Prečo vážime menej v dopoludňajších hodinách? Tu hľadajte príčinu!

21.11.2016

Každý to už zažil. Keď ste sa postavili na váhu hneď po zobudení, bol to krásny pohľad. Ručička ukazuje o dve kilá menej. To isté sa však nedá povedať vo večerných hodinách, kedy sa kilá doslova na vás nalepili. Ako je možné, že v priebehu pár hodín je taký rozdiel?

Aká je príčina? 

Postaviť sa na váhu po večeri sa neodporúča. Človek totiž vtedy trpko zaplače. Ručička na váhe sa môže posunúť aj o tri kilá nahor, zatiaľ čo ráno ste boli ľahší. Pohľad na váhu môže byť poriadne frustrujúci, no budete sa čudovať, prečo vám vyskakuje určité číslo v dopoludňajších hodinách než po zvyšku dňa.

"Ľudia vážia menej po prebudení, pretože telo je mierne dehydrované," vysvetľuje Julie Upton, R. D., spoluzakladateľka nutričných webových stránok.

Aj mierna dehydratácia môže spôsobiť znateľný pokles hmotnosti, ako ďalej pokračuje Soňa Angeloni, R. D., hovorkyňa Akadémie medicíny a intenzívnej starostlivosti.

"Vzhľadom k tomu, že dve šálky vody vážia necelých pol kila, aj najmenšia dehydratácia alebo zadržiavanie vody môže mať vplyv na váhu po celý deň," tvrdí.

Pitná voda pred spaním môže ochrániť telo pred dehydratáciou v ranných hodinách a viesť k vyššiemu číslu na váhe, hovorí Angeloni. Avšak, ak sa pôjdete na záchod v priebehu noci, zbavíte telo tekutín.  

Nie len dehydratácia je príčina

Taktiež je možné, že vážite menej, pretože ste spálili kalórií z jedla, ktoré ste jedli pred spaním - ako palivo slúži dýchanie a vytváranie telesného tepla. Aj po rannom tréningu treba rátať s nižšou hmotnosťou, keďže ste vypotili veľa vody.

Podľa odborníčky Angeloni by sme sa nemali vážiť po večeri, pretože tá je obvykle u mnohých najväčším jedlom dňa, aj keď by v skutočnosti mala byť ľahšia.

"Ťažšie sme kvôli hmotnosti potravín a nápojov, ktoré sme prijali," povedala poukazuje.

Julie Upton upozorňuje, že neexistuje ideálny čas na to, kedy počas dňa by sme sa mali vážiť. Napriek tomu sú si mnohí istí, že ráno na prázdny žalúdok je najlepší čas. V každom prípade, ak sa postavíte na váhu vždy v rovnaký čas, budete si môcť výsledné čísla porovnávať. A najlepšie je byť pri tom nahí, aspoň tak budete mať presné číslo.

Expertka dodáva, že hmotnosť netreba brať príliš vážne. Je veľmi variabilná, keď ženy majú svoje dni, váha stúpa nahor, keď ste v strese, môže sa stať pravý opak.."Číslo na váhe by malo slúžiť len ako relatívne číslo, ktoré však nie je konečné a nevypovedá o vašom úplnom zdraví. " Dôležité je aj percento tuku v tele, ktoré vám môže zmerať lekár. Ten vám po dôkladnej preventívnej prehliadke povie skutočný zdravotný stav.

Čítajte tiež: Trápia vás čierne bodky? Toto by sme s nimi rozhodne nikdy nemali robiť!

21.11.2016  |  Text: Janka   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: womenshealthmag.com

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia