Veľký prelom v chudnutí, ktorý vás zbaví kíl: Konečne diéta, ktorá funguje a prináša výsledky!

07.07.2018

Každú chvíľu sa objaví nový spôsob chudnutia, ktorý sľubuje zhodené kilogramy a štíhlu postavu. Ruku na srdce. Zvyčajne ide o výmysel, ktorý sa tak akurát podpíše na vašom zdraví.. Konečne je tu však diéta, pri ktorej vás čakajú dlhodobé výsledky!

Hit menom prerušovaný pôst

Stále sa čoraz viac dostáva do popredia prerušovaný pôst ako rýchly a efektívny spôsob, ako schudnúť. Existujú rôzne formy tejto stravy v závislosti od časových intervalov hladovania. Známa je diéta 5:2, ktorá pozostáva z normálneho stravovania počas 5 dní a pôstu nasledujúcich 2 dní.

Čítajte tiež: Kedy z ovocia nič mať nebudeme? V tomto prípade ich radšej nejedzte!

Alebo existuje iný spôsob chudnutia, pri ktorom je dôležité 16 hodín nič nejesť. Je na vás v akom časovom intervale, pričom sa môže doň rátať dokonca aj spánok. Ide o tzv. diétu 16:8, formu prerušovaného pôstu, ktorá pomáha obéznym ľuďom schudnúť a znížiť ich krvný tlak, ako uvádza nová štúdia! V tejto diéte ľudia jedia 8 hodín čo chcú a zvyšných 16 hodín dodržiavajú pôst.

Nová štúdia hodnotí prínos diéty 16:8 u obéznych jedincov a zistila, že diéta nielenže skutočne funguje, ale taktiež pomáha znižovať krvný tlak. Výskum viedol autorka Krista Varady z University of Illinois at Chicago a zistenia boli publikované v časopise Nutrition and Healthy Aging.

Strata hmotnosti bez počítania kalórií

Varady a kolegovia prijali 23 obéznych účastníkov štúdie, ktorí mali v priemere 45 rokov a ich priemerný index telesnej hmotnosti (BMI) bol 35. Medzi 10.00 a 18.00 hod mohli jesť čokoľvek, čo sa im páčilo, no počas zvyšných 16 hodín pili len vodu a boli bez kalórií.

Všetci účastníci štúdie boli sledovaní po dobu 12 týždňov a výsledky ich diéty boli porovnané s výsledkami predchádzajúcej skúšky úbytku hmotnosti iného typu prerušovaného pôstu nazývaného "alternatívny deň pôstu". Jeden deň jedia všetko, čo chcú a nasledujúci deň majú pôst.

V porovnaní s kontrolnou skupinou, dodržiavajúcou alternatívny deň pôstu, tí, ktorí boli na diéte 16:8, skonzumovali o 350 kalórií menej, stratili 3 percentá svojej hmotnosti a mali nižší krvný tlak. Konkrétnejšie, systolický krvný tlak u tých, ktorí hladovali denne, klesol v priemere o 7 milimetrov ortuti. Avšak inzulínová rezistencia, cholesterol a tuk zostali rovnaké medzi dvoma porovnávanými skupinami.

Ľahšie sa dodržiava

Varady a jeho kolegovia dospeli k záveru, že "tieto predbežné údaje ponúkajú sľuby na používanie časovo obmedzenej konzumácie jedla ako metódy úbytku hmotnosti u obéznych dospelých ľudí, ale sú vyžadované dlhodobejšie, rozsiahle kontrolované štúdie".

Príslušný autor štúdie tiež komentuje dôležitosť zistení, pričom hovorí: "Výsledky, ktoré sme v tejto štúdii videli, sú podobné výsledkom, ktoré sme videli v iných štúdiách o pôstoch. Jedným z prínosov stravy 16: 8 môže byť aj to, že je pre mnohých ľahké ju dodržiavať. Zistili sme, že menej účastníkov z tejto štúdie upustilo v porovnaní so štúdiami, zameranými na iné diéty."

Vyzerá to tak, že diéta 16:8 je ďalším nástrojom na zníženie telesnej hmotnosti, keďže sú teraz k dispozícii predbežné vedecké dôkazy. Nayvše, ak ide o úbytok hmotnosti, ľudia hľadajú to, čo funguje, pretože aj malé úspechy môžu viesť k zlepšeniu metabolického zdravia. A to jednoznačne prináša diéta 16:8!

Fotogaléria

07.07.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia