Každodenné NÁVYKY, ktoré potajomky BRZDIA spaľovanie kalórií: Zabudnite na rýchly METABOLIZMUS!

31.08.2021

Neskoré raňajky, odmietanie cvičenia či príliš veľa sedenia. Toto všetko prispieva k opačnému efektu, o ktorý sa tak snažíte. Metabolizmus sa spomaľuje a kalórie nejdú tak dole, ako by ste si priali. Zmeňte to!

Pozrite sa na každodenné zvyky, ktorými si môžete nevedomky spomaliť metabolizmus podľa thehealthy.com

Raňajkujete príliš neskoro

Mnohí si sťažujú na to, že po prebudení nedokážu do seba nič dať. Prispieva k tomu aj fakt, že nestíhajú. Obvykle to skončí kávou v doobedných hodinách a na poriadne jedlo ostane čas až okolo obeda. Keď spíte, telo nedostáva dlhé hodiny žiadne živiny, ktoré potrebuje nielen váš metabolizmus. Ide o proces, pri ktorom telo premieňa jedlo a nápoje na energiu a tým sa metabolizmus naštartuje. Ak chcete dať spaľovanie kalórií do chodu, dajte si raňajky maximálne do hodiny od prebudenia, no najideálnejšie do 15 minút, ako radí Joanne Rinkerová, RDN.

Čítajte tiež: ZÁCHRANA ľudí po MŔTVICI, ktorú by niekto nečakal: Spočíva v tejto jednoduchej ČINNOSTI!

Namiesto omelety cereálie

Telu trvá dlhšie, kým strávi bielkoviny, takže vajíčka vás zasýtia na dlhší čas, ako keby ste si ráno dali misku sacharidov. Omeleta môže tiež povzbudiť váš metabolizmus. Na trávenie, vstrebávanie, transport a skladovanie jedla, ktoré prijmete, vaše telo používa kalórie a bielkoviny. Na metabolizáciu je potrebných viac energie ako sú tuky alebo sacharidy. Najlepšie urobíte, ak si dáte ku každému jedlu porciu bielkovín.

Odmietate kávu

Pitie kofeínovej kávy môže spôsobiť dočasné - ale významné - zvýšenie metabolizmu, hovorí Kristen Gradneyová, RDN, hlavná riaditeľka zdravotných stredísk. Kofeín sa veľmi rýchlo vstrebáva do krvného obehu, zrýchľuje srdcový tep a podporuje metabolické procesy. Ak teda chcete pohár kávy ráno a dokonca aj popoludní, vychutnajte si ho. Tri až päť šálok denne môže byť súčasťou zdravej výživy, podľa stravovacích smerníc pre Američanov 2015-2020. Nepridávajte však do kávy sladidlá či smotany, potom už o zdravom nápoji nemôže byť ani reč.

Nepijete dostatok vody

Každý bunkový proces vo vašom tele závisí od vody, takže nesprávna hydratácia môže znížiť rýchloť metabolizmu. A keď ste dehydrovaní, máte menej energie na prechádzku, bicyklovanie alebo na to, čo musíte urobiť, aby ste spálili kalórie.

Vyhýbate sa cvičeniu

Je v poriadku, ak nechcete zdvíhať ťažké činky. No v prípade, že odmietate urobiť čo i len drep, do značnej miery brzdíte svoj metabolizmus. Cvičením si budujete svalovú hmotu. Čím viac svalov máte, tým vyšší je váš metabolizmus a tým viac kalórií spálite. Najhoršie na tom je, že ako starneme, postupne strácame svaly a priberáme na tuku. Aby ste tomu predišli, zahrňte do svojho režimu silový tréning.

Držíte diétu

Hoci sa snažíte zhodiť nejaké tie kilá, vaše telo bude robiť pravý opak. Jednoducho si bude myslieť, že hladujete, tak to kompenzuje spomalením rýchlosti, ktorou spaľujete kalórie. Aby tak ušetrilo palivo. Konzumácia malých, vyvážených jedál počas celého dňa pomôže udržať metabolizmus vo forme!

Príliš veľa sedíte

Viac ako polovicu času strávime sedením - za pracovným stolom, v práci, v aute, na gauči pri televízii. Celé toto sedavé správanie bolo spojené s výrazne vyššou pravdepodobnosťou srdcových chorôb, cukrovky a ďalších vážnych zdravotných rizík - aj keď pravidelne cvičíte, ako zistila analýza 47 štúdií publikovaných v roku 2015 v Annals of Internal Medicine. Keď sedíme, náš metabolizmus nie je taký funkčný. Pohyb ako napríklad prechádzka do kancelárie vášho kolegu, si vyžaduje svalovú aktivitu, ktorá spúšťa procesy súvisiace s odbúravaním tukov a cukrov v tele. Aj obyčajné státie spáli viac kalórií ako sedenie!

Pijete alkohol

Vaše telo nemôže uchovávať alkohol. Takže, keď popíjate nejaký drink, pečeň sa zameriava na metabolizmus vášho koktailu, namiesto toho, aby odbúraval tuk z jedla, ktoré ste si dali. Nadmerný príjem alkoholu naruší proces metabolizmu lipidov.

Veľa sa stresujete

Stres má veľa negatívnych účinkov. Zvyšuje hladiny hormónov, ktoré stimulujú chuť do jedla a vedú k pohodlnému stravovaniu. Je jasné, po akých druhoch jedál siahnete, ak ste v strese. Sú to koláče a jedlá plné cukru či tukov. Na rýchly metabolizmus v tomto prípade zabudnite.

Spíte príliš málo

Strata spánku môže zvýšiť inzulínovú rezistenciu, čo má za následok vysokú hladinu cukru v krvi. Môže to tiež narušiť hladiny hormónov, ktoré ovplyvňujú váš metabolizmus. Hladina kortizolu stúpa, čo je spojené s ukladaním tukov a rastový hormón, ktorý tvorí svalové tkanivo, klesá. Aby vaše telo mohlo vykonávať svoju prácu dobre, potrebuje sedem až deväť hodín spánku za noc.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie chudnutie kalórie metabolizmus

31.08.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia