Kašlite na posilňovňu a dodržiavanie diét: 6 tipov na rýchlejšie spaľovanie tukov!

03.02.2020

Kto by nechcel mať peknú postavu? Bez vyváženej stravy a pravidelného pohybu to však nejde. Nemusíte však svoje telo trápiť prísnymi diétami a hodinami denne v posilňovni. Stačí, ak na to pôjdete s rozumom.

Hlavne sa netreba stresovať za každé sústo, ktoré si vložíte do úst. Zmeňte svoje zmýšľanie a kilá pôjdu dole. Niekedy naozaj platí, pomaly ďalej zájdeš. Ako sa uvádza na thesun.co.uk, ak sa budete držať týchto rád, zaručete sa vám podarí schudnúť.

Čítajte tiež: Odpad z mandaríniek nepatrí do koša: Úžasné využitie šupiek, ktoré vyriešia zdravotné problémy!

1. Vymeňte posilňovňu za beh

Ak platnosť vášho členstva v posilňovni uplynula v roku 2019, nemusíte svoje členstvo obnoviť. Existuje veľa ďalších spôsobov, ako sa môžete dostať do formy bez toho, aby ste boli zavretí v prepchatej miestnosti cvičiacich ľudí. Stačí, ak budete naďalej zvyšovať svoju srdcovú činnosť.

Začnite behať. Beh patrí medzi jednu z najlepších foriem cvičenia, spaľuje viac kalórií ako väčšina iných športových aktivít. Priemerný človek spáli počas 1,6 kilometra približne 80 až 140 kalórií. Okrem toho, že za behanie nič neplatíte, môžete behať kedykoľvek a kdekoľvek. Olympijská bežkyňa Jo Paveyová radí ľuďom, ktorí začínajú s behom, aby sa nebáli, že na začiatku nebudú vládať.

“Nemusíte sa trápiť, začnite behať pár minút, potom chvíľu kráčajte a zase trochu pobehnite. Postupom času budete na tom lepšie a lepšie,” konštatovala Pavey.

2. Majte vyváženú stravu

Existuje veľa protichodných informácií o stravovacích návykoch a o tom, čo by ľudia mali a nemali jesť. Mnohí tvrdia, že pri chudnutí vám pomôže najmä to, keď obmedzíte sacharidy a tuky. Napriek tomu špičkoví dietológovia tvrdia, že konzumovanie vyváženej stravy je lepším spôsobom,  ako zhodiť nadbytočné kilogramy.

“Ak vynecháte sacharidy ako je chlieb, ryža, cestoviny bez toho, že máte nejaký zdravotný problém a prejdete na nízkosacharidovú diétu, schudnete veľa a rýchlo,” konštatovala registrovaná dietologička Helen Bond. Ako uviedla, väčšina stratených kilogramov však pochádza zo straty vody a svalov, nie však z tukov. “Sacharidy sú kľúčovou súčasťou zdravej stravy a sú plné vitamínu B, energie, vlákniny a udržujú črevo zdravé,” dodala.

3. Buďte na seba pyšní

Výsledky, ktoré chcete dosiahnuť sa nikdy nestanú cez noc, vyžaduje si to čas. Nebuďte frustrovaní, ak sa ručička na váhe hýbe pomaly alebo vôbec. Zbaviť sa telesného tuku je vecou niekoľkých týždňov, mesiacov. Buďte na seba pyšní za každý úspech, ktorý dosiahnete. Neustále si pripomínajte, že keď budete vo svojej snahe pokračovať, úspech sa dostaví.

4. Spomaľte

Žijeme v hektickej dobe, kedy sa väčšina ľudí len naháňa. Práca, deti, škola, pomedzi to sa treba aj najesť. Ruku na srdce, niekedy do seba nahádžeme veci, ktoré by sme inak nezjedli. Stres a hektický životný štýl vedie k nárastu hmotnosti a k ukladaniu tuku v tele. Vedci zistili, že keď sme vystresovaní, unavení alebo prepracovaní, je takmer nemožné, aby sme si odopreli nezdravé jedlo, ktoré si telo pýta. Spomaľte, doprajte si oddych, relaxujte. Vyskúšajte jogu, dýchacie cvičenia na uvoľnenie stresu, alebo si doprajte šálku čaju a prečítajte si knihu.

5. Zapisujte si, čo jete

Zapisujte si, čo a kedy zjete. Budete mať prehľad, koľko kalórii vaše telo príjme. Štúdia z roku 2019 dokonca odhalila, že ľudia, ktorí denne sledovali svoj kalorický príjem pomocou fitness aplikácie, schudli oveľa viac ako tí, ktorí ju nepoužívali, ani si jedálniček nezapisovali. Na trhu existuje niekoľko bezplatných aplikácií, ktoré vám pomôžu pochopiť, koľko kalórií má jedlo, ktoré ste si naložili na tanier. Budete mať prehľad o tom, čoho si môžete dopriať viac a čo by ste mali obmedziť.

6. Pite viac vody

Jedným z najlepších spôsobov ako schudnúť je vypiť viac vody. Je to preto, že ak ste neustále dehydratovaní, vaše telo má tendenciu zadržiavať vodu. Tá podporuje metabolizmus a čistí vaše telo. Odborníci odporúčajú vypiť približne dva litre za deň, ale je to individuálne. Pite, keď máte smäd, a prestaňte, keď sa cítite hydratovaní. Ak nepociťujete smäd, v telefóne si nastavte aplikáciu, ktorá vám pripomenie, že sa máte napiť. Farbu moču môže byť indikátorom, či pijete dostatočne. Ak je svetlo žltá alebo číra, ste dostatočne hydratovaní, keď je tmavožltá alebo jantárová, ste smädní a mali by ste sa čo najskôr napiť.

Relax nadovšetko

Aj oddych je dôležitý pre zhadzovaní kilogramov. Má veľký vplyv i celkovo na psychiku. Byť v pohode a zrelaxovaní vám pomôže pri chudnutí. 

  • Problém, prečo sa nevieme dostatočne uvoľniť, je ten, že sme neustále pripojení na telefón, či počítač. Doprajte si kľud, vypnite ich.
  • Vyspite sa do ružova. Spánok je veľmi dôležitý pre vnútornú pohodu a pri zhadzovaní nadbytočných kilogramov. Nedostatok spánku prispieva k hromadeniu tuku v tele a zlému duševnému zdraviu.
  • Vychutnajte si horúci kúpeľ. Ak si ho doprajete dvakrát týždenne, zmiernia sa vaše úzkostlivé stavy a nebudete tak vystresovaní.
  • Robte strečing. Na zmiernenie napätia použite penový valec. Nielenže si natiahnete a precvičíte svaly, po celom dni tak vyplavíte nahromadený stres.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie chudnutie prevencia kilogramy

03.02.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia