Najlepší bojovník proti pneumatike okolo bruška: Odborníci prisahajú na túto zbraň!

27.11.2019

Každý vie, že zdravá strava a cvičenie vás privedie k tomu, po čom tak túžite - po zdraví a štíhlej postave. Podľa odborníkov je jedna diéta, ktorá by vašu snahu mohla urýchliť!

Každý by chcel mať ideálnu postavu. Žijeme v dobe, keď čoraz viac ľudí zápasí s nadváhou a obezitou. Môže za to sedavé zamestnanie a nedostatok telesnej aktivity.

Čítajte tiež: Nenápadná prísada na pizzi s nečakaným vplyvom na telo: Toto dokáže s cukrom v krvi

Do boja s viscelárnym tukom

Poznáme dva druhy tukového tkaniva. Podkožný tuk je uložený priamo pod kožou a ten nemenej známy – viscerálny sa ukladá okolo dôležitých orgánov, ako sú pečeň, obličky, pankreas a črevá. V podstate ide o vnútorný tuk, ktorý je uložený hlbšie ako ten podkožný, uvádza sa na express.co.uk. Má gélovú štruktúru. Čím väčšie množstvo viscerálneho tuku si človek ukladá, tým je väčšie riziko, že u neho prepuknú ochorenia srdca, alebo cukrovka typu 2. 

Bojujete s pneumatikou okolo brucha? Nezúfajte. Začnite sa lepšie stravovať a aktívne hýbať. Prestaňte fajčiť, piť alkohol a jesť jedlá s vysokým obsahom tuku. Nezabúdajte, že chudnutie nejaký čas trvá, nečakajte zázraky na počkanie. Vytrvajte vo svojej snahe. Vyskúšajte keto diétu. Odborníci sa zhodujú v názore, že práve ona je najlepším bojovníkom proti viscerálnemu tuku.

Aká diéta je najvhodnejšia?

Za vznik viscelárneho tuku môžu nedostatok pohybu a zlé stravovacie návyky. Zbaviť sa ho dá úpravou stravy. Ktorá diéta je však tá pravá? 

Štúdia uverejnená v marci 2019 ukázala, že ketostrava bola vysoko účinná pri znižovaní viscerálneho tuku. Ide o stravu s nízkym obsahom uhľohydrátov, ktorá obsahuje dostatočné množstvo bielkovín. 

Tento výskum si objednala americká armáda na základe štúdie Intervencia rozšíreného ketogénneho stravovania a telesnej výchovy vo vojenskom personáli. Existovali totiž obavy z rastúcej miery obezity u ľudí v armáde USA. Výskumu, ktorý trval tri mesiace, sa zúčastnilo 29 ľudí. Keto diétu držalo 15 z nich, zvyšok jedol normálnu stravu. Tí, ktorí boli na keto diéte, schudli v priemere 7,7 kilogramu. Stratili tiež 5,1 percenta svojho telesného tuku, pričom 44 percent tejto straty predstavoval viscerálneho tuku. Rovnako sa u nich zlepšila citlivosť na inzulín, čím sa znížilo riziko vzniku cukrovky.

Čo môžete jesť pri keto diéte?

  • mäso – všetky druhy, vrátane šunky, klobásy
  • ryby a morské plody – najmä losos, pstruh, tuniak
  • vajíčka
  • zelenina
  • mlieko s vysokým obsahom tuku - maslo, syr a jogurty s vysokým obsahom tuku, mozzarella, čedar
  • orechy, semená, avokádo, olivy
  • bobuľové ovocie – obmedzene
  • čokoláda (90%)
  • zdravé oleje – olivový, kokosový

Čomu by ste sa mali vyhnúť?

  • koláče, cukríky
  • výrobky z pšenice, ryže, obilniny, cestoviny
  • ovocie
  • strukoviny
  • zemiaky, bataty, koreňová zelenina
  • nízkotučné potraviny
  • nezdravé tuky
  • alkohol

Zaujíma vás, na akom princípe funguje ketogénna diéta? Ako sa vyvarovať chybám pri držaní tejto diéty? Prečítajte si článok na Vyšetrení o ketogénnej diéte!

Fotogaléria


Tagy:
zdravie chudnutie diéta tuk ketodiéta

27.11.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia