Magické číslo 10 000 ako veľké sklamanie? Takto v skutočnosti vplýva na chudnutie!

26.02.2020

V posledných rokoch si teória chôdze - 10 000 krokov denne získala veľkú popularitu a stala sa akýmsi kľúčom k zdraviu a chudnutiu. Pre tých, ktorí sa snažia o zdravý životný štýl, ide o akýsi „magický vzorec“, ktorého sa držia. Jeden benefit však podľa vedcov od chôdze očakávame zbytočne!

Teória 10 000 krokov denne oslovila milióny ľudí po celom svete. Keď sa im podarí túto métu dosiahnuť, hneď sa cítia lepšie. Ak ste sa však spoliehali na to, že každodenné krokovanie vám môže pomôcť schudnúť, budete sklamaní, ako píše independent.co.uk.

Čítajte tiež: Ruky preč od týchto potravín v zimnom období: Prečo by sme sa im mali teraz vyhýbať!

Najnovšia štúdia ukazuje, že nejde o žiadny super spôsob zabraňujúci nárastu hmotnosti! Odborníci aj napriek tomu odporúčajú, aby sme každý deň chodili, pretože to vedie k menej sedavému spôsobu života a prináša iné výhody, ako je chudnutie.

Kroky nestačia

Vedci z Brigham Young Unviersity v USA sa rozhodli „magické“ účinky teórie 10 000 krokov denne otestovať. V rámci štúdie analyzovali 120 študentov prvého ročníka v prvom polroku. Účastníci chodili buď 10 000, 12 500 alebo 15 000 krokov denne, šesť dní v týždni počas 24 týždňov. Vedci okrem krokov sledovali aj ich kalorický príjem a hmotnosť.

Ako vyplynulo z výsledkov štúdie uverejnených v Journal of Obesitypočet krokov nezabránil študentom priberať, dokonca ani tým, ktorí ich urobili denne 15 000.  Naopak, viacerí z nich pribrali, čo je podľa predchádzajúcich štúdií u prvákov na univerzite v prvom semestri celkom bežné.

„Takmer žiadny rozdiel v útlme prírastku hmotnosti medzi jednotlivými skupinami študentov bol prekvapujúci, pretože fyzická aktivita postupne ku každými pridanými krokmi zvyšuje energetický výdaj a mení energetickú rovnováhu,“ píšu vedci.

Vedúci autor štúdie Bruce Bailey dospel k záveru, že samotné cvičenie nie je vždy najúčinnejším spôsobom, ako schudnúť.

Chôdza je dôležitá, aj keď pri nej nechudneme

 „Ak si sledujete kroky, môže to mať prínos pri zvyšovaní fyzickej aktivity, ale naša štúdia preukázala, že sa to nepremení na udržanie hmotnosti alebo na zabránenie jej nárastu,“ skonštatoval.

Vedci však zdôrazňujú, že viac krokov malo celkový pozitívny vplyv na „vzorce fyzickej aktivity študentov“ a v každom prípade im možno pripísať viaceré emocionálne a zdravotné prínosy. Najväčším prínosom počítania krokov je podľa Baileyho to, že ľudia menia sedavý spôsob života na aktívnejší. 

„Aj keď to nezabráni samotnému priberaniu na váhe, urobiť viac krokov je pre vás vždy lepšie,“ odkazuje všetkým.

Predchádzajúce štúdie o výhodách chôdze 10 000 krokov denne tiež zistili, že nemá na hmotnosť žiadny vplyv a intenzívne cvičenie je pri chudnutí efektívnejšie ako každodenné krokovanie.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie chudnutie chôdza kroky

26.02.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia