Potraviny, ktoré ZNIČIA zápal v tele: Zaútočte na CHOROBY podľa odborníčky na výživu!

07.10.2020

Austrálska odborníčka na výživu odhalila, ako sa vyhnúť zápalu tráviaceho systému konzumáciou správneho jedla každý deň! Podľa Susie Burrellovej zo Sydney existuje množstvo protizápalových potravín, ktoré by sa mali konzumovať pravidelne - vrátane čerstvého ovocia, listovej zelenej zeleniny, orechov a strukovín.

Dvojnásobná matka povedala, že zápal je prirodzenou reakciou tela, keď je tráviaci systém vystavený stresu alebo je poškodený v dôsledku chronických stavov, ako je napr. cukrovka 2. typu.

Čítajte tiež: STOP nosovým kvapkám: Jedinečný trik, ako uvoľniť upchatý nos za 20 sekúnd

"Už nejaký čas je známe, že naša strava alebo konkrétne rovnováha kľúčových živín v našej strave môže hrať kľúčovú úlohu pri prevencii a liečbe hladín zápalu v tele," uviedla Susie pre dailymail.co.uk a pokračuje: „Jedným z hlavných dôvodov zápalových stavov je posun k viac spracovaným potravinám a väčší príjem druhov tukov, ktoré môžu podporovať zápalové cesty.“

Ak už zápal pretrváva dlhšiu dobu, je dôležité vyhľadať lekársku pomoc.

Tipy ako znížiť zápalové procesy v tele: 

Získajte správnu rovnováhu tukov

Zatiaľ čo niektoré druhy dobrého tuku pomáhajú znižovať zápal, iné majú tendenciu ho zvyšovať, a preto je dôležité ich správne vyváženie. Odborníčka uviedla, že dobré tuky, polynenasýtené a mononenasýtené tuky, by sa mali konzumovať trikrát až štyrikrát denne vo forme vlašských orechov, mastných rýb, ľanových semien, avokáda a mandlí. Zatiaľ čo iba dve až tri dávky nasýtených tukov z mäsa, mliečnych a kokosových výrobkov by sa mali konzumovať na minimalizáciu zápalu.

Mnohí z nás nedokážu dosiahnuť správnu rovnováhu, pretože nejeme dostatok mastných rýb a preháňame konzumáciu tučného mäsa a kokosových výrobkov,“ povedala Susie.

Ak budete prijímať takéto porcie jedla, vyrovnáte svoj denný odporúčaný zdroj tuku. 

Jedzte veľa ovocia a zeleniny

Na udržanie zdravej výživy sa dôrazne odporúča jesť čerstvé ovocie a zeleninu. Konzumácia špecifických antioxidačných jedál pomôže tráviacemu systému a minimalizuje zápal.

„Je známe, že krajiny s najdlhšou životnosťou a najnižšou prevalenciou chronických chorôb konzumujú každý deň sedem až desať porcií čerstvého ovocia a zeleniny bohatých na antioxidanty,“ zdôrazňuje Susie. „Čím jasnejšia je farba čerstvého ovocia alebo zeleniny, tým vyšší je obsah antioxidantov v nich obsiahnutých a tým je to lepšie pre zdravie našich buniek.“

Bobule sú síce ovocím bohatým na antioxidanty, ale Susie odporúča jesť skôr mrkvu a papriku na „zníženie tvorcov zápalov v krvi“. Navrhuje tiež každý deň zjesť listovú zelenú zeleninu na zvýšenie hladiny horčíka.

Pite viac čaju

Aj keď červené víno a horká tmavá čokoláda prospievajú telu, Susie odporúča vymeniť tieto nápoje za šálku čaju.

"Čaj, tak čierny, ako aj zelený čaj, je v niekoľkých štúdiách spájaný so zníženým zápalovým procesom," uviedla.

To pomáha upokojiť tráviaci systém a môže znížiť hladinu zápalu, ktorá môže večer po konzumácii jedla upokojiť žalúdok.

Odstráňte zo stravy sladké nápoje a rafinované sacharidy

Pri chudnutí sa zvyčajne odporúča obmedziť príjem cukru a rafinovaných sacharidov. Susie s tým jednoznačne súhlasí a tvrdí, že len tak možno znížiť zápal v tele. Povedala, že existuje súvislosť medzi „glykemickou záťažou zo stravy a chronickými zápalovými stavmi“.

Glykemická záťaž potravinami odhaduje, koľko skonzumovaného jedla zvýši hladinu glukózy v krvi jednotlivca.

„Jedným z najjednoduchších spôsobov, ako znížiť glykemickú záťaž, je obmedziť ťažké jedlá s obsahom sacharidov, ako je biely chlieb, ryža, cestoviny a sladké občerstvenie, a namiesto toho zamerať svoju pozornosť na chudé bielkoviny, ako sú ryby, vajcia, chudé mäso a kuracie mäso a veľa zeleniny,“ dodala na záver odborníčka.

Je tiež známe, že tekuté formy cukru, ako sú nealkoholické nápoje a alkohol, spôsobujú zápal.

Fotogaléria


Tagy:
potraviny zdravie zápal choroby

07.10.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia