomuto spôsobu stravovania, pretože ich telá potrebujú spoľahlivo načasovaný prísun živín. Ich strava musí byť vyvážená, plná vitamínov, minerálov a proteínov.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie chudnutie diéta pôst prerušovaný pôst

16.05.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia